MSI versus ASUS

Pagina: 1
Acties:

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 11:57

joskuiper

PapaCooper

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuw moederbord kopen en ik twijfel nu tussen een ASUS A7V A7M of A7A, en een MSI 266mhz.
Van verschillende kanten hoor ik wat het best is, maar de meningen zijn verdeeld. Het moederbord moet wel een tijd meegaan en eventueel een snellere processor aankunnen.
Wat zijn jullie ervaringen met deze moederborden en welk is de beste koop?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Beiden kunnen ze XP's aan, en ook snellere varianten. In de toekomst kun je natuurlijk nog BIOS updaten, waardoor ze wellicht ook toekomstige proc's ondersteunen.

Asus staat bekend als duur, maar goed. MSI als prima, en wat goedkoper. In de meeste gevallen zal je met beiden weinig problemen ondervinden.

Ik raad je tevens aan wat reviews op www.tweakers.net te lezen via de zoekfunctie, daar leer je veel van op het gebied van features, stabiliteit, snelheid en de prijs/kwaliteit verhouding.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Gaan we weer.
Ik zeg heel eerlijk dat ik erg blij ben met mijn MSI
Het is trouwens ook mijn eerste msi maar bevalt erg goed.
En asus was ik wat minder blij mee.
Maar je moet ook geluk hebben kan altijd wel een sht bord tussen zitten toch.
Maar ik ben erg blij nogmaals met mijn msi nergens problemen mee gehad en hij ziet er cool uit :)

Verwijderd

Mooi antwoord havana, ipv meteen een slotje. Kunnen sommige mensen nog wat van leren. En nee, dit is geen geslijm, t viel me alleen op.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

De A7V bevalt me erg goed, hoewel een kennis van me een kapotte versie kreeg (werd uiteraard omgeruild).
Enige nadeel is dat er fokking veel jumpers en dipswitches opzitten (waarvan je de meeste gelukkig ook via de bios kan regelen).

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik vind die Bios van asus altijd mooi.... Voor de rest ook probleemloos mijn asus.

Systeem | Strava

Verwijderd

Beiden zijn goed, msi is wat makkelijker in overclocken doorgaands en is iets voordeliger. Verder heeft msi een overzichtelijkere site en een betere ondersteuning kwa bios en driver updates. Heb eerst een Asus mobo gehad en nu een msi, met asus is niks mis, maar op dit moment zou ik als TWEAKER weer voor een msi kiezen.

Verwijderd

Volgens je sig heb je overigens al een keuze gemaakt volgens mij????

Verwijderd

ASUS: bij mij hofleverancier nog nooit ergens problemen mee gehad, maar dat lag aan mijn (niet asus-)voeding!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik erg blij ben met mijn MSI mooi bordje (rood) ,goede handleiding lekker te oc-en en bios updates ook lekker voor elkaar met dat liveupdate progiie van hun. :)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:40

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb hier een MSI en doet het perfect ik zou zeggen neem MSI!

Verwijderd

neem een epox ! asus en vooral de msi zijn niet of nauwelijks overklokbaar. Is dit niet belangerijk neem
dan de asus en niet de MSI, hier zijn nl. flink wat lopende problemen mee.

Verwijderd

a7a moet je in de winkel laten, als je niet over wil gaan op DDR dan moet je huidige bordje houden.

• havana
Ben zeer tevreden over het verloop van dit draadje. Blijf je meningen goed onderbouwen dan hoeft er wat mij betreft geen slotje op :)

Overigens is het IMO onzin dat je MSI danwel Asus niet zou kunnen overklokken... ik ken zat mensen die ermee overklokken (ik ben daar zelf één van).

DIT IS MIJN WEBSITE

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 07 januari 2002 15:58 schreef CyBeRSPiN het volgende:
De A7V bevalt me erg goed, hoewel een kennis van me een kapotte versie kreeg (werd uiteraard omgeruild).
Enige nadeel is dat er fokking veel jumpers en dipswitches opzitten (waarvan je de meeste gelukkig ook via de bios kan regelen).
Dat er zoveel jumpers op zitten vind ik juist een voordeel, je kan hiermee de multiplier en de FSB makkelijk instellen :)

Je bent niet verplicht om wat in te stellen als je de JEN laat staan kan je alles via de BIOS instellen...

Ik heb zelf 2 A7V bordjes en die draaien echt superstabiel, die in mn server heeft nu een uptime van 3 maanden :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

maar asus en msi komen niet to een fsb van 170 8-) en een epoxje wel. Maar dat a7a bord is vele male trager dan een a7v bord. En dat bord met de nvidea chipset (a7n) ziet er toch wel oke uit na een aantal testjes, misschien dat de perfomance nog omhoog schiet na een aantal bios en driver updatjes

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
heb beide borden gehad: zowel een ASUS (cusl2-c) als MSI die ik nu heb (K7T266 Pro2 RU).

sterke punten: ze hebben beide goede driver ondersteuning en bios ondersteuning, dit is vooral handig als je niet zo thuis bent met drivers en shit.

mindere punten: de MSI hebbe meestal AC97 sound, dit vind ik persoonlijk :(

kwa oc-en vind ik de MSI iets beter, voltage en FSB naukeuriger in te stellen.

conclusie: ik zou voor de MSI gaan, iets minder duur en (vind ik) iets beter te oc-en :7

greetz

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Het zijn beide goede merken. MSI staat bekend om zijn stabiliteit. Dat heeft te maken met de voltage regelingen voor de CPU. Die schijnen bij MSI erg goed te zijn. Ik zelf heb 3 moederborden ban MSI. Daarvoor 1 van Asus. Dat bordje heeft me in de steek gelaten, maar dat kan altijd gebeuren. In de tijd dat het Asus bord het wel deed, nooit problemen ermee gehad. Een ander voordeel van MSI vind ik de prijs, die ligt over het algemeen toch iets onder die van Asus. Ook de website van MSI vind ik duidelijker, maar dat is een persoonlijke mening. Dat moet je zelf uitzoeken wat je het lekkerste vindt.

Mijn keuze is MSI.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Neem een ECS k7s5a. Deze is net zo stabiel als een msi of asus, kost de HELFT en kan veel aan. 1 nadeel aan dit bord is dat je niet kunt overclocken. Voor de rest is ie net zo goed, stabiel en misschien nog wel sneller dn menig ander bord.

• havana
Onboard sound is idd :r AC97 is bekend slecht (zoek maar es [search=ac97]. Maar voor NLG 99.- heb je een SB Live ! (heb ik zelf ook).

DIT IS MIJN WEBSITE

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34
Op dinsdag 08 januari 2002 08:39 schreef OGangstah het volgende:
mindere punten: de MSI hebbe meestal AC97 sound, dit vind ik persoonlijk :(
Volgens mij is onboard audio altijd wel wat minder.
Ik heb d'r in elk geval gewoon een live in geprikt (had ik trouwens nog) en dat is in alle gevallen toch wel beter als onboard :)
Pagina: 1