[HTML] IE6 maakt SWF-bestanden groter :(

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb een flash-presentatie gemaakt met Adobe Live Motion. Deze flash-presentatie staat online op internet (en zal dat ook blijven). Maar de ellende is het volgende:
Sinds ik Internet Explorer 6 draai ziet die presentatie er niet echt lekker uit. Reden? IE6 heeft zo'n leuke handige nieuwe functie: Als plaatjes groter zijn dan het venster, dan verkleint IE6 ze zodat ze wel in het venster passen. Geen probleem.
Helaas doet IE6 dus ook het omgekeerde met SWF-bestanden (met de mijne in ieder geval). Als het venster groter is dan het formaat van de presentatie, dan wordt de presentatie na enkele klikken (van de muis) opgeblazen om zo goed mogelijk het venster te vullen. Hierbij worden de foto's die erin verwerkt zijn dus ook opgeblazen. Dit komt de duidelijkheid niet ten goed.

De Flash-presentatie wordt gewoon aangeroepen via een HTML-bestand.
* Nu hoop ik dat er iemand is die weet hoe ik deze ellende op kan lossen; ik wil dus in het html-bestand dat vergroten van IE6 blokkeren zodat de oorspronkelijke resolutie wordt gehanteerd.

Ik heb dit forum afgezocht en ook op internet gezocht. Helaas zonder resultaat. Dus probeer ik het nu via deze weg.

Bij voorbaat hartelijk dank

PS:
Mocht het verhaal niet duidelijk zijn:
Het verhaal hieronder is (denk ik) alleen van toepassing op mensen die IE6 draaien.

Klik dan op deze link. Het desbetreffende gedeelte van de swf wordt dan opgestart.
Klik dan op Bg. Er wordt nu een nieuwe presentatie opgestart in hetzelfde venster.
Klik voor de aardigheid op het vierkant helemaal links bovenin om een indruk te krijgen van de kwaliteit van de foto's
Klik op terug
Klik dan op 1 van de continu blauw gekleurde vakken (trappenhuis of lift)
Nu is het vorige overzicht weer in beeld.
Klik nu weer op Bg. Nu wordt bij mij de presentatie opgeblazen.

edit:

Misschien ook wel handig om te vermelden |:(
[code]<HTML>

<HEAD>

<TITLE>start</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#ffffff">
<div align="center">
<OBJECT CLASSID="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
CODEBASE="http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0"
ID="start" WIDTH="640" HEIGHT="480">
<PARAM NAME=movie VALUE="start.swf">
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#ffffff>
<EMBED SRC="start.swf" QUALITY=high BGCOLOR=#ffffff WIDTH="640" HEIGHT="480" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"> </EMBED>
</OBJECT>
</div>
</BODY>

</HTML>[/code]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 12:11

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je roept vanuit je eerste SWF die wel netjes gedefinieerd is in je HTML een andere SWF aan. Deze is niet gedefinieerd in een HTML dus maakt ie hem fullscreen. Als je er nu voor zorgt dat je van uit je eerste SWF een HTML pagina opent met daarin je SWF gedefinieerd op 640x480 doet ie het wel goed

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

sugth... html/flash hoort in w&g, niet p&w

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 17:03 schreef DeTeraarist het volgende:
Je roept vanuit je eerste SWF die wel netjes gedefinieerd is in je HTML een andere SWF aan. Deze is niet gedefinieerd in een HTML dus maakt ie hem fullscreen. Als je er nu voor zorgt dat je van uit je eerste SWF een HTML pagina opent met daarin je SWF gedefinieerd op 640x480 doet ie het wel goed
Thanx... :) It's a start....

Dit ga ik in ieder geval proberen. Is niet zo'n probleem gezien die HTML-bestanden ook al online staan. Ik hoef alleen de linkjes in het flash-bestand te wijzigen (hoewel ik daar ook wel weer een lekkere tijd zoet mee ben ;( )

Maar ik hoop dat er toch iemand met een antwoord komt dat niet alleen m'n probleem oplost, maar ook direct antwoord geeft op m'n vraag.
Reden: De webspace is vrij beperkt. De totale presentatie bestaat uit nogal wat SWF-jes los van elkaar... dus ook zoveel html-bestanden wat weer onnodig ruimte inneemt als m'n probleem opgelost kan worden met één (vermoed ik) regel in de eerste html.

Dus: Iemand andere tips?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 17:05 schreef chem het volgende:
sugth... html/flash hoort in w&g, niet p&w
Ik was in eerste instantie een beetje verbaasd toen ik dit las... ik had in de FAQ gekeken van P&G waar wat stond over HTML.... maar ik had het dus verkeerd gelezen |:(

Excuses en thanx voor moven ipv sluiten.

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

als ik op bg klik opent ie de swf in de browser: niet in de site. In je adress-bar staat dan ook de swf file ipv de plattegrond.html file. Het is dan ook logisch dat de swf file uitgestrekt wordt over de hele paginagrootte.

• DeTeraarist
  • Laatst online: 15-09 12:11

DeTeraarist

#Boots2Asses

Dat zou je met een scriptje kunnen oplossen door aan te geven in je SWF de link index.html?swf=bladiebla of index.html?swf=ladida te noemen en dan in je HTML een script te zetten die de juiste SWF opent.

(uh oh zometeen gaat ie weer terug naar P&W :P)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 17:57 schreef cutter het volgende:
als ik op bg klik opent ie de swf in de browser: niet in de site. In je adress-bar staat dan ook de swf file ipv de plattegrond.html file.
Hm...............

ja...

dit was me nog niet opgevallen. Thanx :)
Zeker omdat hij het alleen bij de laag Bg doet (ben ik zojuist achter... de andere lagen vertonen dit probleem niet...) De tekst blijft bij de andere 2 lagen dan ook wel hetzelfde en verandert niet zoals bij laag Bg

Dus kan ik dit waarschijnlijk eenvoudig oplossen door de verwijzing naar Bg te wijzigen
Het is dan ook logisch dat de swf file uitgestrekt wordt over de hele paginagrootte.
Ook dit niet het antwoord wat ik had verwacht maar dit is zelfs nog beter :)

Thanx... Thanx a lot

Btw... topic graag nog wel even open laten zodat ik even tijd heb om mijn fout te ontdekken. Mocht het toch een andere oorzaak hebben (wat ik niet verwacht), dan kan ik hier in dit topic weer verder gaan vragen.

Als ik er wel uit ben zal ik in SU wel verzoeken om het topic te sluiten. :)

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Dit topic zal vanzelf wel naar beneden zakken: dat een probleem opgelost is hoeft helemaal niet te zeggen dat iets op slot moet. :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verontschuldigingen aan iedereen....

Het probleem was dus gewoon een fout van mij |:(

Bij de bovenste 2 lagen liet ik de SWF vervangen met 'load movie' terwijl ik bij de onderste had opgegeven 'load URL'

Dit was dus het hele probleem |:(

cutter nogmaals bedankt en:
Op maandag 07 januari 2002 18:16 schreef cutter het volgende:
Dit topic zal vanzelf wel naar beneden zakken: dat een probleem opgelost is hoeft helemaal niet te zeggen dat iets op slot moet. :)
Je hebt weer gelijk :)
Pagina: 1