Ik heb een flash-presentatie gemaakt met Adobe Live Motion. Deze flash-presentatie staat online op internet (en zal dat ook blijven). Maar de ellende is het volgende:
Sinds ik Internet Explorer 6 draai ziet die presentatie er niet echt lekker uit. Reden? IE6 heeft zo'n leuke handige nieuwe functie: Als plaatjes groter zijn dan het venster, dan verkleint IE6 ze zodat ze wel in het venster passen. Geen probleem.
Helaas doet IE6 dus ook het omgekeerde met SWF-bestanden (met de mijne in ieder geval). Als het venster groter is dan het formaat van de presentatie, dan wordt de presentatie na enkele klikken (van de muis) opgeblazen om zo goed mogelijk het venster te vullen. Hierbij worden de foto's die erin verwerkt zijn dus ook opgeblazen. Dit komt de duidelijkheid niet ten goed.
De Flash-presentatie wordt gewoon aangeroepen via een HTML-bestand.
* Nu hoop ik dat er iemand is die weet hoe ik deze ellende op kan lossen; ik wil dus in het html-bestand dat vergroten van IE6 blokkeren zodat de oorspronkelijke resolutie wordt gehanteerd.
Ik heb dit forum afgezocht en ook op internet gezocht. Helaas zonder resultaat. Dus probeer ik het nu via deze weg.
Bij voorbaat hartelijk dank
PS:
Mocht het verhaal niet duidelijk zijn:
Het verhaal hieronder is (denk ik) alleen van toepassing op mensen die IE6 draaien.
Klik dan op deze link. Het desbetreffende gedeelte van de swf wordt dan opgestart.
Klik dan op Bg. Er wordt nu een nieuwe presentatie opgestart in hetzelfde venster.
Klik voor de aardigheid op het vierkant helemaal links bovenin om een indruk te krijgen van de kwaliteit van de foto's
Klik op terug
Klik dan op 1 van de continu blauw gekleurde vakken (trappenhuis of lift)
Nu is het vorige overzicht weer in beeld.
Klik nu weer op Bg. Nu wordt bij mij de presentatie opgeblazen.
Sinds ik Internet Explorer 6 draai ziet die presentatie er niet echt lekker uit. Reden? IE6 heeft zo'n leuke handige nieuwe functie: Als plaatjes groter zijn dan het venster, dan verkleint IE6 ze zodat ze wel in het venster passen. Geen probleem.
Helaas doet IE6 dus ook het omgekeerde met SWF-bestanden (met de mijne in ieder geval). Als het venster groter is dan het formaat van de presentatie, dan wordt de presentatie na enkele klikken (van de muis) opgeblazen om zo goed mogelijk het venster te vullen. Hierbij worden de foto's die erin verwerkt zijn dus ook opgeblazen. Dit komt de duidelijkheid niet ten goed.
De Flash-presentatie wordt gewoon aangeroepen via een HTML-bestand.
* Nu hoop ik dat er iemand is die weet hoe ik deze ellende op kan lossen; ik wil dus in het html-bestand dat vergroten van IE6 blokkeren zodat de oorspronkelijke resolutie wordt gehanteerd.
Ik heb dit forum afgezocht en ook op internet gezocht. Helaas zonder resultaat. Dus probeer ik het nu via deze weg.
Bij voorbaat hartelijk dank
PS:
Mocht het verhaal niet duidelijk zijn:
Het verhaal hieronder is (denk ik) alleen van toepassing op mensen die IE6 draaien.
Klik dan op deze link. Het desbetreffende gedeelte van de swf wordt dan opgestart.
Klik dan op Bg. Er wordt nu een nieuwe presentatie opgestart in hetzelfde venster.
Klik voor de aardigheid op het vierkant helemaal links bovenin om een indruk te krijgen van de kwaliteit van de foto's
Klik op terug
Klik dan op 1 van de continu blauw gekleurde vakken (trappenhuis of lift)
Nu is het vorige overzicht weer in beeld.
Klik nu weer op Bg. Nu wordt bij mij de presentatie opgeblazen.
edit:
Misschien ook wel handig om te vermelden
[code]<HTML>
<HEAD>
<TITLE>start</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#ffffff">
<div align="center">
<OBJECT CLASSID="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
CODEBASE="http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0"
ID="start" WIDTH="640" HEIGHT="480">
<PARAM NAME=movie VALUE="start.swf">
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#ffffff>
<EMBED SRC="start.swf" QUALITY=high BGCOLOR=#ffffff WIDTH="640" HEIGHT="480" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"> </EMBED>
</OBJECT>
</div>
</BODY>
</HTML>[/code]
Misschien ook wel handig om te vermelden
[code]<HTML>
<HEAD>
<TITLE>start</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#ffffff">
<div align="center">
<OBJECT CLASSID="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
CODEBASE="http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0"
ID="start" WIDTH="640" HEIGHT="480">
<PARAM NAME=movie VALUE="start.swf">
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#ffffff>
<EMBED SRC="start.swf" QUALITY=high BGCOLOR=#ffffff WIDTH="640" HEIGHT="480" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"> </EMBED>
</OBJECT>
</div>
</BODY>
</HTML>[/code]