Probleem Abit KG7-Raid

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 06:52
Ik heb een KG7-raid, die ik wil laten draaien met 2 x 256 Mb geheugen. Dit lukt helaas niet, als ik zowel in bank 4 als in bank 3 een geheugenmodule stop, wil hij niet opstarten. Met slechts in module in bank 4 draait hij probleemloos. Het geheugen heb ik al omgewisseld in de winkel voor een ander merk, maar dat helpt helaas niet.

Wie weet raad?

Verwijderd

Let er even op dat het geheugen er goed in zit. Goed doordrukken dus. Het kan zijn dat hij geen goed contact maakt.

Bij mij deed hij soms moeilijk wanneer ik m'n Dane-elec geheugen in bank drie deed en Crucial in vier. Deed ik het andersom, dan was er geen probleem. Ook als ik er maar 1 van de twee reepjes in deed werkte het goed. Met beide re-boote hij soms als de PC een aantal uur aan had gestaan.

Wat de oorzaak is weet ik niet, maar ik heb het Dane Elec geheugen verkocht en een 2e reepje Crucial verwacht ik binnen enkele dagen uit de UK. Verder is het een super stabiel bordje in combinatie met ECC-Reg geheugen en Win. 2000. No more blue screens :) .

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 06:52
Op maandag 07 januari 2002 21:06 schreef Raampie het volgende:
Let er even op dat het geheugen er goed in zit. Goed doordrukken dus. Het kan zijn dat hij geen goed contact maakt.

Bij mij deed hij soms moeilijk wanneer ik m'n Dane-elec geheugen in bank drie deed en Crucial in vier. Deed ik het andersom, dan was er geen probleem. Ook als ik er maar 1 van de twee reepjes in deed werkte het goed. Met beide re-boote hij soms als de PC een aantal uur aan had gestaan.

Wat de oorzaak is weet ik niet, maar ik heb het Dane Elec geheugen verkocht en een 2e reepje Crucial verwacht ik binnen enkele dagen uit de UK. Verder is het een super stabiel bordje in combinatie met ECC-Reg geheugen en Win. 2000. No more blue screens :) .
Ik ben blij dat ik niet de enige ben, succes!