Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auw! Kast onder stroom?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 15:51
Als ik mijn ongeaarde ouwe computer met AT-voeding van het netwerk (COAX af wil halen) voel ik opeens een vette tinteling in mijn hand (computer staat aan).

Wat is dat? Is dat stroom? Moet ik me zorgen maken :+?

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:11
ja is stroom :)
had het laatst ook toen ik een andere pc in een netwerk met de mijne wilde zetten, ik had zo'n utp kabel met metalen beschermrand, de mijne zat op aarde en de andere niet, ik pakte de utp vast ... stroooom.. :)
mijn computer sloeg uit enzo :(

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

115V, normaal als je de computer niet geaard hebt. Tis niet gevaarlijk, maar wel aan te raden om de kast te aarden.
Gebruik anders de search even en zoek naar: aarden kast

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:07
als je een pacemaker hebt zou ik je nu zeker zorgen maken. :P

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 14:50 schreef Geronimoos het volgende:
als je een pacemaker hebt zou ik je nu zeker zorgen maken. :P
ROFL

Verwijderd

ONgeaarde kast staat er door netfilter halve spanning op... dus 220V/2 = 110V

Gevaarlijk voor randapparatuur en je kaarten...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:43
Op maandag 07 januari 2002 14:58 schreef -KOD- het volgende:
ONgeaarde kast staat er door netfilter halve spanning op... dus 220V/2 = 110V

Gevaarlijk voor randapparatuur en je kaarten...
We hebben 230 V :). Duzz 115 :P. Ik zou zelf gewoon even ergens aan arden :) Stopcontact , verwarming >:).

• M_V
  • Laatst online: 17-11 15:51
hoe kan dat nou? Ik raak alleen de buitenkant aan, wat is dat nou voor een brak ding, dat daar spanning op komt te staan? Als ik mijn ongeaarde CD-speler aanraak (zit niet eens een aarde aan) krijg ik ook geen stroom.

(Misschien toch maar even aarden :))

Verwijderd

zie ook [topic=340226] :)

• Super_ik
  • Laatst online: 23-11 22:47

Super_ik

haklust!

je cd speler heeft zon stekker omdat ie aan de volwaarde voldoet dat er nooit stroom op de buitenkant kan kome staan, er staat ook zn plaatje op met 2 vierkantjes in elkaar als het goed is.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Dat heb ik een keer met onze videorecorder gehad. Zit zo'n metalen plaat onder, en ik voelde het ook helemaal tintelen :) (ook ongeaard)

Verwijderd

hmmm, als je aan het klooien ben met een geaarde pc, en dan een tijdje tegen de kast hangt heb je dit ook... dus niet alleen bij ongeaarde...

wat ik ook wel eens heb is bij het uitzetten dat de aardlek eruit springt (heel af en toe, paar keer per jaar), wat zou dit kunnen zijn, volgens mij ook iets...

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

'k was pas ff 1 monitor en keyboard/muis aan het delen tussen 2 draaiende pc's, gewoon ff tijdelijke opstelling, die 1e moest ff geinstaleerd worden voor mijn vriendin, ding kwam net uit de winkel.

en tot 2x toe een schok door me heen! bij het wisselen van de beeldkabel, pc bleef aan maar ik zag echt sterretjes.

't raak gewoon statisch geladen met al die vibes en kabel onder stroom

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar goed, zolang het aantal mA's beperkt blijft (iig minder dan 30 mA) dan kan het niet zoveel kwaad.
De kast wordt gewoon handig gebruikt als centrale aarde zodat alle onderdelen dezelfde aarde hebben (in een plastic kast zou je dan volgens mij alle onderdelen dmv draadjes met elkaar moeten verbinden).

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 15:41 schreef CyBeRSPiN het volgende:
Maar goed, zolang het aantal mA's beperkt blijft (iig minder dan 30 mA) dan kan het niet zoveel kwaad.
dat denk jij... je sloopt echt direct je videokaart of intern geheugen ermee

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-11 23:43

H3llSiNG

Meh.

Ahh! Dus dat was het...had paar dagen geleden ook een LAN hier en toen ik de netwerk kabel er weer uit wou halen gaf m`n comp me een schok ....gelijk ff gekeken met zo`n spec. schroevedraai ding alleen kon weinig vinden...tis nadat ik die kabel eruit heb gehaald ook over :9

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
En als je nog meer wilt weten over alle onheil die je kan overkomen zonder aarde, kijk dan eens in het topic "tweakers en stopcontacten" in dit forum.

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 14:51

SmidsY

hallo!?.............

tja dat is coax netwerk, wil je verhelpen, je coax kabel aarden (bepaalde terminator hebben aardketting voor aan de kast) en dan kast aarden waar die aard ketting aan zit, veel suc6 :)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Zoiets heb ik ook met me tvkaart en kabel, pc zit niet geaard verder dus dat gaat dan via de tvkabel.
Je krijgt wel een schok als je de pc vasthoud en die kabel eruit trekt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Als ik m'n kabelmodem en m'n kast tegelijk vastpaak gaan m'n haren rect overeind staan. Lekker belangrijk, gewoon niet doen...

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 15:39 schreef Dreck het volgende:
Als ik m'n kabelmodem en m'n kast tegelijk vastpaak gaan m'n haren rect overeind staan. Lekker belangrijk, gewoon niet doen...
Stekker omkeren van een van beide apparaten helpt ook (geen geintje)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

* Speedpete zocht ff door de search heen...

Heb ff zitten kijken, en mijn pc + apparatuur zit in randaarde doos... die zit weer in een randaarde doos en die zit in een wandcontactdoos.

Zit nu niet thuis en zit ff te twijfelen of dat contact wel randaarde is... :P

Nu zat ik ff door de search heen te bladeren, enne, daar kwam langs dat aarden via je tv-net ook mogelijk is.. (ik heb een tv-kaart)

Is dat kabeltje niet VEEL te dun om als goede aarde te werken??

Zo ja, dan leg ik gewoon een verlengsnoertje van de dichstbijzijnde aarde-contactdoos naar m'n pc, da's het probleem niet, maar toch...

Denk ik stel me vraag hier maar, lijkt me beter dan een nieuwe topic openen...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op mijn plastic kabelmodem staat ook stroom :+

Er is mij altijd verteld dat plastic niet geleidt, maar UPC draait alles om >:)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoezo niet gevaarlijk? Als ik weer eens bij de stekkertjes moet zijn sla ik iedere keer tegen een metalen plankendrager aan (de reflexen zijn nog goed...)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 23:02
spanning

de spanning op een niet geaarde pc

Repareren doe je zo.

Pagina: 1