Kun je één PS2 poort in tweeën splitten??

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een probleempje met mijn logitech desktop pro. Ik heb hem namelijk op m'n notebook aangesloten, maar aangezien er maar één ps2 poort op mijn notebook zit, werkt mijn muis niet goed.

Er zijn ook geen drivers voor (logitech levert geen xp drivers voor seriële muisjes)

Bestaan er nu ook splitters die je op je ps2 poort kunt prakken, zodat ik 2 ps2 apparaten aan kan sluiten?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ja.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Op maandag 07 januari 2002 14:52 schreef marco899 het volgende:
Ja.
Fiets maar naar de Vobis, daar hebben ze vast wel een kabeltje voor je.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:14
gaat perfect

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 13:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

hmm.. interessant. Van mijn mobo is de muispoort kapot (Abit BE-6 II) :( Nu hangt de muis aan m'n USB poort maar dat vind ik niet ideaal (ik heb drie devices en 2 poorten). Kan je dan ook zo'n splitter op je toetsenbord-ps2-aansluiting aansluiten en daar dan het toetsenbord én de muis op aansluiten? (Dus 1 poort van het mobo gebruiken terwijl er wel 2 zijn)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

lijkt mij wel, ik heb op een ouwe pc tijden zitten werken voordat ik erachter kwam dat de muis en het keyboard verkeerdom aangesloten zaten. heeft nooit problemen gegeven...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op maandag 07 januari 2002 15:56 schreef The_Operative het volgende:
lijkt mij wel, ik heb op een ouwe pc tijden zitten werken voordat ik erachter kwam dat de muis en het keyboard verkeerdom aangesloten zaten. heeft nooit problemen gegeven...
Da's gek, want als ik het hier andersom deed, ging het toch echt vaud. Maar nu is het usb, dus boeit het me niet meer.

Verwijderd

Veel bedrijven geven tegenwoordig juist een toetsenbord en een aparte muis aan Laptop gebruikers, zodat deze geen RSI van hun Laptopje oplopen. Een apart toetsenbord en muis op een laptop is ofwel mogelijk door de USB te benutten, of inderdaad door een splitter kabeltje voor de PS2 te gebruiken. suc6 :)

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 13:59
oke te gek!
dan rees ik nu direct naar de computershop

thanx!

• SmidsY
  • Laatst online: 11-08 17:28

SmidsY

hallo!?.............

Op maandag 07 januari 2002 15:56 schreef The_Operative het volgende:
Je moet het proberen om zeker te weten, maar mijn ervaring leert mij dat het meestal alleen maar werkt bij laptop PS/2 poorten. Deze zijn iets "anders" dan normale mobo ps/2 poorten

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Ok ok, een oud draadje... maar ik kijk tenminste eerst of er al een oplossing voor mijn probleem is voordat ik begin te roepen *D
Zit hier met een Tosh 6800 flaptop en 1x PS2 ingang. Wil mijn Logitech cordless muis en toetsenplank met verloopstekker op de ps 2 aansluiten echter... muis doet het wel, keyboard noppes nada nix :(
En ja, zitten verse batterijen in mijn toetsenbord maar zelfs na het indrukken van de verbindingsknopjes blijft ie onbekend... Oplossing iemand? Ben me nu al 3 weken aan het ergeren ;(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:01

tweakerbee

dus..?

Waarom niet je USB aansluiting gebruiken?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Zit er ook een touchpad op die laptop?

Verwijderd

Tweakerbee en Icecold, antwoord op jullie vragen:
1. Op het connector doosje zitten alleen 2 ps2 stekkertjes, de Tosh heeft slechts 1 ps2 ingang. Verloopjes van ps2 naar usb ingang heb ik nergens kunnen vinden(??) :(
2. Er zit op de flaptop geen touchpad maar zo'n "knobbel" (bij gebrek aan juiste omschrijving) tussen de toetsen.

Heb ook dus geprobeerd de ene ps2 connector op de ps2 ingang te plaatsen en de andere middels verloop naar seriele ingang. Dan wordt de muis wel herkend maar toetsenbord nog steeds niet. Keyboard op ps2 en muis via verloop op serieel werkte ook niet. Hellupie, ten einde raad! ;(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 29 juni 2002 16:19 schreef dutch_Solo het volgende:
2. Er zit op de flaptop geen touchpad maar zo'n "knobbel" (bij gebrek aan juiste omschrijving) tussen de toetsen.
Zo'n knobbel heet een J-mouse
Op maandag 07 januari 2002 15:53 schreef MrTinux het volgende:
hmm.. interessant. Van mijn mobo is de muispoort kapot (Abit BE-6 II) :( Nu hangt de muis aan m'n USB poort maar dat vind ik niet ideaal (ik heb drie devices en 2 poorten). Kan je dan ook zo'n splitter op je toetsenbord-ps2-aansluiting aansluiten en daar dan het toetsenbord én de muis op aansluiten? (Dus 1 poort van het mobo gebruiken terwijl er wel 2 zijn)
nope, dit gaat niet werken.

Verwijderd

je hebt speciale totsenborden voor je laptop ook he, waar je je muisje in je toetsenbord moet pluggen.

• DJSmiley
  • Laatst online: 14:48
Voor laptops zijn er 2 splittertjes, zgn Y-splitters.. 1 ps2 poort, toetsenbord en muis aansluiting..

Je hebt ze voor IBM/Compaq: Art.nr AK5340 (bij de meest gangbare leverancier)
en voor HP/AST, AK 5345 is dat dan...
Pagina: 1