Otis + Apple

Pagina: 1
Acties:

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 19:39

mvt

ja ik ja

Topicstarter
In het bericht over de nieuwe iMac reageerde Otis nogal hevig op de kritiek op het artikel. Nou kan dat altijd gebeuren, maar het was niet meteen duidelijk dat Otis in werkelijkheid Frans Bouma was. Zo lijkt het alsof iemand gewoon kritiek levert, maar in werkelijkheid gewoon probeert onder een andere naam zijn eigen te verdedigen. Nou zou het wel zo zijn dat de naam Otis eerder geregistreerd stond dan dat Frans nieuwsposter werd, maar het klopt niet.
Kan er geen regel gemaakt worden dat leden van de crew alleen nog maar kunnen reageren op tweakers onder delfde naam waaronder ze nieuws posten.
Van Femme is het natuurlijk makkelijk te zien dat hij Famme Taken is, maar Tussen Frans Bouma en Otis zie ik zo snel geen link.

ps dit is niet een kritiek op Frans persoonlijk, het is hooguit de kritiek dat hij niet herkenbaar was als de nieuwsposter

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh?

Moartn op de Frontpage heet ook "Maarten ..." als nieuwsposter.

Otis heeft gewoon die nick voor het posten op de frontpage van reacties, maar het is "standaard" om de echte naam erbij te plaatsen bij het posten van nieuws-items.

Dat wouter/femme/floris dat dan toevallig hetzelfde hebben is weer wat anders.
Mocht ik ooit iets posten op de frontpage (nieuws/.plan/whatever) dan zal dat ook gebeuren onder "Arjen ..." ipv "ACM".
Terwijl ik wel de reacties eventueel beantwoord met ACM

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Als ik nou twee namen zou hebben en een troll of flame zou plaatsen (voorbeeld dus), de reactie krijgt veel kritiek en ik ga mezelf steunen onder een andere naam door de troll/flame te ondersteunen met alsnog een halve waarheid. Dan nep ik de boel. Een nieuwspost plaatsen en onder een andere naam reageren op kritiek op je post vind ik even erg. Nieuwsposters verliezen hun geloofwaardigheid als men erachter komen dat het een en dezelfde persoon is.
Als echter de nieuwsposter onder dezelfde naam (of duidelijk is dat het dezelfde persoon is) een reactie plaatst weet je tenminste wie er reageert.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je snapt mijn punt zo te zien niet :)

De nieuwsposters hebben maar 1 account om reacties mee te posten.
In Frans' geval is dat de user "Otis", in Maarten's geval is dat "Moartn", in Dries' geval "DasH", in mijn geval dus "ACM", etc.

[edit]
Voor zover ik weet ;)

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Ik snap je wel, maar dat is juist het probleem, geef ze desnoods een 2e naam waarmee ze moeten reageren op hun eigen stukken, of verander de naam in de eigen naam of plaats een post met tussen haakjes je nick erachter (zoals op FOK)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-03 19:23
En in Joran's geval Pluu33R ;) wegens een net@ddress emailaccount waar nu voor moet worden betaald :(

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 07 januari 2002 16:15 schreef PluueeR het volgende:
En in Joran's geval Pluu33R ;) wegens een net@ddress emailaccount waar nu voor moet worden betaald :(
Mja, daar kan je natuurlijk altijd even contact voor opnemen met een DB-admin ;)

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 15:50 schreef mvt het volgende:
Als ik nou twee namen zou hebben en een troll of flame zou plaatsen (voorbeeld dus), de reactie krijgt veel kritiek en ik ga mezelf steunen onder een andere naam door de troll/flame te ondersteunen met alsnog een halve waarheid. Dan nep ik de boel. Een nieuwspost plaatsen en onder een andere naam reageren op kritiek op je post vind ik even erg. Nieuwsposters verliezen hun geloofwaardigheid als men erachter komen dat het een en dezelfde persoon is.
Als echter de nieuwsposter onder dezelfde naam (of duidelijk is dat het dezelfde persoon is) een reactie plaatst weet je tenminste wie er reageert.
Je kunt van mij aannemen dat Otis geen nick nodig heeft om zijn mening te ventileren. Dat het voor mensen die niet die-hard zijn onduidelijk is dat Otis == Frans Bouma ben ik met je eens.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Om mogelijke verwarring te voorkomen; ik ben op de FP niet Riek Steenwegen.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 16:30 schreef testcase het volgende:
Hey Frans Bouma, hou je erbuiten! :)

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Otis had idd niet een nick nodig om zijn mening te ventileren, maar er zijn genoeg (niet) t.net die hards die niet van iedereen weten wat voor nick ze hebben. (waaronder ik)

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 14:14 schreef mvt het volgende:
In het bericht over de nieuwe iMac reageerde Otis nogal hevig op de kritiek op het artikel. Nou kan dat altijd gebeuren, maar het was niet meteen duidelijk dat Otis in werkelijkheid Frans Bouma was.
Moet dat nou echt, een topic met alleen 'Otis' en 'Apple' ? ;)

Nee het is niet meteen duidelijk dat Otis == Frans Bouma, gelukkig niet zeg. :)
Zo lijkt het alsof iemand gewoon kritiek levert, maar in werkelijkheid gewoon probeert onder een andere naam zijn eigen te verdedigen. Nou zou het wel zo zijn dat de naam Otis eerder geregistreerd stond dan dat Frans nieuwsposter werd, maar het klopt niet.
Correct. Otis had ik al langer. Ik kan nu wel 'Frans Bouma' gaan reggen als FP accountje, maar dan raak ik mn spaarzaam opgebouwde karmaranking kwijt! ;). Vind het ook niet zo belangrijk overigens. Als iemand kritiek heeft op kritiek dan is dat IMHO niet gerelateerd aan het feit of iemand wel of niet newsposter is, wel of niet Femme Taken heet, wel of niet Metasupermoderator is en wel of niet het gewraakte newsartikel heeft gepost. Dus in zoverre vind ik het niet nodig een user te gaan reggen met mn eigen naam als nick.
Kan er geen regel gemaakt worden dat leden van de crew alleen nog maar kunnen reageren op tweakers onder delfde naam waaronder ze nieuws posten. Van Femme is het natuurlijk makkelijk te zien dat hij Famme Taken is, maar Tussen Frans Bouma en Otis zie ik zo snel geen link.
Tuurlijk wel. Tik maar in bij google: "Frans Bouma". :D Ik ben wereld beroemd man! dat je mij niet kent... tsssk.

Maar zonder dollen: uit naam van jezelf als newsposter iets zeggen kan nu idd niet zonder nick, dat klopt. Eerlijk gezegd komt dat niet zoveel voor, dus waarom dat onder mn eigen naam zou moeten vind ik wat overtrokken, want het wordt wel een gehussel met accounts: wanneer je reageert als newsposter en wanneer je reageert als user.
ps dit is niet een kritiek op Frans persoonlijk, het is hooguit de kritiek dat hij niet herkenbaar was als de nieuwsposter
N.p. :) Ik vroeg ook wel zelf om de kritiek. Het was juist de voorspelbaarheid van de replieken die me treurig stemde.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

[waarschijnlijk overbodige informatie]
In tegenstelling tot GoT kun je je fp-nick gewoon veranderen.
[/waarschijnlijk overbodige informatie]

Zijn er echt mensen die niet weten dat /me == /me Bouma ? ;)

• Hielko
  • Laatst online: 20:29
Sinds kort is het op de FP niet meer mogelijk je nick te veranderen...

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 18:33 schreef hielko het volgende:
Saved by the bell ;)

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op maandag 07 januari 2002 18:33 schreef hielko het volgende:
Oeps! Dan is het nu dus helemaal overbodige info.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als een nieuwsposter, vanuit zijn functie als nieuwsposter, reageert dan is het inderdaad wel makkelijk als hij of zij herkenbaar is. Wie dus niet z'n naam als nick heeft kan dat het beste even vermelden, ben ik met je eens.

In het gros van de reacties, dus ook die van de nieuwsposters, gaat het echter om persoonlijke meningen of visies. Daarom lijkt het mij niet nodig om het crew te verplichten herkenbaar te zijn. Het zou zelfs negatief kunnen werken, bijvoorbeeld als ik zou roepen dat ik AMD beter vind dan Intel, zouden sommige mensen best wel eens vreemd op kunnen gaan kijken vanwege mijn functie als nieuwscoördinator.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Ik ken Frans en Otis al jaren (of is iets meer dan een jaar ook goed?) :)
Op maandag 07 januari 2002 16:30 schreef testcase het volgende:
Wie wel dan? ;)

Ik snap overigens niet waarom je in je eigen nieuwspost niet zo mogen reageren op iets wat iemand anders als reactie neerzet.
Op maandag 07 januari 2002 16:58 schreef Otis/Frans van alles:

maar dan raak ik mn spaarzaam opgebouwde karmaranking kwijt! ;)
Zie je wel, dat gaat Otis niet leuk vinden...

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Op maandag 07 januari 2002 22:19 schreef TgF het volgende:
Ik ken Frans en Otis al jaren (of is iets meer dan een jaar ook goed?) :)
Ja, ik ken ze ook alletwee. Het zijn soms net 2 handen op 1 buik.
Wie wel dan? ;)
Floorke Keegel

:)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1