Toon posts:

Monteren Swiftech MC462

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn Swiftech MC462 gemonteerd. Maar dit ging redelijk moeilijk. Als er snel stukjes van een core af zouden breken is het bij het monteren van de MC462 wel. Tenminste met de methode die ik gebruikte :) Volgens mij moet het ook anders kunnen. Om hem goed te monteren en zonder kans op afbrokkelen van de core, heb ik eigenlijk 3 handen nodig. 1 om het bord vast te houden 1 om de MC462 vast te houden en 1 om de schroeven er in te draaien. Anders gaat het blok namelijk scheef op de core staan..als ik er nog maar 1 schroef in heb zitten.

Wat is de makkelijkste methode om hem te monteren? weet iemand dat? Ohja..als de MC462 gemonteerd is kan hij niet meer in mijn kast worden geschroefd, is dat ook normaal? :)

Nu ik deze post zo lees...lijk ik haast een n00b..maargoed..graag antwoord :)

Verwijderd

Hallo draai eerst 2 schroeven er in zonder veer dan 1 hand op het blok zodat deze recht blijft en dan met de andere hand 1 schroef er een klein stukje in draaien en dan de andere schroef precies het zelfde. Daarna elke keer de schroeven om en om een klein stukje verder er in draaien .
No problemo :) TOM

(misschien is het handig als je de moertjes achter op het mobo vast plakt met sec.lijm, want als hij er dan eens af moet blijven de beter zitten en hoef je niet weer je mobo uit te bouwen.)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Hoezo moeilijk Pim ?
Het is echt simpel als je weet hoe het moet. ;)
Je moet de swiftech mooi op de core leggen. Daarna houdt je de heatsink mooi vast met 1 hand. De andere draai je een schroef een klein beetje aan. Daarna de andere kant kruislings, totdat alle schroeven ongeveer gelijk zijn aangedraaid. En wat je mainboard past niet meer in de case ? Dan heb je echt iets niet goed gedaan.
Je hebt aan de achterkant van je mainboard alleen maar 4 plastic platte moertjes, voor de rest niets. Is dit niet het geval, dan klopt je installatie echt niet.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
komt ook bij dat die koeler als je em zo op de cpu zet de core niet raak maar tegen gehouden word door de 4 rubbere kussentjes. dan moet je aardig gek doen om de core te beschadigen. je hoeft iig geen lompe krachten uit te voeren zoals bij veel koelers om een 'pinnetje' over 't socket te krijgen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

De schroeven moeten volgens SWIFTECH zelf overigens maar handvast aangedraaid te worden. Hiermee wordt dus bedoelde eigenlijk gewoon met je handen, maar dat is niet zo gemakkelijk. :) Dus niet als een gek die schroeven aandraaien want dit heeft totaal geen zin. De kracht die de veertjes maken is precies berekend voor socket a processoren. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen moertjes er bij gekregen (2e hands). Morgen maar ff halen dan..

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 17:59 schreef NoStra het volgende:
Ik heb geen moertjes er bij gekregen (2e hands). Morgen maar ff halen dan..
Dan zitten deze waarschijnlijk nog op het oude mobo gelijmt.
Je kan ook als je de juiste draad hebt moeren gebruiken waar je mobo mee vast zit( van die koperen afstand houders)
Pagina: 1