Toon posts:

nieuwe imac!

Pagina: 1
Acties:

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

soort ei met vlaggetje erop

ik associeer het gelijk met een 'gerounde'cube en dat broodrooster flopte ook.

iemand technische specs van dit ding?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 16:47
Ik vind em maar lelijk eigenlijk. Geef mij maar een een g4 towertje met plat beeldscherm, ziet er stukken beter uit op je bureautje...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 20:16

boesOne

meuh

Bwegh.. very ugly!
Ik geloog er nieks van.. lijkt me Hoax.. ik hoop dat het een hoax is.. Deze mot ik nie..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Op maandag 07 januari 2002 14:02 schreef -boesOne- het volgende:
Bwegh.. very ugly!
Ik geloog er nieks van.. lijkt me Hoax.. ik hoop dat het een hoax is.. Deze mot ik nie..
helaas ZDnet is niet zo van de hoaxerij

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Op maandag 07 januari 2002 13:47 schreef demonz het volgende:
http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=14568#

hij is mooiiiiiiiii :9~
Gadver wat lelijk. Dat ding hoef ik niet op m'n buro te hebben.
Ach smaken verschillen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Imacs zijn sowieso knake bakken, en dat :r :r :r design maakt het er niet beter op.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
lijkt op Calimero met een vlag in ze reet :P

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Zo lelijk vind ik 'm niet, maar hij is ook niet uitgesproken mooi. Ik krijg geen zin om 'm te kopen zoals je met de 1e imac had. Ik vraag me ook af wat voor toetsenbord en muis er bij zit, hopelijk is dat verbeterd.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

geweldig! vnid het een enorm kewl ding, toch beter dan zo'n ivoorkleurig device dat op je bureau staat?

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
ilhhhhhh wat is dat voor lelijk ding, ik moet er bijna van :r, als t dan toch zonodig een mac moet zijn doe dan maar zo'n homokleurig kasje, maar niet dit ei met uitpuilsel.

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Afbeeldingslocatie: http://a740.g.akamai.net/f/740/606/1d/image.pathfinder.com/time/covers/1101020114/images/iMac.gif

Ik vind 'm best cool eigenlijk (maar ik ben dan ook een redelijke apple fan) en de specs zijn nou ook niet bepaald slecht; G4 processor 700/800 MHz, 128 MB ram, 40-60 GB HDD, mogelijkheid voor dvd-brander, GF 2mx, twee firewire poorten en last but not least een 15 inch tft monitor.

Prijs: €1903,-
Valt tegen, maar gaat wel dalen

The need for speed drives me

Verwijderd

Hij geeft wel een beetje weinig licht voor een bureaulamp :?

Maar ik vinnem toch wel wat hebben. Beter dan die grote lompe Compaqkasten die op werk op het bureau staan, en dan er nog eens een monitor op. Waar moet ik werken dan...

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 07:56

Glorificationer426

come we hero rush yes?

1 woord: IEUW!!

Sorry, maar die nieuwe trend in computer design vind ik maar niks. Dat ze die kast een kleurtje geven, ok, maar dit?
En dit geldt overigens voor pc en mac, design kasten zien er vaak niet uit en zijn niet praktisch, probeer er maar eens een dvd ofzo bij te zetten...oh wacht die optie is er, hehe, maar toch blijft het niet praktisch en ik ben vast niet de enige die dat denkt(toch?)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

waarom moet een computer nou als een computer er uit zien? onzin. creatiefloos

Meeste tweakers hebben altijd wat te klagen over Apple dus ik maak me er eigenlijk niet zo druk over.

Ik vind het monitor system wel errrrgggg mooi :9~

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2025

Krul

Holodoc

Tis even wennen, maar hij wordt steeds mooier :9
Maar goed de scheiding tussen PC en MAC wordt nog eens stevig benadrukt...B-)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een flinke G4 met een 15"lcd voor minder dan € 2000 vind ik best meevallen hoor

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Op maandag 07 januari 2002 16:10 schreef Kev0867 het volgende:
LOL iid ding is niet echt van je zegt mooi :P en hoe gaan we nu een 3d kaart oid er in zetten :? dus nieuwe imac NIET voor games :D maar ja was het voor vorige imac ook al quake 3 was er nog wel :D

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 16:31

schizofreen

ik & jij

OMG wat is dat ding lelijk,
ow wacht, dat noemen ze natuurlijk deeee-sain |:(

Met getver, dat ding komt er bij mij niet in. (geen enkele Mac trouwens... >:) )

heeft trouwens wel een goeie prijs/prestatie-verhouding

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op maandag 07 januari 2002 21:37 schreef thedolf het volgende:
Een flinke G4 met een 15"lcd voor minder dan € 2000 vind ik best meevallen hoor
Maar ten opzichte van de oude imac is hij toch redelijk duur.
Op maandag 07 januari 2002 21:40 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
LOL iid ding is niet echt van je zegt mooi :P en hoe gaan we nu een 3d kaart oid er in zetten :? dus nieuwe imac NIET voor games :D maar ja was het voor vorige imac ook al quake 3 was er nog wel :D
Er zit een GeForce 2mx standaard ingebouwd. Als je een snellere gpu wil koop je maar een Power Mac G4, daar kun je een Geforce 3 (en ik geloof ook een Ati radeon) in (laten) zetten.

The need for speed drives me

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 10:02
Ik vind het een mooi apparaat (afgaande op de foto's). Sowieso vind ik Apple steeds interessanter worden. MacOS X schijnt een fantastisch OS te zijn en het feit dat het op BSD gebaseerd is vind ik behoorlijk positief.

Design mag wat kosten vind ik, momenteel heb ik er zelf het geld niet voor (student he), maar later... als ik groot ben en geld als water heb ( ;) ), heb ik waarschijnlijk liever dit in de woonkamer staan dan de nieuwste Athlon XP in een AOpen kast.

Ik vind het ook eeuwig zonde dat de Cube nooit is aangeslagen, want dat is absoluut de mooiste computer die ik ooit gezien heb (nog aanzienlijk mooier dan de nieuwe iMac).

In een tijd dat computers steeds meer een integraal deel worden van een huis, zoals televisies en dergelijke, denk ik dat design een strong seller gaat worden in de toekomst. Er zijn ook mensen die graag een hoop geld neertellen voor het design van bijvoorbeeld Bang & Olufsen (thuis hebben we ook een B&O stereo en hoe overprijsd het misschien moge zijn - het staat en klinkt gewoon mooi). Ooit kiest u voor het mooist en zo vermoed ik dat het met computers ook steeds meer zal gaan. Voor de gemiddelde gebruiker maakt die extra snelheid van een XP of P4 toch niets meer uit, die zitten niet de hele dag films te renderen of spelletjes te spelen.

En dan heeft Apple een aardige voorsprong met grote gebruiksvriendelijkheid en integratie van producten (denk airport, iPod etc). Het multimediale centrum van een huishouden!

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• paella
  • Laatst online: 15-02 21:22
De iBook is nu ook in 14" te krijgen. Ook niet onbelangrijk denk ik. Mijn kleinere iBook is ook wel klein ( en dat is het enige echte minpuntje dat ik eraan vind).

No production networks were harmed during this posting

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

toen ik hem gister van de zijkant zag en met dat rare knikende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1010455100.gif
dan is het gewoon een :r ding
echter het vooraanzicht is stukken beter en helemaal niet zo vreselijk. Lijtk me best lekker werken, het is gewoon zoal de iMac is bedoelt, alles bij de hand maar niet zo'n apparaat als een G4 want die is voor veel tiepmiepen gewoon iets teveel van het goede.

btw. [topic=373408/1/25]

Verwijderd

hij is errug compact en perfect voor op een bureau... en het valt me mee dat hij niet doorzichtig is, maar die serie zal ook nog wel komen neem ik aan

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

IKEA?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 21:46 schreef schizofreen het volgende:
OMG wat is dat ding lelijk,
ow wacht, dat noemen ze natuurlijk deeee-sain |:(

Met getver, dat ding komt er bij mij niet in. (geen enkele Mac trouwens... >:) )

heeft trouwens wel een goeie prijs/prestatie-verhouding
psies ze moeten met die dingen altijd weer een stukkie te ver gaan met die Appels, maarre OS X ruled wel.....

Verwijderd

smaken verschillen, maar te ver gaan:? :?

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

Japie.G

Colour Classic

Op maandag 07 januari 2002 16:10 schreef Kev0867 het volgende:
juist jah

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Leuk voor in de huiskamer, maar het is niet echt mijn stijl ...

ga binnenkort wel ff naar een vriend (applefan) ff carmegeddon spelen op zijn G4 ... met een beamer natuurlijk het beeld projecteren op de muur :9~

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Smaken verschillen (gelukkig). Vind het maar een raar ding en ben persoonlijk niet zo'n fan van imac. Geen flame ofzo, maar geef mij maar een leuke P4 :)

Verwijderd

Ik weet wat mijn nieuwe computer wordt :)
Veel mooier dan de computer die ik nu heb, en echt slecht is hij ook niet echt. En nu os/x op alle mac systemen standaard wordt geleverd is het nog mooier. Alleen ben ik bang dat mijn geld op is als ik dit ding koop en ik geen ipod meer kan kopen :((

offtopic:
Is een motorola processor met een pentium/amd te vergelijken, zo ja, met wat voor een snelheid is de 700Mhz motorola te vergelijken?

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08

robhof

Lembongan view

offtopic:
Kijk maar eens op http://www.cpuscorecard.com/ voor een vergelijking tussen de prestaties van de verschillende processoren!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

IK vind het wel een aardig ding, maar zoals zovelen al zeggen, niet voor tweakers.

Waar laat ik mijn GF3/4/5? EN hoeveel geheugen kan erBIJ? Want 128MB op een Mac is als een 1.0 liter motor in een Porsche.

Maar goed, dat zal allemaal wel goed komen

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

1 GB ram kan er in en de iMac is niet bedoelt om te upgraden. Als je wilt upgraden kijk dan eens naar de torens maar die zou ik momenteel niet gaan kopen. De verwachting is een G4 1.4ghz dual na de presentatie in Tokio en misschien wel een G5 :9~

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

in de cube kon je de videokaart wel vervangen :)

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 18:08
het is wel mooi ruimtebesparend, maar 't is niet mijn favoriete ontwerp :P

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is er al iets bekend over de muis?

Verwijderd

Ik vind hem best mooi, ook erg gedurfd trouwens. Maar dat is wel vaker bij Apple.

De muis is volgens de site van Apple helemaal geweldig, maar dat kon niet anders na dat puistje van de vorige iMac.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 08:32 schreef aardbeix15 het volgende:
toen ik hem gister van de zijkant zag en met dat rare knikende scherm:
[afbeelding]
dan is het gewoon een :r ding
echter het vooraanzicht is stukken beter en helemaal niet zo vreselijk. Lijtk me best lekker werken, het is gewoon zoal de iMac is bedoelt, alles bij de hand maar niet zo'n apparaat als een G4 want die is voor veel tiepmiepen gewoon iets teveel van het goede.

btw. [topic=373408/1/25]
gelukkig zie je de zijkant vaker als de voorkant.....

Verwijderd

Erg mooi.
Erg vernieuwend (design).
Appple verdient méér aandacht (heb er zelf ook geen).
*D

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
Op maandag 07 januari 2002 20:54 schreef sherlock het volgende:
Hij geeft wel een beetje weinig licht voor een bureaulamp :?

Maar ik vinnem toch wel wat hebben. Beter dan die grote lompe Compaqkasten die op werk op het bureau staan, en dan er nog eens een monitor op. Waar moet ik werken dan...
Apple heeft t wiel uitgevonden of beter, de I-burolamp ghehehe

Verwijderd

Van de zijkant leek hij ontzettend lelijk. Maar van de voorkant is hij :9~

Hopelijk is het probleem met het beeldscherm op deze manier opgelost.

Als de prijs nog een keer acceptable word stap ik misschien ook nog wel over. Een vriend van mij heeft een Imac en dat werkt zo mooi. Nooit meer je OS opnieuw installeren omdat hij is vervuild door progjes. Hooguit wat extincties bij houden en voila.

/me zit nog steeds achter zijn PC.

Verwijderd

Dit is een van de betere plaatjes van de nieuwe iMac:

Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/r/store/gallery/imacg4/images/imac_right.jpg

Best een mooi machientje met zeker geen misselijke specs. Evenaard zelfs bijna de specs en processorsnelheden van de Pro-line van Apple (de G4 PowerMacs) . Zeker revolutionair te noemen naar mijn mening en zal de PC-fabrikanten wel weer wakker schudden. (er zullen waarschijnlijk snel copycats verschijnen.)

Weet niet wat ik van die half ronde poot moet zeggen. Die ziet er eigenlijk een beetje 'bulky' uit en is al door menig internetter met enige sarcastische humor tot de nieuwe 'iTit' of iBoob' vernoemd. 8-) Verder zien dat scherm en die chrome hals zien er wel erg strak uit. :9~

15' display, dat is groter dan het vorige 15' CRT scherm van de oude iMac. Het zichtbare beeld op het scherm namelijk groter bij een Flatscreen dan bij een CRT. En natuurlijk betere kwaliteit en scherper beeld bij een TFT.

En dan is er natuurlijk nog een feature die absoluut niet overgeslagen mag worden: De Superdrive.. Dat lijkt me echt een leip apparaatje.. CD's lezen, CD's branden, DVD's kijken.. EN... DVD's (!) brrrranden. :P

Het ding is helaas nog wel een beetje boven mn budget, dus dat wordt wachten tot de prijzen wat omlaag gaan.

edit; hier is trouwens nog wel een aardige introductievideo over de nieuwe iMac met bijvoorbeeld een interview de zanger 'Seal' die over het nieuwe product erg 'futuristic' vind.. :

http://www.apple.com/hardware/video/newimac_intro.html
(Quicktime)

Verwijderd

Very Ugly Thing

AMD Roeleert!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

O+ wat een mooi ding

Ik heb verder niks met Apple, maar dit is wel een mooi apparaatje. Alleen, waar laten ze al die hardware? Die bobbel onderaan komt op mij toch redelijk klein over...

Verwijderd

AMD met apple vergelijken is als appels met peren...

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 20:40 schreef DJErwinski het volgende:
Very Ugly Thing

AMD Roeleert!
???
Snap de vergelijking niet.

• morbid
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:08

morbid

<--

Ik vindt het wel grappig, vooral bij recepties van gebouwen ed waar men mooie dingen wil is dit een leuke oplossing. Ik vrees echter dat Windows toch altijd main OS blijft, en de apple dus maar voor de happy few is die het graag willen hebben.

-->

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 20:40 schreef DJErwinski het volgende:
Very Ugly Thing

AMD Roeleert!
En jij wil door studeren naar de Havo. Hogere informatica :?

Leer dan eerst je mening te onder bouwen.

Jij vergelijkt een processor met een volledige computer. De meest waardeloze vergelijking die je kan maken.

/no flame intended.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 21:34 schreef morbid het volgende:
Ik vindt het wel grappig, vooral bij recepties van gebouwen ed waar men mooie dingen wil is dit een leuke oplossing. Ik vrees echter dat Windows toch altijd main OS blijft, en de apple dus maar voor de happy few is die het graag willen hebben.
Zeg dat niet te hard. De consument is niet meer snel tevreden. De consument wil iets wat makelijk is en gewoon werkt. MacOS slaagt daar goed in. Dit vooral omdat de hardware uit de zelfde fabriek komt als het OS.
Pagina: 1