*Tips* Digitale camera's

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb ff gezocht op digitale camera's in de search maar werd er niet echt wijzer uit. Zag door de bomen het bos niet meer.

Ik ben van plan om een digitale camera te kopen maar weet echt niet welke er is zoveel keus. Aan de ene kant denk ik ook van maybe nog een half jaartje w8en dan worden ze vast wel goedkoper maar het is toch wel leuk speelgoed.

Ik was op zoek naar waar ik nou precies op moet letten bij het kopen van een digitale camera maar kon niet echt iets vinden in de search.

Je hebt bijvoorbeeld camera's met verschillend aantal pixels maar wat is nou een beetje ok om foto's mee te maken kan je voldoen met een 2.1 megapixels of heb je meer nodig.

Het gaat hierbij om gewoon huis tuin en keuken gebruik en voor foto's voor op websites etc...

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Ik zou eens in het Gadgets forum kijken

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:46
pixels: 2,1 meg is meeer dan genoeg. Hiermee kan je fotoos laten AFDRUKKEN tot een formaat van 20x25 cm. Op goeie fotokwaliteit dus. En voor een website al helemaal voldoende, je wilt echt geen 1600x1200 (lees: 19inch) fotoos op je site hebben..

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Gaat het echt alleen om foto's maken. of wil je ook video's maken.
Me pa heeft sinds kort een digitale videocamera gekocht.
Dat is echt lekker beeld. Kun je ook foto's mee maken.
Het is een Sony PC110E of zoiets, is wel een aanrader.

Verwijderd

M'n pa heeft een paar maanden geleden een Canon Powershot A10 gekocht. Ik ben er zeer tevreden me.
Kwaliteit van de foto's zijn zeer goed.

Geef anders ook aan in wat voor een prijsklasse je zoekt, aangezien de prijzen nogal verschillen per camera.

• IschaGast
Op maandag 07 januari 2002 13:49 schreef Geronimoos het volgende:
pixels: 2,1 meg is meeer dan genoeg. Hiermee kan je fotoos laten AFDRUKKEN tot een formaat van 20x25 cm. Op goeie fotokwaliteit dus. En voor een website al helemaal voldoende, je wilt echt geen 1600x1200 (lees: 19inch) fotoos op je site hebben..
Thank You Very Much!!

Je kan geloof ik ook het beste een camera met optische zoom nemen inplaats van digitale zoom geloof ik he :?

Bij digitale zoom maakt ie geloof ik eerst de foto en dan vergroot ie hem als ik het niet mis heb waardoor de foto van mindere kwaliteit wordt.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
2.1 Is voor huis/tuin en keukengebruik voldoende. Ik heb zelf een HP 912 en die maakt hele mooie plaatjes. Ik zou even bij de sites van de fabrikanten (hp, sony, etc.) gewoon even de modellen bekijken en degene uitzoeken die je het beste lijkt qua funties/prijs/kwaliteit.

Bijvoorbeeld deze:

http://www.hp.nl/products/scanners_en_digitale_beeldverwerking/digitale_fotografie/hp_photosmart_612/vervolg.html

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:46
Op maandag 07 januari 2002 13:51 schreef izzii het volgende:

[..]

Thank You Very Much!!

Je kan geloof ik ook het beste een camera met optische zoom nemen inplaats van digitale zoom geloof ik he :?

Bij digitale zoom maakt ie geloof ik eerst de foto en dan vergroot ie hem als ik het niet mis heb waardoor de foto van mindere kwaliteit wordt.
Jep, digitale zoom werkt idd ongeveer zo. Optische zoom met lenzen = beter. Ik heb ervaring met de Sony DFC505:) heel puik apparaat met 5x optische zoom..

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• IschaGast
Ik zat zelf te denken aan een Sony of een canon digital ixus. Ik wil een cameraatje in de prijsklasse van iets van 1000 a 1500 gulden.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

voor huis tuin en keuken gebruik is zoals reeds bekend 2,1 megapixel meer dan genoeg.

• verwisselbare media(uitbreidbaar) is wel fijn(ja, ze zijn er nog met 'vast' geheugen.
• Optische zoom is beter (digitaal kan ook op de computer)
• flitser erop met misschien div 'programma's
• USB aansluiting ... sneller binnenhalen van foto's op PC
• hoe kleiner, hoe makkelijker mee te nemen
• LCD vensterje is heel fijn maar niet echt nodig (vreet batterijen)
• goede oplaadbare batterijen (ik heb GP 1800 mA) scheelt heel veel

en zo kan je wel fff verder gaan...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• IschaGast
Op maandag 07 januari 2002 14:02 schreef MRic3 het volgende:
voor huis tuin en keuken gebruik is zoals reeds bekend 2,1 megapixel meer dan genoeg.

• verwisselbare media(uitbreidbaar) is wel fijn(ja, ze zijn er nog met 'vast' geheugen.
• Optische zoom is beter (digitaal kan ook op de computer)
• flitser erop met misschien div 'programma's
• USB aansluiting ... sneller binnenhalen van foto's op PC
• hoe kleiner, hoe makkelijker mee te nemen
• LCD vensterje is heel fijn maar niet echt nodig (vreet batterijen)
• goede oplaadbare batterijen (ik heb GP 1800 mA) scheelt heel veel

en zo kan je wel fff verder gaan...
Thank You Very Much dit is wat ik precies zocht

Verwijderd

Inderdaad ALTIJD een camera kopen met optische zoom. Digitale zoom is gewoon vuilnis. Dat is eigenlijk niet meer dan een 2.1Mpixel plaatje schieten, de randen eraf knippen en het geheel weer oprekken. Puur vergooien van resolutie dus.

Optische zoom is ook ERG handig om b.v. portret achtige foto's te maken. Omdat de flitsers altijd direct flitsen worden portretten zonder optische zoom vrijwel altijd flets (met een zowat zwarte achtergrond :r )

Als je echter optisch kan zoomen sta je dus verder van je onderwerp af en is het flitslicht beter verstrooid.

Ik zelf heb onlangs een Canon Powershot A20 gekocht... HEEL mooie camera vind ik, wel NiH cellen erbij kopen want zo'n LCD op z'n rug VREET stroom (geld voor elke digicam met LCD trouwens)

Deze camera is 2.1Mpixels, wat op een 300DPI kleurenprinter een foto van +-10x15cm oplevert. Goed genoeg dus.

Alleen je veel "posters" wil gaan afdrukken (A4) zou ik een 3Mpixel of groter nemen, vind je dit niet nodig dan is een 2Mpixel perfect. 1Mpixel vind ik net te krap, tenzij je alleen foto's maakt voor websites of om op je PC te kijken etc.

Verwijderd

Wat wil je er aan uit geven?

Mijn moeder heeft een 1/2 jaar geleden een Casio (ja, die maakt ze ook al :) ) 3.1 Mpixels incl. een 340 MB Microdrive voor 1800,- gekocht.

Ik vind de foto's mooi, maar het oudere model van Casio is leuker. Het oude model heeft geen "best shot" functie, maar je kunt daar wel alles handmatig instellen. Dit kan bij het nieuwere model niet echt meer.

Een Microdrive is trouwens zeer handig. Je hebt ze van 340 Mb tot 1 Gig.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Let op dat drivers voor Windows XP ondersteund worden. (Als je een USB kabel hebt)

Bij mijn 1 jaar oude 2,1 megapix Minolta Dimâge 2300 niet! :'( |:(

• IschaGast
Hmmmmm Denk dat ik er binnenkort dan toch maar 1 ga kopen.
Denk dat het een canan digital ixus wordt, heb veel topic doorgespit en kom die toch erg vaak tegen.

Je hebt er alleen 3 van.

Canon Digital Ixus
Canon Digital Ixus 300
Canon Digital Ixus v

Is er veel verschil tussen deze camera's :?

Zie alleen dat ie 8 MB Flashkaartje heeft hoe zit het met die dingen. Wat is een beetje handig om veel foto's op te kunnen slaan :?

128 ofzo :?

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl

Ik heb trouwens net een Canon Digital Ixus V gekocht. Prachtbeestje! Heel erg tevreden mee.

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

• wmvink
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
digital ixus = eerste model uit de serie. niet kopen want er is inmiddels betere opvolger

digital ixus V = opvolger van de digital ixus. aan de buitenkant precies hetzelfde, met dezelfde functies behalve dat deze ook video kan opnemen. tevens grondige verbouwing binnenin waardoor fotokwaliteit schijnbaar beter is

digital ixus 300: 3x optical zoom ipv 2x. verder ietsje groter formaat camera.

128MB is meer dan genoeg. denk eerder aan 64MB - genoeg voor weekje vakantie zou ik zeggen

AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 07 januari 2002 14:12 schreef izzii het volgende:
Zie alleen dat ie 8 MB Flashkaartje heeft hoe zit het met die dingen. Wat is een beetje handig om veel foto's op te kunnen slaan :?

128 ofzo :?
8 Mb is errug weing... zo'n Microdrive is kewl maar werkt niet in elke camera. En hoeveel is wel genoeg, ligt aan resolutie waarop je foto's neemt.

Met een digitale camera ga je vanzelf meer foto's maken (reken minimaal het dubbele, hell ik heb 300+ foto's (thumbnails) van mun hond on-line staan waarop ie plast!!!!)

Ik had eerst 8 Mb, was te weinig en heb nu 64 Mb is perfect. Met een 1,3 megapixel camera (oud ding, een HP 210 ofzo, zie specs) kunnen er meer dan 140 hi-res foto's op. Als ik b.v. op wintersport ga fotografeer ik ook op 640 x 480 dan kunnen er meer dan 300 op!!!! en da's nog te groot voor internet vind ik.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zie GT, lopen al meerdere topics over digikems

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.