golvend beeld bij lage res. leadtek Ti-200

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Kennen de bezitters van een leadtek Ti-200 ff testen of ze het volgende ook hebben?

Ik heb dus dat m'n beeld gaat 'golven' van boven naar beneden op de resolutie 640 x 480 en ook een beetje bij 800x600. Dit is het beste te zien op een grijze achtergrond. Bij hogere resoluties is het niet zo.
Ik werd hiet op attent gemaakt toen iemand me tijdens een potje UT vroeg of ik ook dat probleem heb bij de leadtek Ti-200.

Ps, Orange zei dit tegen me, zit ook op GoT :)

• gabberjoost
Komop mensen, er is toch wel ff iemand met een leadtek Ti-200 die dit ff ken testen??? :?

Verwijderd

nee, geen enkel probleem hoor, hij loopt als een zonnetje

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Mijn geforce (creative) geeft golvend beeld bij 800x600.
Is wel niet altijd zo geweest, misschien stoort iets op de kabel of is de monitor gaar?

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
waarom ga je btw naar een lagere resolutie als je hoger kan draaien met gemak :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien moet je de refreshrate van je monitor es hoger zetten?

• gabberjoost
Op maandag 07 januari 2002 19:15 schreef patryk het volgende:
waarom ga je btw naar een lagere resolutie als je hoger kan draaien met gemak :?
Ik draai eigenlijk nooit lager dan 1024 x 768, maar omdat orange (hij heb dezelfde videokaart) mij vroeg tijdens een potje UT of ik ook een golvend beeld krijg bij resoluties <800 x 600, heb ik heb ff getest, en ik vond het eigenlijk vreemd dat ie dan zo'n vaag, golvend beeld gaf.
Daarom ben ik eigenlijk nieuwschierig of jullie dit ook hebben?
Het was me al eens eerder opgevallen bij spellen met een hoofdmenu in 640 x 480 (zoals ms train simulator) dat het beeld golfde, maar ik dacht dat me refresh gewoon te hoog stond in 640 x 480@120 hz, maar dat is het niet...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48

LopeZ

Too much is never enough

Heb het net even getest met grijze achtergrond op 800x600 (heb geen 640x480 in xp) Ik zie niets van golvende dingen door me beeld.
Welke versie heb je als ik vragen mag? De TDH of alleen de T?

• gabberjoost
Op maandag 07 januari 2002 19:27 schreef LopeZ het volgende:
Heb het net even getest met grijze achtergrond op 800x600 (heb geen 640x480 in xp) Ik zie niets van golvende dingen door me beeld.
Welke versie heb je als ik vragen mag? De TDH of alleen de T?
Ik geloof TDH (ik heb de retail versie met grote heatsink, fan, hardware monitoring en DVI out).

Maar ik heb net winxp gereinstalled, en nu heb ik het nog niet gezien. :)
Vaag, eerst zag ik duidelijk gofjes in 800x600@120 hz, maar nu niet meer :? Ach, beter zo!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 07 januari 2002 20:35 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Ik geloof TDH (ik heb de retail versie met grote heatsink, fan, hardware monitoring en DVI out).

Maar ik heb net winxp gereinstalled, en nu heb ik het nog niet gezien. :)
Vaag, eerst zag ik duidelijk gofjes in 800x600@120 hz, maar nu niet meer :? Ach, beter zo!
Mooi is dat ook weer opgelost :)
Je hebt trouwens de TDH versie, het staat namelijk voor Tv out Digital out Hardware monitoring.

• gabberjoost
Op maandag 07 januari 2002 21:47 schreef LopeZ het volgende:

[..]

Mooi is dat ook weer opgelost :)
Je hebt trouwens de TDH versie, het staat namelijk voor Tv out Digital out Hardware monitoring.
Mooi, weet ik dat ook weer, TDH dus...
Maar nu maar ff hopen dat ook Orange hem goed krijgt...

Verwijderd

Nee niet dus :(

Ik heb alles al geprobeerd heb ook de TDH en alles lijkt goed maar blijft van die golfende freq. strepen houden in 800 x 600 voor UT.Daarnaast heb ik ook regelmatig dat mijn beeld vastloopt of systeem maar is eigenlijk raar heb net weer opnieuw alles geinstallerd en de nieuwste drivers erin 23.11 kaar loopt goed alles lijkt goed,speel een uurtje UT boem systeem weer vast geen crash van game of wat dan ook gewoon helemaal vast.

RAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Draai trouwens met win xp maar heb het probleem ook in 98 of ME.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmmm.. geldt de NVidia Win2K Refresh Rate bug ook voor de GeForce3?? Want zulke problemen met de GeForce2 waren inderdaad gefixt met XP installatie (of een Win2K bugfixje uiteraard ;) ).

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 07 januari 2002 23:04 schreef Orange het volgende:
Nee niet dus :(

Ik heb alles al geprobeerd heb ook de TDH en alles lijkt goed maar blijft van die golfende freq. strepen houden in 800 x 600 voor UT.Daarnaast heb ik ook regelmatig dat mijn beeld vastloopt of systeem maar is eigenlijk raar heb net weer opnieuw alles geinstallerd en de nieuwste drivers erin 23.11 kaar loopt goed alles lijkt goed,speel een uurtje UT boem systeem weer vast geen crash van game of wat dan ook gewoon helemaal vast.

RAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Draai trouwens met win xp maar heb het probleem ook in 98 of ME.
Heb je fastwrite en agp4x uitstaan? Heb je ook eens gekeken naar de temp van je core met dat proggie van leadtek? Je kunt ook nog proberen de leadtek drivers zelf te proberen, die op je cd staan zijn nieuwer dan die op hun ftp staan geloof ik.

Verwijderd

Mijn mobo ondersteund geen fastwrites en het maakt niet uit of ik de cd gebruik de ftp drivers of de 22.50 of 22.80 of 23.10,2311 enz enz enz. :(

gewoon raar de core blijft rond de 56 graden stressed.

Verwijderd

Ik heb ook een ti200 TDH en heb geen last van die rare beelden. Mijn core is ook ongeveer 56 graden stressed, maar dan wel als ie op 240 mhz draait :).
Wat ik wel gedaan heb is de refreshrate gewoon op 85 hz zetten (wat goed genoeg is voor 1600 bij 1200 is ZEKER goed genoeg voor 800 bij 600).
Misschien kun je dat nog es testen.

mzl,
Cornelis

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb er ook last van met een Creative GF2 MX pci :(

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

(jarig!)
Ik heb een Leadtek Winfast Ti-200 maar geen problemen :)

I love watercooling

Verwijderd

Bedoelen jullie nu gewoon moire? Of zijn het bewegende golven, hoe moet ik het me precies voorstellen?

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Op woensdag 09 januari 2002 18:07 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Bedoelen jullie nu gewoon moire? Of zijn het bewegende golven, hoe moet ik het me precies voorstellen?
Het is net zoiets als dat je een refreshrate van 60 is, je ziet dus zo'n beetje het beeld opgebouwd/vernieuwd worden.

Verwijderd

Kijk beste vergelijking is als je naar een monitor kijkt via een camera dan zie je van die lichtbalken over je scherm flitsendus zonder camera niet maar licht op de achtergrond zie ik ze krijg er zelfs koppijn van want het is storend.

denk dat ik hem omruil voor de readon 8500 of is dit geen goed idee???

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Als je dat zou kunnen zou ik het doen. Hij is zeker sneller dan de ti200. Waarom ik dan voor de ti200 heb gekozen? Omdat die eerder verkrijgbaar was hier :)

Verwijderd

Ja kan het doen waar ik hem haal hebben ze er nog voldoende dus ga morgen maar eens heen en ruilen die hap.

Krijg Koppijn van deze ondanks stabiel lopen op 240/560 :)
Pagina: 1