Toon posts:

Libs en compiler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Slackware 8.0 draaien op mijn twee servers.
de ene p.c. dient als firewall en de andere als Proxy, DNS,HTTP,Mysql en PHP etc.

Nu vraag ik me af welke compiler en libs ik moet installeren, ik heb standaart alles geinstalleerd van slackware, hiermee bedoel ik alle libs en compilers ;)

Ik weet dat ik nu teveel heb geinstalleerd maar kan iemand mij vertellen welke wel belangrijk zijn of het meest compitable met ander libs en compiler.
Ik wil mijn systeem dan ook zo stabiel en clean mogelijk houden.

Ik wil dus kernel kunnen compileren en prog's installeren met make, config, etc.etc...

Ik ben geen programeur dus hier hoef ik ook niks mee te doen, wel wil ik script kunnen schrijven in Perl en HTML schrijven met PHP

Groetjes.

Verwijderd

De tijdens de installatie al door Slackware geselecteerde libs en compilers was een goede keuze geweest. Meer kan geen kwaad in deze. :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet zo dat mijn servers nu veel meer MEM gebruik dan als ik ga strippen.

Als ik nu 1 standaart libs installeer en 1 compiler die het meest compitable is met andere libs en compilers.
Dan moet mijn " slackware" toch ook sneller worden en minder geheugen gebruiken en stabiler draaien.

Of is dat iets tussen mijn oren als ik dat denk.

groetjes

Verwijderd

Je hebt als het goed is gewoon gcc-2.95-3 compleet geinstalleerd. Dat is 1 compiler collectie. Die nemen diskruimte in beslag en niet meer. Zelfde geld voor libraries. Als een programma die je compileert een bepaalde lib niet nodig heeft zal deze het ook niet gebruiken. Wederom diskspace en niet meer, voor de performance van je bak zal het geen consequenties hebben, mits je disk nu niet gierend vol staat.
Groetjes en dergelijke zijn niet gewenst op GoT.