Toon posts:

[Active Desktop] notepad starten

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van : [topic=372515/1/25]

heb ik nog een probleem, die jullie misschien al eens tegengekomen zijn (en opgelost hebben). Als ik die plugin gebruik om op mijn active desktop een prog te starten dan opent hij het prog (vb. notepad) maar ook een lege pagina in een nieuw IE venster
code:
1
<a href="file:///c:\WINNT\notepad.exe.ad" target="_blank">Notepad</a>

met of zonder die target werkt beiden niet, zonder opent hij hem IN mijn active desktop

ik zou dus graag een prog kunnen kopen vanaf mijn active desktop, maar dat blijkt echt niet zo simpel ...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Misschien kun je iets als je "view-source: http://www.tweakers.net" (zonder haakjes) intikt in je browser. Maak van tweakers.net iedere willekeurige blanke html site.

Verwijderd

Topicstarter
*kickerdekick*

ik begrijpt niet direct wat cutter bedoelt :?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

code:
1
<a href="view-source:http://www.tweakers.net">voor de source</a>

Zet dit eens in een file klik er op en zie wat er gebeurt. www.tweakers.net natuurlijk vervangen door de site die jij wil editten.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 07 januari 2002 16:11 schreef cutter het volgende:
code:
1
<a href="view-source:http://www.tweakers.net">voor de source</a>

Zet dit eens in een file klik er op en zie wat er gebeurt. www.tweakers.net natuurlijk vervangen door de site die jij wil editten.
zou
code:
1
<a href="view-source:about:blank">lege site</a>

ook kunnen? edit: nee, kan niet...
of is het handig om gewoon een lege file aan te maken en daarvan de source aan te roepen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dus kortom : het is NIET mogelijk om met razor-blade's plugin een programma te openen zonder dat je een IE venster ook opent.

juist ?

Verwijderd

kan je niet dat window meteen weer sluiten met window.close?? (kan me niet voorstellen dat r_b hier ook niet aan gedacht heeft, maar goed)

Verwijderd

Topicstarter
mijn javascript kennis ligt op een zeer laag niveau, maar heb het geprobeert en lukte niet ...

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

code:
1
<a href="view-source:file://c:/blank.htm">dammed open notepad</a>

Maak gewoon een lege file met als extensie .htm en link daarnaar, bij mij gaat het prima. Kan je hier zelf niet opkomen en wat is nou het probleem met deze oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
probleem met de oplossing is dat het niet algemeen werkt voor meerder progs, stel dat ik ook winamp wil openen met een link

dan doet jou oplossing het niet, tenzij je de playlist linkt, zo kan je massa's bestanden aanmaken en dat wil ik niet, ik wil het programma openen

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Notepad kan je zo openen: andere proggies niet.

Verwijderd

Topicstarter
dus simpel => geen verder oplossing zoeken, gewoon geen desktop met proggies op ?

• Willem
  • Laatst online: 02:05
Ik stel voor om wat beter te zoeken.
Razor_Blade heeft hiervoor een IE plugin.
succes.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Kan het niet testen (hier geen AD), maar misschien werkt dit:
code:
1
<a href="javascript: void(null)" onClick="windootje=window.open('file:///c:\\WINNT\\notepad.exe.ad', '', '');windootje.close();">Notepad</a>

?

Intentionally left blank

Verwijderd

't kan met php...
maar dan moet u dus wel een webserver hebben en apache daar op draaien ofzoiets :) het staat wel ergens in dit forum...xoek het wel ffies op...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
<a href="c:\windows\rundll.exe notepad.exe">notepad</a>

zou mogelijkerwijs mogelijk zijn in w95 en w98, dit is een coomandlinetool binnen windows

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q164787

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 17:15 schreef crisp het volgende:
Kan het niet testen (hier geen AD), maar misschien werkt dit:
code:
1
<a href="javascript: void(null)" onClick="windootje=window.open('file:///c:\\WINNT\\notepad.exe.ad', '', '');windootje.close();">Notepad</a>

?
That's the way !
HEEL erg bedankt, het werkt perfect !!!

nu kan ik weer wat verder klooien :P

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 07 januari 2002 17:38 schreef SFie het volgende:
't kan met php...
maar dan moet u dus wel een webserver hebben en apache daar op draaien ofzoiets :) het staat wel ergens in dit forum...xoek het wel ffies op...
als je apache installeert en je gooit die active desktop in je localhost directory, dan doet hij php toch ook gewoon. :)

leg eens uit hoe dat dan zou moeten?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 18:40 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

als je apache installeert en je gooit die active desktop in je localhost directory, dan doet hij php toch ook gewoon. :)

geen id...d8 dat uwen vriend daar al wat over heeft geblaat in dit forum maar ik kan het niet meer vinden, kheb zelf de ballen verstand van php, ja wel hoe die zooi in mekaar zit, maar zelf wat verzinnen...

• Willem
Toeter84:

1. Apache doet niet automatisch PHP kunnen parsen. Daar heb je toch echt een PHP distributie voor nodig.
2. Een 'active' desktop kun je elke HTML pagina op je hdd laten zijn, daar heb je helemaal geen Apache voor nodig.

En als je PHP / MySQL wilt gebruiken in je active desktop dan moet je wèl Apache (èn PHP, èn MySQL server) hebben draaien.

Apache - http://www.apache.org
PHP - http://www.php.net
MySQL - http://www.mysql.com

/note: Active Desktops zijn nogal resource-vretend...

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 19:19 schreef willem169 het volgende:

[..]

klinklare waarheid

en.../note: Active Desktops zijn nogal resource-vretend...
dit slaat vandaag de dag natuurlijk nergens meer op :) op een 486 ist niet aanbevolen nee maar tegenwoordig ist voor geen kunst meer om een activedesktopje te laten zien...
ook al staatie helemaal vol met php gerelateerde prut...

moet je natuurlijk niet die php prut op je eigen pc hebben staan :)

(/me spreekt alleen uit eigen ervaring
u mag tegendelen bewijzen hoor :P)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19
Het draait alleen wat instabiel soms

maar ja..... das met alles op mijn PC :D

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 07 januari 2002 19:19 schreef willem169 het volgende:

[..]

1. Apache doet niet automatisch PHP kunnen parsen. Daar heb je toch echt een PHP distributie voor nodig.
2. Een 'active' desktop kun je elke HTML pagina op je hdd laten zijn, daar heb je helemaal geen Apache voor nodig.

En als je PHP / MySQL wilt gebruiken in je active desktop dan moet je wèl Apache (èn PHP, èn MySQL server) hebben draaien.
sorry, ik heb gewoon de hele zooi in ene keer gedownload als pakketje... daarom noem ik het zo.

Ik heb het even van 'The Master' Razor_Blade zelf doorgekregen:
Jullie moeten een hidden frame aanmaken en dat als target opgeven bij het maken van een link.

Razor_Blade kan helaas niet zelf meer posten.

• Willem
Op maandag 07 januari 2002 23:09 schreef Toeter84 het volgende:
sorry, ik heb gewoon de hele zooi in ene keer gedownload als pakketje... daarom noem ik het zo.
Ahh.. webserver voor n00b's ;) >:)
Ik heb het even van 'The Master' Razor_Blade zelf doorgekregen:
Whahahaaaaa lamenielache The Master... w00t
Jullie moeten een hidden frame aanmaken en dat als target opgeven bij het maken van een link.
Zoals beschreven in de .txt file van zijn IE plugin.
Moet je even op GoT of google.com zoeken op ieplugin.zip of Toeter84 even lief aankijken ;) :)

• Willem
Op maandag 07 januari 2002 22:50 schreef SFie het volgende:
dit slaat vandaag de dag natuurlijk nergens meer op :) op een 486 ist niet aanbevolen nee maar tegenwoordig ist voor geen kunst meer om een activedesktopje te laten zien...
ook al staatie helemaal vol met php gerelateerde prut...

moet je natuurlijk niet die php prut op je eigen pc hebben staan :)

(* Willem spreekt alleen uit eigen ervaring
u mag tegendelen bewijzen hoor :P)
Hmm, als je gewoon heel wat dynamisch gegenereerde HTML op je desktopje hebt staan is mijn ervaring dat 'ie er soms even over doet om alles tot 1 geheel te brouwen...

Ook op m'n Athlon 1Ghz...

Volgens mij ligt het er dus aan over hoeveel data het gaat. Factoren internetverbinding en snelheid (SQL) server(s) spelen ook nog eens mee; Ik bedoel, al is je compu nog zo snel- als je een met een 56k6 modempje allerlei data moet downloaden schiet het niet zo erg op. :)

Correct me if I'm wrong

Verwijderd

Uhm, heb niet hele topic doorgespit. Maar kun je niet gewoon bij de opties van IExplorer notepad linken aan text, ipv dat IE dat zelf doet? En dan zou je .exe gewoon kunnen laten starten met run.exe (of wat daar dan ook 't bestand voor is, explorer.exe misschien?!)

Zit hier op mijn werk met Macs, dus kan nix testen. Maar dit zou moeten werken.
Pagina: 1