wat gebeurde er met m'n hard disk (lawaai en stank

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Zo net was ik bezig Outlook Express uit XP te verwijderen en dat kost wel even wat tijd, omdat je een heel rijtje specifieke bestanden (dll's) moet opzoeken en ze moet verwijderen (en telkens weer de system file protection negeren....).

Hoe dan ook, op een gegeven moment startte ik een zoektocht en toen opeens viel het beeld weg en kwam er een vreemd geluid uit de systeemkast. Het lampje van de hard disk knipperende continu en ik vertrouwde het niet. Resetknop reageerde niet :? dus toen heb ik de power button maar 4 seconden vastgehouden en gelukkig was het systeem toen toch uit.

De kast voelde echter erg warm aan en ook stonk het wel een beetje. Vooral waar de hdd ingebouwd zit voelde het erg warm. Ik heb de stroomtoevoer afgesloten en gewacht totdat de kast weer normaal aanvoelde qua temperatuur en ja, het werkt allemaal weer.

Mijn vraag is nu: moet deze hdd vervangen worden? Was het gebeuren een toevalstreffer en wat gebeurde er eigenlijk (waarschijnlijk)?

Alvast bedankt.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Maak in ieder geval voor de zekerheid maar een back-up van de meest belangrijke files. Download bij de fabrikant ven de schijf het diagnose-programma en laat dat eens op de schijf los. Dan weet je in ieder geval wat de staat van je schijf is en wat er verder eventueel mee moet of kan gebeuren.

Wanbeleid is ook beleid.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

klinkt spannend :P

boot in dos (van te voren alle hdd checks in je bios uitschakelen) en backup de hele riedel, natuurlijk niet met de windows map beginnen want die heb je ook op cd, als je dan alles veilig heb kan je idd wat diagnose gaan draaien.

misschien ook wel goed om ff je kast op te maken en kijken hoe het erbij ligt allemaal.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Die diagnose software (Western Digital) is blijkbaar niet geschreven voor Windows XP, want ik krijg het niet op diskette (dat gaat via installatie in een Dos venster).

Hoe dan ook, ik heb WDC gebeld en na bovenstaande omschrijving kreeg ik een reactie (met een leuk Surinaams accent :9) 'oh jee, die moet vervangen worden man'. Daarop heb ik de leverancier (Multi PC) gemaild en de vervanging is geregeld.... ben ik wel 5 dagen m'n schijf kwijt... :(