Toon posts:

Vannacht stroomstoring gehad, nu doet mijn pc niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vannacht heb ik een stroomstoring gehad. Mijn 2 pcz en mijn laptop staan normaal altijd standby. Echter nu doet 1 pc helemaal niks meer. Hij gaat gewoon niet meer aan! Er gaat geen lampje meer branden, niks! Waar kan dit aan liggen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Waarschijnlijk heeft de veiligheidszekering in je voeding het begeven. Dit kan gebeuren als het uitvallen van de spanning gepaard gaat met een flinke stroomstoot (blikseminslag of terugkoppeling door het gelijktijdig uitvallen van een aantal apparaten).
Laat de voeding nakijken.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Voeding al een tijdje van het stoom gehaald? dus ook indien je ATX voeding hebt de aan/uit knop omgezet?

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 13:09 schreef Aetje het volgende:
Laat de voeding nakijken.
of doe het zelf ;)

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 13:08 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:
Vannacht heb ik een stroomstoring gehad. Mijn 2 pcz en mijn laptop staan normaal altijd standby. Echter nu doet 1 pc helemaal niks meer. Hij gaat gewoon niet meer aan! Er gaat geen lampje meer branden, niks! Waar kan dit aan liggen?
Voeding kan misschien reset nodig hebben. Bij mijn voeding werkt dat zo: Schakelaar op voeding uitzetten, stekker er uit trekken, 15 minuten wachten, stekker in, schakelaar aan, en proberen of ie weer aan gaat. Probeer het in ieder geval even!
Maar ik denk idd ook aan de veiligheidszekering.
Pas op als je hem openmaakt: op sommige componenten staat altijd hoge spanning!

• Aetje

Aetje

Op maandag 07 januari 2002 13:10 schreef Pindakaas het volgende:

[..]

of doe het zelf ;)
Daar ie niet zelf aan 't zekeringetje dacht, vermoed ik dattie geen laagspanningskenner is. En als dat zo is, kan ie beter uit de voeding blijven. 'T kan nogal vonken als je daar vauden maakt... :)
Ik spreek uit ervaring (voedingen kunnen LETTERLIJK exploderen)

Forget your fears...

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 13:15 schreef Aetje het volgende:

[..]

Daar ie niet zelf aan 't zekeringetje dacht, vermoed ik dattie geen laagspanningskenner is. En als dat zo is, kan ie beter uit de voeding blijven. 'T kan nogal vonken als je daar vauden maakt... :)
230V is ook geen laagspanning meer :D

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
een voeding even lostrekken van het mainboard wil ook nog wel eens werken.
dat heb ik vaak genoeg gezien op de TD

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Denk zelf dat je zekering het begeven heeft in je voeding...

Je kan heel makkelijk je voeding openmaken en de zekering naar elextronica boer brengen en ff nieuwe kopen...

Als je nog garantie hebt zeg gewoon dat je PC niks meer doet... begin dan niet over stroomstoring...

Heb je geen garantie meer... bel dan naar je Energiebedrijf en leg het verhaal uit... uiteindelijk zijn zij de einverantwoordelijken, en kan je dus gewoon alles op hun verhalen....

Verwijderd

Vriend van me heeft dat ook veel: zit ie gewoon te werken valt de pc uit. Stekker er uit en schakelaar eens uit/aan, half uurtje wachten en werkt weer perfect.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 13:13 schreef Sir_Black het volgende:

[..]
......
Pas op als je hem openmaakt: op sommige componenten staat altijd hoge spanning!
Niet als je met je vingers op de verkeerde plek komt dan staat er geen hoogspanning meer op :P

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op maandag 07 januari 2002 13:16 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

[..]

Volgens de definitie wel.
Want feitelijk doe je bij het ontwerpen van 220V-circuits niet veel anders dan bij 12V-circuits.
Spannend wordt het als een gewone aan-/uit-schakelaar niet meer kan, omdat dan tussen de loskomende contacten vonkbruggen gevormd worden, zodat je bijv. onder olie moet gaan schakelen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

heb ik ook altijd, gewoon stekker er uit en er weer in, dan draait hij weer

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 13:16 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

[..]

Volgens mij is alles benenen de 1000 V Wisselspanning laagspanning. (750 V voor gelijkspanning)
(het is al meer dan 2 jaar geleden dat ik opgelet had op school)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:48

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op maandag 07 januari 2002 14:13 schreef Bas_matt het volgende:

[..]

Volgens mij is alles benenen de 1000 V Wisselspanning laagspanning. (750 V voor gelijkspanning)
(het is al meer dan 2 jaar geleden dat ik opgelet had op school)
Volgens mij is allen beneden de 40V laagspanning. Want boven deze waarde word het dodelijk.

Verwijderd

JESUS MENSEN ON TOPIC GRAAG

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 14:59 schreef TomcatX het volgende:

[..]

Volgens mij is allen beneden de 40V laagspanning. Want boven deze waarde word het dodelijk.
Materiaal in een product dat wordt blootgesteld aan elektrische spanning viel / valt binnen de werking van de laagspanning richtlijn of VEM indien:
- Elektrisch materiaal wordt gebruikt bestemd voor een toepassing voor een nominale wisselspanning tussen de 50 en 1000V.
- Elektrisch materiaal wordt gebruikt bestemd voor een toepassing voor een nominale gelijkspanning tussen de 75 en 1500V.

linkje naar euronorm
dus

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Op maandag 07 januari 2002 14:59 schreef TomcatX het volgende:

[..]

Het gevaar zit hem toch in de stroomsterkte en in mindere mate de spanning?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Aetje

Aetje

Op maandag 07 januari 2002 18:19 schreef budi het volgende:

[..]

Het gevaar zit hem toch in de stroomsterkte en in mindere mate de spanning?
[ook maar offtopic modus]
Niet geheel. De stroom is inderdaad het gevaar, maar de spanning bepaalt hoe groot de stroom uiteindelijk wordt. Je lichaam dient als een soort weerstand. Ik geloof in de orde van enkele tientallen kilo-Ohm. Een paar milliAmpere is dodelijk.
Volgens de wet I=V/R (spanning / weerstand = stroom) kun je dan bepalen wanneer et geheel dodelijk wordt.

Zweet en slechte isolatie verlaagt je weerstand.
[EOF (offtopic)]

Forget your fears...

Pagina: 1