Werkt een Artpad II pen op een Intuos A4+ tablet

Pagina: 1
Acties:

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Ik heb recentelijk een Wacom A4+ tablet gekocht met een CAD mouse. Nu wil ook met een pen op dit tablet werken, maar een nieuwe pen kost €75.

Ikzelf heb al een Graphire pen, maar die werkt niet op de Intuos (Intuos is ook voor professionele markt, Graphire is voor de thuismarkt)

Nu heb ik een advertentie geplaats op Tweakers voor een tweedehands Intuos pen. Maar iemand biedt nu een Artpad II pen aan. Om onnodig reizen te voorkomen, zou ik graag vantevoren willen weten of deze combinatie werkt: dus een Wacom Artpad II pen op een Wacom A4+ tablet. Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

Verwijderd

De intuos pennen hebben heel andere specificaties dan de Artpad pennen. dus lijkt me niet...

Ennuhm dit hoort toch nie in software algemeen ? :9

Verwijderd

Dit is duidelijk een HA vraag :)

Ik zou zeggen, vraag het eens aan de support afdeling van Wacom, http://www.wacom.de/ en verder :D

Denk namelijk dat zij de vraag goed kunnen beantwoorden...

In ieder geval kreeg ik vrij snel bericht terug toen ik een bug rapporteerde in de Intous drivers.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53
>> HA.

Verwijderd

In de software kun je toch het pentype selecteren...

Zou t maar eens proberen met die intuos... Van t weekend kan ik misschien wel ff kijken of mijn pen op zo'n nieuw pad werkt. :+

Verwijderd

Nee, helaas zal niet werken je moet een Intuos pen hebben, een Intuos werkt met/op een andere frequentie dan de Artpad II en bijbehorende pen(nen). Het Intuos tablet zal simpelweg de Artpad pen niet detecteren.
Je zult dus een Intuos pen aan moeten schaffen.

sorry! :)
Pagina: 1