Wie dansen er de samba? ;-)

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
Great! Heb een NT server omgezet naar Linux + NFS + samba + netatalk en ik moet zeggen, het werkt geweldig! Het is sneller dan de NT server, (voor een linux nerdje) makkelijker en uitgebreider te configureren en het is natuurlijk gratis ;)

Ik ben benieuwd waar er nog meer samba wordt gebruikt in productie-omgevingen :)

Als het nog niet zo is, kan ik het je in ieder geval van harte aanraden!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 15:38
Yup :) hiero ..

Onze design server.. waar we ons grafische werk opslaan..

• jep
Gaat het goed? :)

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Ikke, om gewoon lekker snel te proggen, perl/php/mysql, wel lekker snel. En sneller en beter dan FTP, NT fileserver heb ik nog nooit mee gewerkt.

zeroxcool.net - curity.eu

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Ik had het plan om op m'n werk een Linux servertje neer te gooien met samba.. Alleen nou heeft die gast een of ander usb print/scan/fax combo gekocht die ook op die server moet komen en dus niet fatsoenlijk werk onder Linux.. :'(

Gebruik 't thuis wel voor m'n fileserver, 80 gb storage, werkt lekker :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Gewoon die print/fax combo achter een MS$ WinBlow bak gooien en sharen. werkt wel met Samba.

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Draait het hier perfect.

File / Mail / Internet / Fax / Backup / PHP / SQL

Zeg maar een soort NT SBS maar dan gratis *D

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
We gebruiken Samba hier om sources (ja je hebt mensen die niet de tijd willen nemen om vi(m) te willen leren) te bewerken en print spoolfiles te bekijken op hun windows PC's.
Draait hier op HP-UX, AIX, Unixware, Linux, FreeBSD en Slownaris.

Ik moet wel zeggen dat het alleen op Linux en FreeBSD echt sneller is als een NT/W2K bak. Op HP-UX en AIX is het zo traag als dikke stront in een trechter.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Op maandag 07 januari 2002 13:06 schreef RedRoon het volgende:
We gebruiken Samba hier om sources (ja je hebt mensen die niet de tijd willen nemen om vi(m) te willen leren) te bewerken en print spoolfiles te bekijken op hun windows PC's.
Die 5 minuten tijd?

zeroxcool.net - curity.eu

• Arjan A
  • Laatst online: 16:39

Arjan A

Cenosillicafoob

Het leuke van Samba is dat je shares van andere machines weer door kan sharen. Dat lukt in NT niet :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Ik gebruik SAMBA op mijn werk voor onze bestandsserver :)

Thuis ook om mijn MP3's te delen met de rest van de familie ;)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

en ik ben een looser want ik kreeg samba nieteens geconfigureerd. bheeeuuarg, schijt op samba.. (t zal wel aan mij liggeuuhhh)...

traktor scratch!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Op maandag 07 januari 2002 15:55 schreef Erikie het volgende:
en ik ben een looser want ik kreeg samba nieteens geconfigureerd. bheeeuuarg, schijt op samba.. (t zal wel aan mij liggeuuhhh)...
Looser? Nee joh. Maar zo lastig is Samba niet te configuren. Ik was zelf in zo'n 10 minuten klaar en anders is de how-to geloof ik nogal grondig. Eeuh, ik gebruik SAMBA dus ook. Filesharing en printserver voor de windows machines.

If you can't win fair, cheat!

• jep
Het boek 'Using samba' dat je er bij krijgt is echt wel goed hoor. Als je hem dan nog niet kan configureren moet je toch maar bij NT blijven ;)

Verwijderd

En hoe zit het met ACL's in samba/linux?
Zolang dat er niet inzit denk ik er niet eens aan om dat op kantoor te gaan gebruiken.

Hoe veel pijn het ook doet dat te moeten toegeven, als fileserver is momenteel NT4/2K veel flexibeler.
Die user/group/world permissions onder *nix sucken nogal daarvoor - als je wilt afwijken van je 'standaard' inrichting ben je fucked... dan moet je of gebruikers in extra groepen gaan plaatsen, waardoor ze op sommige punten teveel rechten hebben, of voor iedere afzonderlijke resource (bestand, directorie) aparte groepen aanmaken met alle onbeheer(s)baarheid van dien

• jep
Ik heb voor ik begon een tekeningetje gemaakt van onze omgeving. Ging prima en ook met het uitgebreide permissie gebeuren gaat 't goed.

Je kunt de permissies van samba toch gewoon combineren met de systeem permissies :?.

Ben het echt niet met je eens dat NT/2k flexibeler is. Ik dacht dat.. tot ik dat boek uit had :+

Echt goed :)

Verwijderd

* Operations hobbelt naar oreilly.com voor 'Using Samba' :)

Gaan we dat boek maar eens bekijken...

Binnenkort gaan op me werk de huidige 3 NT4 servers vervangen worden voor 2 Win2K servers en een AS/400, dus blijft er voor deze jongen wel een leuk Netfinity beestje over als hobbybox om te laten zien aan de baas dat Linux best wel bruikbaar is als file/print/proxy/web/notes/alles-server :)

• jep
Dat boek zit bij de samba package he! Digitaal dus ;)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op maandag 07 januari 2002 13:37 schreef ZeRoXcOoL het volgende:

[..]

Die 5 minuten tijd?
Tsja, met een berg Windows programeurs die al beginnen te janken als ze het woord Unix horen.......

Verwijderd

Heej inderdaad :)
( /usr/share/doc/packages/samba/html/using_samba )
scheelt weer de 5 meg van sambapdf.zip (met 56k schiet dat maar niet op :( )
Pagina: 1