Toon posts:

ondanks alles geen (meestal) shares zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na alle FAQ's te hebben bekeken kom er nog steeds niet uit en het wordt steeds vager. we hebben een klein 10mbit netwerkje met 5 pc's + internet router. Alle pc's zijn win98se en nu is er een win2k bak bij gekomen. Ik heb al inmiddels met belangstelling de problemen met het uitlezen van shares tussen een win2k bak en win98.
De win2k bak heeft (nog) geen service pack erbij. Nu is op die win2k bak het guest account enabled en bijna nooit kan ik die bak niet zien in de netwerk omgeving! De win2k bak gebeurt niets mee dan eraan wordt gewerkt, maar eene keer is die share er wel, de andere keer niet. En het wordt gekker als je vanaf de win2k bak de win98 bakken probeert te vinden, die kan je al helemaal niet zien. Je kan overigens wel pingen over en weer. Hoe kan dit?? Zkere toch vanaf die win2k bak moet je de win98 shaers kunnen zien? Wat zie ik over het hoofd? Ik heb al dagen lopen searchen, maar ik heb niets gevonden wat dit oplost!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

zorgen dat je accounts kloppen op allebei de bakken en dat ze ook bekend zijn met elkaar

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op maandag 07 januari 2002 13:05 schreef MRic3 het volgende:
zorgen dat je accounts kloppen op allebei de bakken en dat ze ook bekend zijn met elkaar
guest account is enable zegt hij dus . . .

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wannt dan moet iedereen erop kunnen. In de eerste plaats blijf het natuurlijk het allervaagst dat de win2k bak de win98 shares en pc'sniet kan zien. Laat staan dat de ene keer je vanaf een win98 bak de win2k bak ziet, en de andere keer niet!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 07 januari 2002 13:06 schreef -Muppet- het volgende:

[..]

guest account is enable zegt hij dus . . .
Sorry overheen gelezen :?

Maar in dat geval de ene keer doet hij het wel, de andere keer niet. Als ie het niet doet en je hebt niks veranderd in de config, ga de hond uitlaten en rook een sigartje en als je terug komt (w8 dus 15 minuten), druk F5... zal je zien dat ie het wel doet... :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 07 januari 2002 13:18 schreef Tag-Team het volgende:
Laat staan dat de ene keer je vanaf een win98 bak de win2k bak ziet, en de andere keer niet!
Dat is volstrekt normaal, ik weet niet beter Het kan tot een kwartier of zelfs langer oplopen voor de shares 'vanzelf' zichtbaar zijn. Als je ze direkt benadert met hun naam kan je er wel bij.

Het heeft te maken met het protocol dat de namen doorgeeft. Met 2 pc's lijkt het nogal simpel. Maar als je er bv 1000 in een netwerk hebt kunnen ze niet alle 1000 doorlopend aan alle 999 anderen gaan vragen: Ben je er nog, heb je nog een share? Is die veranderd? Hee...ben je weer in de lucht? etc...Je hele netwerk zou er van dichtslibben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
okeej hier komt weer zo'n standaard vraag:
welke protocol(len) gebruik je ?
welke IP adressen (ranges) gebruik je ?
wie heeft er dynamische en wie heeft er vaste IP's ?

check zoiets eens van tevoren voordat je hier komt
en vermeld zoiets ook aub.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 07 januari 2002 13:34 schreef Ortep het volgende:
Dat is volstrekt normaal, ik weet niet beter Het kan tot een kwartier of zelfs langer oplopen voor de shares 'vanzelf' zichtbaar zijn. Als je ze direkt benadert met hun naam kan je er wel bij.
Da's wa' zei....
Het heeft te maken met het protocol dat de namen doorgeeft. Met 2 pc's lijkt het nogal simpel. Maar als je er bv 1000 in een netwerk hebt kunnen ze niet alle 1000 doorlopend aan alle 999 anderen gaan vragen: Ben je er nog, heb je nog een share? Is die veranderd? Hee...ben je weer in de lucht? etc...Je hele netwerk zou er van dichtslibben.
Klopt... dat prototcol is netbeui of netbios. Dat verstuurt een broadcast over het netwerk (dus naar alle computers) en met veel computers kan dat idd een overvol netwerk geven (heel veel data verkeer). Meestal werken ze dan als er met meerdere computers gewerkt word ook met een server of een hostfile o.i.d. waarbij alle shares al standaard in bekend zijn.. (8> (8> (8>

Verwijderd

Topicstarter
het zijn dus adressen op 195.168.1.x op subnet maks 255.255.255.0

Allemaal statisch ip met alleen tcp/ip, dat werkte met de win 98 bakken onderling prima. Let wel op! Het is niet de bedoeling dat er netwerkdrives komen! Is helemaal niet nodig. Gewoon dat je per mapje kan aangeven of ie gedeeld is, welke naaam, alleen lezen etc.

• HunterPro
  • Niet online
Guest account is alleen van NT/2k/XP <--> NT/2k/XP. Windows 98 / Me identificeert zich niet standaard met de guest account, zelfs niet als de eigen user-login failt. Maak dus gebruik van users die op de 2k bak bestaan! En gebruikers zonder wachtwoord krijgen van windows 2000 geen toegang tot shares over het netwerk! Zorg dus dat ze een wachtwoord hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus dan ook vaak tegenkwam is dat je bij de win98 bak netwerkaanmelding moet aanzetten ipv windows aanmelding. Maar dat houdt dus in dat je op je win98 bak steeds een password moet invoeren. Daar wordt je ook niet blij van

Verwijderd

Wat ik dus dan ook vaak tegenkwam is dat je bij de win98 bak netwerkaanmelding moet aanzetten ipv windows aanmelding. Maar dat houdt dus in dat je op je win98 bak steeds een password moet invoeren. Daar wordt je ook niet blij van
Je kan met TweakUI dat automatische laten doen. Dus dat moet geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan blijft over waarom die win2k bak nog steeds geen andere (win98) shares kan zien.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Probeer het volgende eens: (je kan voor de zekerheid eerst een backup maken van die reg_key)

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Scheduled Tasks"

Das de regkey die er voor zorgt dat windows (win2k vooral) naar scheduled tasks op de andere computer gaat kijken. Netwerkbrowsen kan daar door wel een halve tot een hele minuut duren. Gooi je die key weg dan gaat het ineens vliegensvlug.

Verwijderd

Topicstarter
Ik schaam me dood, maar het kwam door de firewall! :o
Dacht ik ook eerst aan, maar die gaf geen melding zoals de mijne wel doet als iemand mijn pc benaderd. We kunnen nu elkaar zien. De win98 bak kan nu ook de win2k zien. Alleen de gesharde mappen ziet ie nog niet, maar ff met wat klooien lukt dat ook wel. 1000x excuses

}:O |:(

Verwijderd

Ken ik, heb ook een tijdje alles en iedereen bij elkaar gescholden en vervloekt, toen toch maar zonealarm er af geknikkerd omdat ik het kut vond en 'hé?' mijn netwerk doet het opeens!!!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

ik zou evengoed die reg_key eens proberen te verwijderen, is een verademing!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 07 januari 2002 14:54 schreef joop3 het volgende:
ik zou evengoed die reg_key eens proberen te verwijderen, is een verademing!
*kuch* firewal nog aanstaan *kuck* overkomt de besten *kuch*

Maar als je die reg-keys doet verwijderen volgens mij nemen je broadcasts (dus netwerkbelasting) enorm toe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet ken maar het zou goed kunnen werken..

Ik snap niet waarom win2k bij de scheduled tasks op de andere computer gaat kijken???

• HunterPro
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 16:27 schreef MRic3 het volgende:

[..]

*kuch* firewal nog aanstaan *kuck* overkomt de besten *kuch*

Maar als je die reg-keys doet verwijderen volgens mij nemen je broadcasts (dus netwerkbelasting) enorm toe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet ken maar het zou goed kunnen werken..

Ik snap niet waarom win2k bij de scheduled tasks op de andere computer gaat kijken???
Niemand, eigenlijk :+. Maar je broadcasts worden er niet meer op, want hij doet iets _niet_, en als je iets niet gaat doen wordt je belasting toch niet hoger :?
Pagina: 1