[NetWare]Datum springt naar jaar 2059

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 09:43
Yo,
Het is hier al wat vaker gebeurd, de datum van 1 server sprint soms zomaar naar 2059... gevolg; timestamps overhoop.

Wie heeft dit al vaker gehad of gezien?!

2059 is volgens mij het laatste jaar wat de bios 'aankan'.

• Koffie
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<li> Welke versie NetWare ?
<li> Welke pacthes/SP's?
<li> Wat voor server (merk/type)?
<li> Meerdere servers in 1 NDS?
<li> Zelf recent nog met datum lopen friemelen?

Oftewel ... meer info graag.
Titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

• RiCk
Netware 5
SP5 (verder geen patches)
Desktop PC, merk dus onbelangrijk ( IDE schijven )
2 servers 1 NDS

niet lopen kloten aan datum.

thz voor titel edit.. d8 er zelf pas aan toen ik topic in lijst zag :o

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
is er op de support site van novell geen oplossing voor?

http://support.novell.com/search/kb_index.jsp

ik zou er geen oplossing voor weten en heb het ook nog nooit gezien.

als je daar een internet verbinding hebt, zou je de server gebruik kunnen laten maken van ntp. misschien dat dat helpt.

hoevaak komt die probleem voor dan? en is dit de eerste keer?

Verwijderd

Wellicht bios-probleempje?

Gebruik je time-synchronization?

Verwijderd

Als je 2 servers hebt, kun je altijd de andere server als reference server inrichten voor tijdsynchronisatie en deze server als secondary server instellen. Of als je een internet verbinding hebt die altijd open staat kun je zelfs laten synchroniseren aan een NTP-server op internet.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Die is zijn tijd wel lekker vooruit 8-)

Juist

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

[grap mode]

Het is het jaar 2059!!!!

All your base are belong to us!!

[/grap mode]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
Een tijdje terug was er een bug in de ide cdrom driver. In combinatie met bepaalde hardware ging de klok elke dag een uur verkeerd lopen. unloaden van idecd.cdm "loste het op". Ik weet niet vanaf welk support pack dit opgelost is.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat was die ide ham file, dat lijkt me niet het probleem, zeker niet met sp5

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:16

DJ

Wij hebben hetzelfde gehad in het verleden . . . dat was dan wel met NW4.11 + NW4.10 . . . de NDS is sinds die tijd dezelfde gebleven (wel geupdate en draait nu op NW5.0 + NW4.11). Wij hadden toen dat onze Master Replica Server (NW4.11) een Abend gaf, en meteen weer ging herstarten. Hij kwam dan weer op in de toekomst . . . de eerste keer (we hebben het 3 keer gehad) ging hij naar 2038. Zelfs de Hardware clock was naar die datum toe gesprongen . . . op hetzelfde Hardware platform (OEM server) hebben we het nog 2 keer gehad . . . daarna zijn we volledig overgestapt op IBM Servers (Netfinity rules :) ) en sindsdien hebben we er geen last meer van . . .

Maar we hebben nog steeds een aantal objecten in onze NDS staan die "future" zijn. Als we DSREPAIR draaien dan komen er zeker een tiental objecten uit die nog "future" zijn . . . We hebben al een aantal malen een "DECLARE NEW EPOCHE" gedaan om alle objecten weer op de huidige tijd te zetten, maar de eerste keer raakten we een replica kwijt op een van de andere Netware Server, en de tweede en derde keer haalde het niets uit . . . nu laat ik het maar. We hebben er verder geen last van. De NDS is op die paar "future" time stamps zo gezond als een vis :)

NDS kan wel wat hebben . . . is inmiddels Rock Solid (al jaren doorontwikkeld door Novell) dus ik zou er niet wakker van liggen. Tenzij je Software tools draait die er niet tegen kunnen . . . kan me niet voorstellen wat dat dan voor tools zouden moeten zijn . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• RiCk
Het is een studenten omgeving dus die eikels zetten de datum soms anders. De datum wordt daarum van de server gehaald. Maarje je kunt het je voorstellen.. soms staan dus alle clienten op 2059
Pagina: 1