Wij hebben hetzelfde gehad in het verleden . . . dat was dan wel met NW4.11 + NW4.10 . . . de NDS is sinds die tijd dezelfde gebleven (wel geupdate en draait nu op NW5.0 + NW4.11). Wij hadden toen dat onze Master Replica Server (NW4.11) een Abend gaf, en meteen weer ging herstarten. Hij kwam dan weer op in de toekomst . . . de eerste keer (we hebben het 3 keer gehad) ging hij naar 2038. Zelfs de Hardware clock was naar die datum toe gesprongen . . . op hetzelfde Hardware platform (OEM server) hebben we het nog 2 keer gehad . . . daarna zijn we volledig overgestapt op IBM Servers (Netfinity rules

) en sindsdien hebben we er geen last meer van . . .
Maar we hebben nog steeds een aantal objecten in onze NDS staan die "future" zijn. Als we DSREPAIR draaien dan komen er zeker een tiental objecten uit die nog "future" zijn . . . We hebben al een aantal malen een "DECLARE NEW EPOCHE" gedaan om alle objecten weer op de huidige tijd te zetten, maar de eerste keer raakten we een replica kwijt op een van de andere Netware Server, en de tweede en derde keer haalde het niets uit . . . nu laat ik het maar. We hebben er verder geen last van. De NDS is op die paar "future" time stamps zo gezond als een vis
NDS kan wel wat hebben . . . is inmiddels Rock Solid (al jaren doorontwikkeld door Novell) dus ik zou er niet wakker van liggen. Tenzij je Software tools draait die er niet tegen kunnen . . . kan me niet voorstellen wat dat dan voor tools zouden moeten zijn . . .