mac os x 10.1.2 heeft ingebakken samba server?

Pagina: 1
Acties:

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 15:21

lange

Boom Boom?

Topicstarter
ik moet op mijn werk een apple over een pc netwerk aan de praat krijgen, nou vertelden de mac mesen hier mij dat er in de nieuwste update van m,ac os x (10.1.2) een ingebakken samba server zou moeten zitten (waar wisten ze ook niet).
weten jullie meer?
of moet ikl toch gewoon samba in installeren?
wat mischien ook wel handig is om te weten is dat ik vandaag voor de 2e keer in mijn leven achter een apple zit :D , maar de apple zouden mij evntuel wel kunnen helpen met comando's ofzo die ik nog niet ken.
alvast bedankt! :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Ik heb een apple (osX) op mijn werk met de fileserver laten babbelen dmv appletalk (netatalk) op de fileserver (linux).

Als dat jou probleem is kun je het zo doen. Als die mac nou echt 't hele netwerk rond moet wandelen zul je inderdaad bij zoiets als samba komen (misschien iets anders, ik heb geen mac clue ;) ).

Ik zou zeggen, zoek eens na of 't waar is wat die mac mensen zeggen ;)

• jep
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op maandag 07 januari 2002 12:15 schreef snakeeye het volgende:
http://www.google.com/search?q=samba+%26+mac+os+X
Bingo >:)

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 12:16 schreef j3p het volgende:
Ik heb een apple (osX) op mijn werk met de fileserver laten babbelen dmv appletalk (netatalk) op de fileserver (linux).

Als dat jou probleem is kun je het zo doen. Als die mac nou echt 't hele netwerk rond moet wandelen zul je inderdaad bij zoiets als samba komen (misschien iets anders, ik heb geen mac clue ;) ).

Ik zou zeggen, zoek eens na of 't waar is wat die mac mensen zeggen ;)
sorry ik zie dat ik nog niet alles heb verteld.
het gaat dus om een apple machien die kan branden en scannen, nou is het handig als mensen met een pc (in dit geval alleemaal win98 bakken) daarop bestanden kunnen plaatsen en verplaatsen, daar voor kwam ik idd bij samba uit, maar volgens de mensen hier zou samba al in mac os x 10.1.2 moeten zitten, nou is mijn vraag of jullie weten of dit zo is en zoja waar dan.
overigens heb ik ook wel gezocht, maar daar maakte ik uit op dat alleen de sever versie van mac os x samba bij zich heeft?...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

X 10.1.2 heeft geen SMB server, maar een Client.

Ik heb de SMB server geinstalleerd, met een SMB-lient die het netwerk kan scannen (heel makkelijk omdie achterlijke URl's uit te vinden) en een SMB GUI om je shares etc. aan te maken

Zal thuis eens kijken waar ik die vandaan heb gerukt...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chem

chem

Reist de wereld rond

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
dat ziet er erg mooi uit! ik ga het ff proberen, thnx.

/edit
het werkt inmiddels en zelfs ik ;) heb het aan de praat gekregen. nogmaals bedankt.

Verwijderd

Je kunt ook pcmaclan draaien op je windows bak dan kun je connecties maken met macs.
En als je een windows 2000 server hebt kun je gewoon appletalk aanzetten.
Als je os x hebt volgens mij alleen server versie is samba bij ingebakken en kun je dus ook connectie maken met je mac iets van smb://ip-adres van je mac

• chem

chem

Reist de wereld rond

en wat is nou de meerwaarde van jou bericht :?

• CBA
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op donderdag 21 maart 2002 22:48 schreef ph3ker het volgende:
Je kunt ook pcmaclan draaien op je windows bak dan kun je connecties maken met macs.
En als je een windows 2000 server hebt kun je gewoon appletalk aanzetten.
Als je os x hebt volgens mij alleen server versie is samba bij ingebakken en kun je dus ook connectie maken met je mac iets van smb://ip-adres van je mac
Er is toch niks makkelijker dan met een samba client eventjes connecteren op een windows of *nix share.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Pagina: 1