ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Owkee, je kan ook over kortere tijd meten, maar dan wordt je meting iets onnauwkeuriger. Als je over een langere periode meet is beter.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Je server zal lang en na niet die 200 Watt gebruiken, monitor staat uit, HD activiteit zal soms stoppen, videokaart kan misschien als hij die optie heeft volledig uitgezet worden... etc
misschien dat je dan rond de 50Watt aan stroomverbruik overhoudt...
24h => grofweg 1 Kilowatt... dus 25 cent per dag
Wanbeleid is ook beleid.
Hier kost het zo'n 0,155 per kWh
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Ik heb hier dus een Pentium 1 MMX @ 233mhz lopen, 2hd's, 2nics, 1 diskette station, GEEN cdrom, 235W voeding, met een uitgeschakelde monitor, aangesloten op een UPS.
De UPS heb ik dan via een verbruikmetertje aan het lichtnet hangen, en deze geeft aan: 48,5 W
Dit zal ietsje meer kunnen zijn zodra je server meer begint te doen (dus, als je bv. een webpage host en die wordt opgevraagd, of een proxy die voor HDD activiteit zorgt), maar zeg dat het dan gem. rond de 55 ligt (en dan pak ik het volgens mij nog ruim) ... valt dus reuze mee.
Dus, reken uit je winst
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
en keer die 0,155 = 67,89 Euro.
en je hoeft nu lekker niet meer om te rekenen tussen guldens en franken
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dit topic is gesloten.
![]()