DVD+RW DVD-RW/DVD-R

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39645

Topicstarter
Wat is nou het verschil tussen DVD+RW (Philips/HP/Sony) en DVD-R/-RW (pioneer) ben er al achter dat +RW dus niet kan writen, alleen rewriten, maar is dat het enige ? Volgens mij kan je beide formaten toch gewoon op een dvd player afspelen ? Is het enige voordeel dat je in de pioneer ook de (goedkope) -R disks kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:09
ook met DVD+RW kan je DVD-r gebruiken het verschil zit 'm in het RW gedeelte.
DVD+RW is in bijna elke DVD-speler te lezen.
DVD+RW lijkt op dit moment ook DE standaard der diverse standaarden te worden op DVD gebied.

DVD-ram moet je helemaal buiten beschouwing laten naar mijn idee.

Tis op dit moment nog altijd een beetje een gok, maar je hoort op dit moment meer nieuws over nieuw DVD+RW branders dan de andere standaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 14:27

wdv

DVD+RW is van Philips/Sony/HP en nog een paar en DVD-RW is van Pioneer, Matsushita en nog een paar.

Van DVD+RW wordt gezegd dat het het meest compatible systeem is en de grootste overlevingskans is. DVD-RW is echter weer de 'officiele' DVD-forum standaard, zoals ze het zelf noemen. (Er is nog helemaal geen standaard!).

DVD-RAM is van Panasonic en dit is eigenlijk de vreemde eend in de bijt. De schijven zitten in een soort cassette en kunnen dus alleen op de recorder worden gebruikt.

De strijd zal in ieder geval gestreden gaan worden tussen DVD+RW en DVD-RW. Als ik het geld had liggen zou ik gaan voor DVD+RW van Philips/Sony/HP.

Kijk ook eens op [http://www.hardware.info/reviews.php?id=157&page=2]

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39645

Topicstarter
Toevallig nog iemand gesproken die een Sony DVD+RW had, vond het leuk werken, maar DVD-R disks beschijven doet ie dus niet (had ie erbij gehad toen ie het ding kocht, Ja meneer, deze disks kunt u gebruiken....NOT) Nu schijnen er van Philips ook DVD+R te zijn, maar die heb ik nog nergens gezien. Voor een DVD+RW gaan lijkt dus het verstandigste denk ik. Bedankt voor de info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13843

Ik heb op de zaak een HP DVD100i, dus een DVD+RW brandertje.

Formaat wordt beter ondersteund dan de andere echter veel van de oudere DVD-ROM Spelers kunnen dit formaat niet lezen.
DVD+RW is in bijna elke DVD-speler te lezen.
Nou niet dus.

Kijk hier maar eens voor een overzicht:

http://www.dvdplusrw.org/resources/compatibilitylist_dvdrom.html

Een nieuwe DELL Optiplex (16x40 DVD-R) en een nieuwe DELL Inspiron laptop (8x DVD-R) kunnen ook het formaat niet lezen. Moet dus nu een witte Asus gaan aanschaffen ben ik bang. :(

Als je iets meer wilt weten, just ask! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 14:27

wdv

-------------------------
Kijk hier maar eens voor een overzicht:

http://www.dvdplusrw.org/resources/compatibilitylist_dvdrom.html

Een nieuwe DELL Optiplex (16x40 DVD-R) en een nieuwe DELL Inspiron laptop (8x DVD-R) kunnen ook het formaat niet lezen. Moet dus nu een witte Asus gaan aanschaffen ben ik bang. :(

Als je iets meer wilt weten, just ask! :)
[/quote]
-----------------------------------
Erg vreemd. Dell is namelijk een van de fabrikanten die Philips en daarmee DVD+RW ondersteunen en leveren in hun PC's. :?

Heb net een Lite-on LTD-163 aangeschaft. Die zou compatible moeten zijn. Denk dit jaar nog wel een DVD+RW aan te schaffen. (als ze van andere fabrikanten uitkomen en dan betaalbaar worden)
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10
Het is duurder om apparaten geschikt te maken voor het DVD+RW formaat, maar DVD+RW spelers kunnen wel met bijna alle formaten overweg. Zoiets stond tenminste in een artikeltje dat ik vorig jaar ergens las, er stond trouwens ook dat DVD+RW (Philips/Sony) eigenlijk door niemand serieus werd genomen, zelfs niet door Sony, ik ben dan ook best benieuwd welk systeem er uiteindelijk doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13843

Op woensdag 09 januari 2002 13:13 schreef weertenaar het volgende:
Het is duurder om apparaten geschikt te maken voor het DVD+RW formaat, maar DVD+RW spelers kunnen wel met bijna alle formaten overweg. Zoiets stond tenminste in een artikeltje dat ik vorig jaar ergens las, er stond trouwens ook dat DVD+RW (Philips/Sony) eigenlijk door niemand serieus werd genomen, zelfs niet door Sony, ik ben dan ook best benieuwd welk systeem er uiteindelijk doorkomt.
DVD+RW is een standaard en wordt volgens mij meer gebruikt dan DVD-RW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Waarom komt er geen onbekende fabrikant met een writer die alle formaten aankan (DVD-R, DVD-RAM, DVD-RW, DVD+RW). :?

Is dan dus compatible met elk type/formaat en zal zeker verkopen, aangezien de consument zich niet meer druk hoeft te maken wat de standaard zal worden!!!!!! >:)

Is het echt zo moeilijk om dit te realiseren? |:(

Lijkt mij een gat in de markt, maar ik zal het wel weer te makkelijk bekijken!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Zie bovenstaande reply.

Weet iemand misschien waarom zo'n apparaat niet komt.

Een rewriter werkt toch ook met meerdere lasers (1 voor writen, 1 voor rewriten en 1 voor lezen), dus moet het voor DVD's toch ook mogelijk zijn? :?

Graag reacties, want deze vraag zit me echt dwars. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Nog een paar interessante links voor dit topic over DVD+RW/DVD-RW/DVD-R.

Een overzicht van alle drives die CD+RW's kunnen beschrijven staat hier. Er staat een duidelijke tabel met alle specificaties. Daar staat onderandere bij welke media deze allemaal kunnen beschrijven en welke ze kunnen lezen. Dit is voor alle drives hetzelfe:
schrijven: CD-R/CD-RW/CD-RW HS/DVD+RW
lezen: CD-Audio/CD-ROM/CD-R/CD-RW/DVD-Video/DVD-ROM/DVD-R/DVD-RW/DVD+R/DVD+RW

Een overzicht van alle software die DVD+RW ondersteunt staat hier

Een vergelijking tussen DVD-RW, DVD+RW en DVD-RAM staat hier

Let wel dat dit de website is van DVD+RW en dat alles misschien nogal pro DVD+RW en contra de rest is
Pagina: 1