Moeten is een keuze die je to deze plicht roept

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik had laast een discussie dat moeten niet bestaat.

Immers als je iets moet doen dan kies je er toch voor om aan deze plicht gehoor te geven.

B.V

Men moet werken om te kunnen leven.
Dit is niet waar, men kan ook leven zonder geld.
Je kiest ervoor om geld te verdienen omdat je dan jezelf enige luxe kunt veroorloven. Maar dit moet niet.

\0/

Verwijderd

Je moet poepen, je kan het niet ophouden.. althans not forever that is >:)

• Drama
Op maandag 07 januari 2002 11:26 schreef Flipke het volgende:
Je moet poepen, je kan het niet ophouden.. althans not forever that is >:)
Dan kies je ervoor om naar de wc te gaan en je behoefte te doen vervolgens is dat nog geen plicht (moeten).

\0/

Verwijderd

je MOET toch poepen, je kan toch niet zeggen van "ik hoef niet perzee te poepen hoor, ik stop daar vanaf vandaag mee"?

Het is alleen wel jou KEUS om naar de wc te gaan! Anders heb je je broek vol, maar geloof me, het komt er hoe dan ook uit!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Op maandag 07 januari 2002 11:33 schreef Flipke het volgende:
je MOET toch poepen, je kan toch niet zeggen van "ik hoef niet perzee te poepen hoor, ik stop daar vanaf vandaag mee"?

Het is alleen wel jou KEUS om naar de wc te gaan! Anders heb je je broek vol, maar geloof me, het komt er hoe dan ook uit!
ik ken iemand. die had een verstopping [ziekte] en het kon niet via de normale weg eruit.
maarv het kwam erv toch uit. [details bespaar ik je :r ]

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 11:37 schreef Firestone het volgende:

[..]

ik ken iemand. die had een verstopping [ziekte] en het kon niet via de normale weg eruit.
maarv het kwam erv toch uit. [details bespaar ik je :r ]
Dat bedoel ik dus! Made my point?

• Drama
Op maandag 07 januari 2002 11:33 schreef Flipke het volgende:
Nee je moet niet poepen, je darmen geven een seintje dat het er spul is wat eruit kan, immers als je darmen leeg zijn kan je niet poepen. Je hersenen kiezen ervoor om dit duidelijk te maken (ingewikkeld proces in de hersenen en de genen). Daarna kies jij ervoor om naar de wc te gaan. En in de genen staat geen moeten, het is instinct/routine, immers als jij een bepaald gevoel krijg weet jij wat er aan de hand is. Je kiest er dan voor om er aktie tegen te nemen.
Toch...

\0/

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 11:43 schreef Drama het volgende:
Toch...
Nee! want je hersenen zuller er immers NOOIT voor kiezen om het niet te doen! MOETEN.

Verwijderd

Je MOET toch ook ademhalen?
Ik bedoel, probeer het maar eens 3 minuten niet te doen....

[flauw mode]

30 seconden *D
60 seconden :)
90 seconden ;(
120 seconden :'(
150 seconden :(
180 seconden [plaats hier uw overleden smiley]

[/flauw mode]

Serieus weer: Je kunt voor zover ik weet geen zelfmoord plegen door niet meer adem te halen... Dus iedereen heeft toch een soort natuurlijke dwang (MOETEN ademhalen) om te overleven.

• Drama
Nee! want je hersenen zuller er immers NOOIT voor kiezen om het niet te doen! MOETEN.
Nee dat is waar, maar dan kiezen de hersenen om nooit te kiezen voor het niet doen van iets.

Waar ik naartoe wil is dat ongeacht de consekwenties of als het nou wel of niet verantwoord/voorgevallen is er altijd een keuze is. Want volgens de standaard is moeten een vervolg op willen, en willen is weer duidelijk een keuze die je maakt of je lichaam. En routine is geen dwang. En je lichaam kan geen keuzes maken.

\0/

Verwijderd

Wat een shit-discussie :)

Deze discussie gaat volgens mij over de vraag of je wel een vrije wil hebt. Als je een vrije wil hebt dan bestaat er inderdaad geen moeten, want je kunt immers altijd kiezen. Als je nodig naar de plee moet kun je toch kiezen om dat niet te doen. Of het ook daadwerkelijk lukt is natuurlijk een andere zaak.

• Drama
Serieus weer: Je kunt voor zover ik weet geen zelfmoord plegen door niet meer adem te halen... Dus iedereen heeft toch een soort natuurlijke dwang (MOETEN ademhalen) om te overleven.
Ademhalen is iets waar de je lichaam op geprogrammeerd is.
B.V een motor kan alleen maar een bepaalde bewegings cyclus uitvoeren omdat de mens een keuze heeft gemaakt dat de motor die beweging uitvoerd. Het menselijk lichaam kan geen keuzes maken elk orgaan heeft een funktie die alleen zijn funktie kan uitvoeren of helemaal niets doen.

\0/

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
hmmz is dit ff een 'zinloze' discussie er zijn nou eenmaal dingen in het leven die MOETEN daar kom je gewoon nie onderuit! eten en drinken bijvoorbeeld dat MOET je doen want anders ga je dood! dood gaan is ook 1 van de dingen in het leven die MOETEN je kan er nie onderuit! je gaat er wel aan onderuit :P. Werken is inderdaad iets waarvoor je gekozen heb maar je MOET wel tot minimaal je 16de levensjaar naar school gaan! kan je ook nie onderuit mot ook gewoon... en zo kan je nog ff doorgaan! sommige dingen MOETEN gewoon.

Metal to the bone

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 11:58 schreef Melkor het volgende:
Wat een shit-discussie :)

Deze discussie gaat volgens mij over de vraag of je wel een vrije wil hebt. Als je een vrije wil hebt dan bestaat er inderdaad geen moeten, want je kunt immers altijd kiezen. Als je nodig naar de plee moet kun je toch kiezen om dat niet te doen. Of het ook daadwerkelijk lukt is natuurlijk een andere zaak.
IDD

Dat moeten niet bestaat is gefundeerd op de zg. New-Age levensbeschouwing. (Waar ik van moet :r ) :)

Verwijderd

Je moet toch helemaal niet ademen, dat doe je gewoon. Het is toch in je eigen voordeel, je merkt pas dat ademen nadelig is als je in een ruimte zonder zuurstof komt. Net als vrijwilligerswerk, dat moet toch ook niet dat doe je gewoon.

Je MOET bv. op de trein wachten al wil je naar je vriendin die in Maastricht woont en je MOET rechts rijden wil je jezelf en anderen geen schade toebrengen.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

als een rechter nou beslist dat jij naar de cel moet kan je dit dan ook ontkennen of niet ?? dit is dus absoluut niet op vrije wil

Deze plek is te koop.

Verwijderd

maar dat is een gevolg van een misdaad. Het is dan ooit je eigen keuze geweest iemand te doden of iets te stelen.

Verwijderd

"Moeten" bestaat wel degelijk, alleen kan het veel verschillende betekenissen hebben. Bijvoorbeeld "Door omstandigheden gedwongen zijn" of "van twee mogelijkheden de minst kwade kiezen". Moeten kan ook erg persoonlijk zijn, dus dan geef je jezelf de morele verplichitng iets te doen. Een psychiatrisch patient kan een dwangneurose hebben en moet dus iets doen om een onduidelijke reden. Voorbeelden?

Je MOET sterven (Door omstandigheden gedwongen)
Je MOET rechts rijden (De minst kwade van de twee)
Je MOET oude vrouwtjes met oversteken helpen (Morele verantwoordelijkheid)
Je MOET 50 keer per dag je handen wassen (Smetvrees, een dwangneurose)

Toch?
Pagina: 1