Ik dacht: ' Beos klinkt leuk, ff proberen', maar hij wilde niet opstarten met de personal edition. Dus ok dan maar professional proberen te installeren. Ik heb een fasttrak66 met 2x maxtor d740x en die herkent beos niet, dus toen maar een WD 20 Gb 7200 rpm schijf erbij gezet. Dus ik geprobeerd om beos op die schijf te installeren, werkt niet 
vervolgens (mbv bios optie boot from IDE/SCSI) weer geboot van RAID. Kan hij ineens mijn c-partitie niet meer vinden, dus WD schijf eruit, met windows xp cd geboot en chkdsk, fixboot en fixmbr; de partitie is nu weer gevonden, maar een aantal bestanden corrupt waardoor ik nu niet meer in winxp kan komen. 2 vragen:
1. Hoe kan BeOS naar mijn RAID config schrijven als hij hem niet eens herkent?
2. Hoe krijg ik winxp weer draaiend zonder format?
edit: ow ja, mijn voormalige c-schijf wordt nu herkend als h-schijf, kan dit iets met het winxp probleem te maken hebben?
vervolgens (mbv bios optie boot from IDE/SCSI) weer geboot van RAID. Kan hij ineens mijn c-partitie niet meer vinden, dus WD schijf eruit, met windows xp cd geboot en chkdsk, fixboot en fixmbr; de partitie is nu weer gevonden, maar een aantal bestanden corrupt waardoor ik nu niet meer in winxp kan komen. 2 vragen:
1. Hoe kan BeOS naar mijn RAID config schrijven als hij hem niet eens herkent?
2. Hoe krijg ik winxp weer draaiend zonder format?
edit: ow ja, mijn voormalige c-schijf wordt nu herkend als h-schijf, kan dit iets met het winxp probleem te maken hebben?