Toon posts:

[BeOS] + raid + winxp = verotte win xp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht: ' Beos klinkt leuk, ff proberen', maar hij wilde niet opstarten met de personal edition. Dus ok dan maar professional proberen te installeren. Ik heb een fasttrak66 met 2x maxtor d740x en die herkent beos niet, dus toen maar een WD 20 Gb 7200 rpm schijf erbij gezet. Dus ik geprobeerd om beos op die schijf te installeren, werkt niet :(
vervolgens (mbv bios optie boot from IDE/SCSI) weer geboot van RAID. Kan hij ineens mijn c-partitie niet meer vinden, dus WD schijf eruit, met windows xp cd geboot en chkdsk, fixboot en fixmbr; de partitie is nu weer gevonden, maar een aantal bestanden corrupt waardoor ik nu niet meer in winxp kan komen. 2 vragen:
1. Hoe kan BeOS naar mijn RAID config schrijven als hij hem niet eens herkent?
2. Hoe krijg ik winxp weer draaiend zonder format?

edit: ow ja, mijn voormalige c-schijf wordt nu herkend als h-schijf, kan dit iets met het winxp probleem te maken hebben?

Verwijderd

je kunt met recovery van Windows aan de slag.

als hij nu je c schijf al h ziet dan kan ie ook de ntkernel.exe niet vinden zoals het vermeld staat in je boot.ini

kijk eens met fdisk welke partitie nu active staat.
kan zijn dat BEOS je partitie table omver gegooit heeft.

Suc6

installeer XP eens op een aparte schijf en probeer dan je andere schijven te benaderen.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
windhoos xp heb ik inmiddels op de 20 Gb WD schijf geinstalleerd. Ik heb nu weer toegang tot alle schijven behalve de oude c. Partition magic geeft aan dat die schijf een BeOS filesystem is. Hoe fix ik dit :( ?

update: Net op tucows R-studio gevonden. dat progje leest mijn schijf wel, maar het is een demo versie en ik kan dus niks groter dan 1 MB kopieren? Misschien kent iemand een soortgelijk freeware progje?

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 16:38 schreef HommelBommel het volgende:
windhoos xp heb ik inmiddels op de 20 Gb WD schijf geinstalleerd. Ik heb nu weer toegang tot alle schijven behalve de oude c. Partition magic geeft aan dat die schijf een BeOS filesystem is. Hoe fix ik dit :( ?
wissen :?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je misschien stiekum toch al wel begrepen had is wissen geen optie. }:O

ok, probleem opgelost: 'een vriend' kwam aanzetten met easyrecovery en dat roeleert :9