CUPS in een professionele omgeving?

Pagina: 1
Acties:

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hoi,

Ik heb afgelopen weekend eens zitten experimenteren met CUPS (onder SuSe) , en ik moet zeggen dat ik er ontzettend tevreden mee ben, vooral vanwege de integratie tussen Unix en Windows printing. Het systeem maakt op mij de indruk af te zijn, maar mijn baas is nog een beetje huiverig om het bij ons te implementeren. Volgens hem is het allemaal nog een beetje beta, en zijn er niet veel bedrijven die het in een produktie-omgeving gebruiken. Daarom mijn vraag: wie doet dat wel? En wat zijn jullie ervaringen?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik gebruik het in zoverre in een productieomgeving dat ik het gebruik voor mijn eigen bedrijf.
En het werkt goed. :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Hum, je hebt het niet van mij, en ook niet van iemand anders, maar bij ING internet groep (die van girotel online) wordt het gebruikt voor de Linux werkstations van de mensen die de Sun Solaris omgevingen onderhouden... best koel he?

• Arjan A
  • Laatst online: 16:39

Arjan A

Cenosillicafoob

Op maandag 07 januari 2002 11:51 schreef _shArky_ het volgende:
Hum, je hebt het niet van mij, en ook niet van iemand anders, maar bij ING internet groep (die van girotel online) wordt het gebruikt voor de Linux werkstations van de mensen die de Sun Solaris omgevingen onderhouden... best koel he?
[opschepmodus]
Zo ken ik een groot bedrijf in NL waar ze NT het liefst vanuit linux beheren.
[/opschepmodus]

Maar ff ontopic, CUPS werkt bij mij al een paar maanden heel stabiel hoor. Wat voor problemen zouden er moeten zijn met CUPS als ik vragen mag?
De nieuwe Samba (3 alpha) heeft improved printing support voor windows 2000 dus het wordt allemaal *nog* beter :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• jep
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

:o

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 11:55 schreef Arjan_A het volgende:

Maar ff ontopic
Duh? Ze gebruiken daar CUPS, wat is er dan offtopic? En bedankt |:(

Het probleem speelde namelijk, dat de door ING systeembeheer opgelegde standaard van Windows desktop met Novell client niet voldeed om de Solaris omgevingen te onderhouden, althans dat hebben ze als argumenten aangedragen. Aangezien er geen hardware en/of licenties aangeschaft mochten worden werd het platform Linux.
Printen vanuit Linux naar Novell NetWare gaat standaard wel, maar uiteindelijk hebben ze toch voor CUPS gekozen vanwege de uitgebreide mogelijkheden en stabiliteit.

Zo beter?
Pagina: 1