[usertables]GoT, T.net, Fok! Fok!Forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe zit het ermee?
Er was toch sprake van dat er wat tables gemerged werden?
Athans, zo staat het in de faq: http://www.tweakers.net/reviews/112?highlight=Roodbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet zijn daar geen / geen actieve plannen (meer) voor.
Wel zou het leuk/handig zijn om de usertables van de frontpage en het forum samen te voegen.
Je loopt alleen tegen het probleem aan dat zich onder dezelfde nick verschillende personen hebben geregistreerd bij de verschillende sites.
Nou zullen dat er bij FP en GoT misschien niet veel zijn, maar bij Fok! meer. Neem bijvoorbeeld de username Phreak (kwam ik toevallig gisteren tegen op Fok!), dat is een hele andere persoon op Fok! dan hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 10:47 schreef johnny appleseed het volgende:
Voor zover ik weet zijn daar geen / geen actieve plannen (meer) voor.
Wel zou het leuk/handig zijn om de usertables van de frontpage en het forum samen te voegen.
Je loopt alleen tegen het probleem aan dat zich onder dezelfde nick verschillende personen hebben geregistreerd bij de verschillende sites.
Jep, Wasigh vertelde me net dat het tussen GoT en t.net waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Maar ik vind het onzin, als er toch een nieuw forum gebakken word, waarom dan niet meteen goed :? En voor het probleem van de nicks: Daar is een hele simpele oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 07 januari 2002 10:50 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Jep, Wasigh vertelde me net dat het tussen GoT en t.net waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Maar ik vind het onzin, als er toch een nieuw forum gebakken word, waarom dan niet meteen goed :? En voor het probleem van de nicks: Daar is een hele simpele oplossing voor :)
Welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 10:52 schreef polaris het volgende:

[..]

Welke dan?
De GoTaccounts opheffen en iedereen zijn username 1 keer laten wijzigen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Is idd wel raar, je kan hem wel 'mergen' met gameskool en webgoeroe, maar niet met tweakers of fok :?

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 07 januari 2002 10:59 schreef Bzzje het volgende:
Is idd wel raar, je kan hem wel 'mergen' met gameskool en webgoeroe, maar niet met tweakers of fok :?
Daar mergen we helemaal niet mee!
Zij gebruiken onze usertabel (zelfs niet letterlijk, ze hebben alleen maar toegang tot een script dat zegt "Bestaat" of "bestaat niet" bij een bepaalde user+email) en bouwen hun eigen DB vanaf de grond op. Waardoor het kinderlijk eenvoudig is de users van got/t.net mee te nemen.

Met een bestaande database van 2x40k is dat wat ingewikkelder.

Een merge tussen Fok! en T.net/GoT zie ik zowiezo niets in, simpelweg omdat zij een hele andere doelgroep hebben.

GoT en T.net is inprincipe sprake van dat het "ooit" gemerged gaat worden, maar daarvoor moet onder andere het registratie script van Topix aangepast worden (je begrijpt het al...) dus daar wachten we nog wel mee.
Bovendien vergt het daarnaast nog wel wat meer inspanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 07 januari 2002 10:56 schreef Nielsz het volgende:

[..]

De GoTaccounts opheffen en iedereen zijn username 1 keer laten wijzigen :7
Slecht plan. Dan is iedereen meteen zijn posts weer kwijt en speciaal de HK-liefhebbers zullen hier niet blij mee zijn. Verder zegt de FAQ dat nicks niet gewijzigd kunnen worden omdat dat het enige is waar je hieraan herkenbaar bent. En dan heb je nog het probleem dat je GoT-nick kan worden ingepikt door iemand die er eerder bij is. En dan zijn er vast nog wel andere problemen...

Kortom, dat wordt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 11:06 schreef ACM het volgende:

GoT en T.net is inprincipe sprake van dat het "ooit" gemerged gaat worden, maar daarvoor moet onder andere het registratie script van Topix aangepast worden (je begrijpt het al...) dus daar wachten we nog wel mee.
Bovendien vergt het daarnaast nog wel wat meer inspanningen.
Je begrijpt dat ik nu doel op het nieuwe forum he ;)
Op maandag 07 januari 2002 11:07 schreef polaris het volgende:

[..]

Slecht plan. Dan is iedereen meteen zijn posts weer kwijt en speciaal de HK-liefhebbers zullen hier niet blij mee zijn. Verder zegt de FAQ dat nicks niet gewijzigd kunnen worden omdat dat het enige is waar je hieraan herkenbaar bent. En dan heb je nog het probleem dat je GoT-nick kan worden ingepikt door iemand die er eerder bij is. En dan zijn er vast nog wel andere problemen...

Kortom, dat wordt niets.
Natuurlijk wordt de oude database gekopieerd naar het nieuwe, dat spreekt voor zich. Dus posts raakt niemand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Op maandag 07 januari 2002 11:10 schreef Nielsz het volgende:

Natuurlijk wordt de oude database gekopieerd naar het nieuwe, dat spreekt voor zich. Dus posts raakt niemand kwijt.
Niet iedere user op GoT heeft een username op T.net of misschien 2 verschillende dus dat gaat zowiezo fout dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 23:51
Ik denk dat het tijd is voor een poll op de FP.

T.net/GoT willen in de toekomst nog ooit alle usernames sync'en. Welke username wil jij behouden:

- Mijn T.net/GoT username zijn hetzelfde
- Mijn T.net username
- Mijn Got username
- Ik heb nog geen username

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 07 januari 2002 11:10 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Je begrijpt dat ik nu doel op het nieuwe forum he ;)
[..]

Ik vind het plan opzicht nog niet eens zo heel erg extreem slecht, (eenmaal username wijzigen moah), maar ik garandeer je dat er mensen zijn die dat absoluut niet willen... Willen hun huidige naam houden...

Verder is het volgens mij een beetje in inmens karwei om alle TNETnamen aan de goeie GOTnicks te koppelen... Dat moet iedereen handmatig doorgeven.. Dan zijn we nog tot in lengte van dagen bezig met het koppelen van ene (XXXXXX) naar z'n TNET naam... (wat doe je met die nicks op het moment dat het forum omgezet wordt? Verdander je in GOT000001 t/t 40000 ofzo? en dan kan iedereen 'm komen claimen adhv het mailadres in het profiel??)

Ik vind de usernamechange (eenmalig!) nog wel het minst grote probleem :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is op fok een tijdje geleden ook een topic over gweest:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/45364/1/100
Op maandag 25 juni 2001 22:14 schreef Femme het volgende in dat topic:
Op korte termijn zie ik dit nog niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 07 januari 2002 12:47 schreef JvS het volgende:
Mwoh, je komt behoorlijk ver als iedereen die 2 accounts heeft (dus op T.net en GoT) overal dezelfde username en emailadres invoert.

Dan is het relatief eenvoudig er een deel uit te halen (aangezien we er maar vanuit gaan dat email adres enigszins de gebruiker identificeerd...)

[edit]
Echter zijn dat de makkelijke (10.000?) gevallen... Die andere 20.000 zijn een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 12:47 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik vind het plan opzicht nog niet eens zo heel erg extreem slecht, (eenmaal username wijzigen moah), maar ik garandeer je dat er mensen zijn die dat absoluut niet willen... Willen hun huidige naam houden...
Misschien iets, zodat ze hun naam niet HOEVEN te wijzigen :? ;)

Acm >> volgens mij zou je met een scrippie er 9 v/d 10 uit kunnen rippen, adhv emailadressen. Kan je dan nog een mooi scrippie omheen bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Inderdaad ik zou nu uiteindelijk wel graag dezelfde username hebben op de FP dan op GoT zo verschillend is wel vervelend

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Misschien een idee om een mensen hun T.net account aan hun GoT account te koppelen? Hier zou dan een apart veld in het profiel voor moeten komen ofzo. Na een poos zou dit dan definitief zijn.

Prsoonlijk ben ik er niet zo voor om de accounts van T.net of GoT te gebruiken aangezien er altijd namen zijn op T.net iemand aners zijn als @ GoT. Ik ben hier helaas zelf een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De merging van FP en GoT vind ik opzich een puik plan, maar bedenk wel dat sommige gebruikers hun 'goede' nickname op GoT hebben. Ik ben er zelf 1 van. Hier heet ik dan blackd, op de devtrack heet ik ook blackd, maar op FP is blackd afgepakt, en inactief (behoorlijk |:() Ik heet daar nu bramwalet. Het zou errug mooi zijn als ik daar ook blackd heette, dat maakt 't leven een stukkie simpeler.. :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 07 januari 2002 11:55 schreef The Source het volgende:
Ik denk dat het tijd is voor een poll op de FP.

T.net/GoT willen in de toekomst nog ooit alle usernames sync'en. Welke username wil jij behouden:

- Mijn T.net/GoT username zijn hetzelfde
- Mijn T.net username
- Mijn Got username
- Ik heb nog geen username
Je zou die poll dan natuurlijk ook moeten linken op GoT, omdat het anders natuurlijk niet helemaal eerlijk zou zijn :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1