SMS versturen via CMD d.m.v. Modem/Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoTTers,

Ik heb het volgende nodig, een simpel progje welke SMS kan verzenden middels een CMD-line oproep. Dus niet via een ingewikkelde GUI maar gewoon:

C:\SMSProg.exe bladiebla +31612345678

En dat dit dan via modem/internet verstuurd wordt.

Ik heb wel wat progjes gevonden maar dat is allemaal via een Netwerk-server en clientsoftware, iets wat overkill is. (bv RedRock)

Het hoeft overigens NIET gratis te zijn, het moet gewoon werken. Ook is het voldoende wanneer de SMSjes alleen aankomen op KPN-GSMs. Een script via ICQ of MTN heb ik niets aan, aangezien dit voor een langere tijd moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:48

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

da's nou net pech hebben dus hé! :'(

Sinds medio vorig jaar kun moet je dokken voor te sms-sen naar KPN, Libertel-Vodafoon en Dutchtone.
Alleen sms-sen naar Telfort en Ben werkt zeker en ik geloof DebiTel ook nog... :)

Je kunt dan wel proggy's gebruiken, maar die maken gebruik van een gratis gateway... :(
Dus je smsjes kunnen dus niet bij KPN komen... Je kunt wel via bijv. XO comm. smsjes kopen, maar da's een zéér dure zaak... |:(

Ik heb het een tijdje voor mijn site gedaan, maar daar gaat kapitalen in steken...

Je kunt wel evt. kijken op www.aspsms.com daar kun je ook smsjes kopen voor alle nederlandse netwerken...

Maar of het zonder die GUI kan, dat denk ik niet, je kunt er wel een Visual Basic proggy downen zodat je zelf een proggy er om heen kunt maken, of je kunt het gewoon op een i-net page zetten.

Bij clickatell.com (heb ik ook een tijdje bij gezeten!) hebben ze ongeveer 't zelfde... Kost ook geld, komt wel aan!
Maar wel alleen een GUI proggy... die link zit [url"http://www.clickatell.com/brochure/products/personal_solutions.php"]hieronder![/url]...

Ik heb nog wel een tip voor je: Als je gaat kijken voor een sms service provider, kijk altijd in de Coverage / Supported Networks lijst anders koop je dadelijk iets terwijl het bedrijf geen afspraken met bijv. KPN heeft... :(

Bijna alle betaalde SMS gateways ondersteunen zeker:
Netherlands - Ben Nederland BV
Netherlands - Dutchtone [STATUS C]
Netherlands - KPN Telecom BV
Netherlands - Libertel BV [STATUS C]
Netherlands - Telfort Holding BV

su66! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat het me, eigenlijk de zaak, 50 cent per SMS kost boeit niet. Het gaat erom dat het werkt..

Ik had al aangegeven dat het niet gratis hoefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:16

Metzie

Nyaano !

ALs je z'n prog vind wil ik het ook graag hebben.
Handig voor UPs notificaties. Onze ups software onderstend alleen pagers, en geen sms :(

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Op de KPN.COM site

http://www.kpn.com/br2/ng/catalog/cat_Browser.jsp?c=ok&contentOID=20961&categoryOID=-10612&site=0&channel=0

staat een Windows programma om SMS-jes te versturen. Misschien kan je met commandline parameters die prog aansturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:15
Wat veel makkelijker is, is bij gin.nl een email-addy aan te vragen (dan heb je dus 06nummer@gin.nl), en dan daar in te stellen dat emails daarheen naar je gesms-t worden. Gin.nl werkt al jaren goed, en de ontvanger betaalt (een beetje). Overigens hebben wij hier nog nooit last van spam gehad. We gebruiken het als alerting dienst: server down => smsje naar mij. Server na een tijd nog steeds down => sms naar mij en 2 collega's.

Toevoeginkje: CLI mail-proggies zijn er best veel van, b.v. blat.exe

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Microsoft heeft hier een hele mooie oplossing voor.
Tiscali, Vizavi en Genie enz enz gebruiken dit ook.

Microsoft Mobile Information Server

http://www.microsoft.com/miserver/

Hiermee kan je ook bv. Mail en SMS aan elkaar koppelen WAP servers opzetten en PDA's toegang verlenen aan je bedrijfsnetwerk.

Kost wel wat maar dan heb je ook iets

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

genie...

is zeer stabiel in het doorsms-en van mailtje die aan [username]@sms.genie.nl worden gestuurd.

en je kan volgens mij best wel CMD-based een mailtje versturen naar een ontvanger en vervolgens komt deze aan op je mobiel, hoef je ook niet te kloten met smsprogjes dat doet genie dan voor je.

als ik het wel heb hebben kpn en genie een contract met elkander afgesproken die er voor zorgt dat de sms van genie worden gerelayed naar je kpn-mobiel

suc6 ermee

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
ik weet dat er wel een is. tenmisnte een poos terug die was er voor linux windows en de command prompt.. die gebruikte scripts om bijv via mtnsms te smsen.. ik weet de naam niet meer. ik zal ff rondzoeken.. .. ik zie wel dat je er niets aan hebt. .. maar toch :)

-

Pagina: 1