4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Goed lezenOp maandag 07 januari 2002 10:24 schreef achappey het volgende:
Aangezien je al aardig wat vliegervaring hebt zal het wel niet maar ik vraag toch maar voor de zekerheid; je zit wel op de juiste hoogte?? Je moet geloof ik tussen de 2000 en 3000 feet zitten wil je het signaal oppikken....
Op maandag 07 januari 2002 10:17 schreef Microkid het volgende:
Ik vlieg al sinds FS95 met Flightsim, en nooit problemen gehad met ILS landings. Maar sinds FS2002 is het toch echt knudde. Ik kom keurig aanvliegen op Heathrow via ATC, 2100 feet, NAV1 staat goed op baan 27R, de localizer is actief, APR staat aan, autopilot en autothrottle ook natuurlijk, maar het vliegtuig pakt de ILS niet en zwabbert alle kanten op. Zelfs als ik de EFIS masterswitch aanzet en de ILS zichtbaar maak met die rode rechthoeken en het vliegtuig er midden in laat vliegen, neem APR hem niet over en gaat het gewoon fout.
Ik snap er niks van. Ik zag dat andere ILS topic, en ik doe alles volgens mij hetzelfde. Of is er iets veranderd in FS2002 of vergeet ik toch wat?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Exact. De autopilot van FS2002 is veel slechter dan die van FS2000 (na de patch) en FS98/95. ILS volgt de A/P veel slechter dan in de vorige versie.Op maandag 07 januari 2002 10:17 schreef Microkid het volgende:
Ik vlieg al sinds FS95 met Flightsim, en nooit problemen gehad met ILS landings. Maar sinds FS2002 is het toch echt knudde. Ik kom keurig aanvliegen op Heathrow via ATC, 2100 feet, NAV1 staat goed op baan 27R, de localizer is actief, APR staat aan, autopilot en autothrottle ook natuurlijk, maar het vliegtuig pakt de ILS niet en zwabbert alle kanten op. Zelfs als ik de EFIS masterswitch aanzet en de ILS zichtbaar maak met die rode rechthoeken en het vliegtuig er midden in laat vliegen, neem APR hem niet over en gaat het gewoon fout.
Ik snap er niks van. Ik zag dat andere ILS topic, en ik doe alles volgens mij hetzelfde. Of is er iets veranderd in FS2002 of vergeet ik toch wat?
De ILS in FS2002 werkt wel ietsje anders als in FS2000, je moet eerst op de LOC zitten en dan pas wordt de glide slope actief en kan je over op APR.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
1) Welke patch?Op maandag 07 januari 2002 10:34 schreef rdluca het volgende:
[..]
Exact. De autopilot van FS2002 is veel slechter dan die van FS2000 (na de patch) en FS98/95. ILS volgt de A/P veel slechter dan in de vorige versie.
De ILS in FS2002 werkt wel ietsje anders als in FS2000, je moet eerst op de LOC zitten en dan pas wordt de glide slope actief en kan je over op APR.
2) Hoe zie ik of de glidescope actief is? Ik zie toch de paarse balkjes dus zit ik in de glidescopt? Of is dat niet hetzelfde als LOC?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Haha, tis nog vroeg.Op maandag 07 januari 2002 10:33 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Goed lezen
[..]
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
1. FS2000 patch2bOp maandag 07 januari 2002 10:52 schreef Microkid het volgende:
[..]
1) Welke patch?
2) Hoe zie ik of de glidescope actief is? Ik zie toch de paarse balkjes dus zit ik in de glidescopt? Of is dat niet hetzelfde als LOC?
2. zijn inderdaad de roze balkjes. ILS bestaat uit de LOC: roze balkje onder in die aangeeft of je naar links of naar rechts moet tov de baan. en ILS bestaat uit de Glide Slope; roze balkje dat aangeeft of je te hoog of te laag zit. Je moet eerst op de goede koers van de ILS zitten (de LOC=Localizer) en dan pas wordt de glide slope actief. In FS2000 kon de A/P al de glide slope volgen voordat je op de goede laterale ILS koers zat (LOC).
Hopelijk is het een beetje duidelijk
Overigens ben ik nooit geland op London Heatrow trouwens. Gister nog alles gedaan op Beek en ging perfectos.
ILS op Heathrow werkt prima in FS2002Op maandag 07 januari 2002 11:03 schreef achappey het volgende:
Overigens ben ik nooit geland op London Heatrow trouwens. Gister nog alles gedaan op Beek en ging perfectos.
Op sommige locaties is de ATC en APR niet goed, er zitten volgens mij bugs in(duh). Bij Insbruck gaat het fout als je de ATC volgt en Heatrow en Schiphol doet de APR functie niet zijn werk. Maar gewoon met de hand en het oog landen lukt ook prima.
Kia Niro-EV 2024
1) We praten over FS2002, dus die patch is nu niet relevant. Maar ik verwacht wel een patch voor FS2002, want er zijn toch veel problemen, o.a. met ILS. Deze moet weer zo worden als in FS2000, want dit is niks.Op maandag 07 januari 2002 11:02 schreef rdluca het volgende:
[..]
1. FS2000 patch2b
2. zijn inderdaad de roze balkjes. ILS bestaat uit de LOC: roze balkje onder in die aangeeft of je naar links of naar rechts moet tov de baan. en ILS bestaat uit de Glide Slope; roze balkje dat aangeeft of je te hoog of te laag zit. Je moet eerst op de goede koers van de ILS zitten (de LOC=Localizer) en dan pas wordt de glide slope actief. In FS2000 kon de A/P al de glide slope volgen voordat je op de goede laterale ILS koers zat (LOC).
Hopelijk is het een beetje duidelijk
2) Ik zit op de LOC, want ik liet het vliegtuig binnen de rode rechthoekjes vliegen. Maar toch pakte ie 'm niet. Ik zal het eens op Schiphol proberen, kijken of dat beter gaat.
Schiphol gaat bij mij overigens ook gewoon perfect.
vraag er dan niet naarOp maandag 07 januari 2002 11:10 schreef Microkid het volgende:
[..]
1) We praten over FS2002, dus die patch is nu niet relevant.
Ik weet niet hoe het komt. Als hij de localizer onderschept dan stuurt hij wel mooi voor de baan alleen zodra de ALT uitgaat zakt hij naar beneden. Want de ALT gaat pas uit als de glidescope naar beneden gaat, dit doet hij goed alleen de glidescope gaat daarna weer naar boven toe, maar het vliegtuig gaat niet met de glidescope mee en zakt verder naar beneden.Op maandag 07 januari 2002 11:11 schreef achappey het volgende:
Wat bedoel je met hij zakt te snel naar beneden? Hoe snel dan? Kom je ruim voor Schiphol neer op de grond ofzo.
Schiphol gaat bij mij overigens ook gewoon perfect.
bij Schiphol Runway 6 komt hij veel te ver links(het vliegtuig) te liggen, een bug waarschijnlijk.
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
Teveel benzine? Gewoon te zwaar, dus? Alhoewel, als dat zo is, zou het met de hand ook niet moeten lukken...Op maandag 07 januari 2002 11:29 schreef Freak187 het volgende:
Ik weet niet hoe het komt. Als hij de localizer onderschept dan stuurt hij wel mooi voor de baan alleen zodra de ALT uitgaat zakt hij naar beneden. Want de ALT gaat pas uit als de glidescope naar beneden gaat, dit doet hij goed alleen de glidescope gaat daarna weer naar boven toe, maar het vliegtuig gaat niet met de glidescope mee en zakt verder naar beneden.
Trouwens: in een eerder topic werd gezegd dat er geen knop is voor fuel jettison. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon via Alt - Aircraft - Fuel je benzine 'lozen'...
Ja..dit heb ik ook steedsOp maandag 07 januari 2002 11:09 schreef Freak187 het volgende:
De APR, oftwel de localizer werkt niet altijd goed. Bij mij volgt hij de gildescope niet goed en zakt veels te snel en te veel naar beneden.
Hij zet hem wel recht voor de baan enzo maar hij land te vroeg
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Een aantal algemene tips:
Gebruik je flaps, zeker als je nog veel kerosine over hebt! Zoniet, dan zak je als een baksteen naar beneden. De AP probeert hiervoor te compenseren (het toestel zakt immers onder de glideslope) door de neus van de kist omhoog te gooien, maar dit zorgt er alleen maar voor dat de glijvlucht naar beneden verkort wordt i.p.v. verlengd (want: meer luchtweerstand en lagere snelheid). Tenzij je autothrottle nog aan hebt staan (niet aan te raden overigens) haal je de runway dan absoluut never nooit niet!
Hou ook je VSI in de gaten. De localiser bevindt zich meestal op zo'n 7 mijl (13km) van de baan; op het onderscheppingspunt moet de snelheid van je kist zo rond de 200kts (370km/h) liggen, en de hoogte tussen de 2000 en 3000ft. In ongeveer 2 minuten bereik je dus de baan; dat betekent dat je per minuut niet meer dan 1000 tot 1500ft moet zakken!
(En weer een welkome FAQ-aanvulling
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR