Onderdruk is niet aan te raden in je comp. Als er onderdruk heerst dan zal via elke opening in je comp (lees Gaten, CD-rom, Brander, DVD, etc etc) lucht je computer "ingezogen" worden. Met die lucht komt stof mee en dat wil je niet in je drives. Beste is gewoon een balanced in en out, maar als het niet gelijk is heeft overdruk de voorkeur.
PSN-ID: Thunder76nl
als er onderdruk heerst stroomt de warmte naar buiten?Op maandag 07 januari 2002 10:00 schreef wardheuvel het volgende:
Ik vroeg me wat af![]()
Wat zou nou beter zijn?? onder of overdruk in de kast? en waarom?
ikzelf denk dat onderdruk beter is omdat de warmte dan maklijk naar buiten "stroomt"
Wat zijn jullie meningen??
Dat volg ik niet helemaal, er is juist een tekort aan lucht (warm of koud) dus moet er juist meer lucht naar binnen.
(ok, ondertussen blaas je wel weer lucht naar buiten, maar deze hoeft niet perse warm te zijn)
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
als er ergens een onderduk is dan wordden dingen (je proc bijv) warmer dan als ze in een normale duk zitten en hoe het met overdruk zit weet ik niet.
vraag niet hoe het zit had ik een keer ergens gelezen
vraag niet hoe het zit had ik een keer ergens gelezen
Guttegut...krijgen we deze weer. Mijn standaardreply:
Het is onzin om onder- of overdruk in je systeem te hebben. Het gaat ten koste van je airflow, want je fans moeten extra hard werken om een drukverschil in stand te houden dat absoluut _nergens_ toe dient. Het heeft geen significante invloed op warmte, stof etc etc.
Het is onzin om onder- of overdruk in je systeem te hebben. Het gaat ten koste van je airflow, want je fans moeten extra hard werken om een drukverschil in stand te houden dat absoluut _nergens_ toe dient. Het heeft geen significante invloed op warmte, stof etc etc.
I reject your reality, and substitute my own.
Verwijderd
Het gaat niet om onder- of overdruk maar om een zo goed mogelijke airflow.
Als je hier echt in geinteresseert bent, gaan dan naar deze site: tweak3d.net en lees het hele artikel, het is groot maar ook heel verhelderend.
Als je hier echt in geinteresseert bent, gaan dan naar deze site: tweak3d.net en lees het hele artikel, het is groot maar ook heel verhelderend.
Overdruk is beter om dingen uit je kast te houden zoals stof, voor warmte transport maakt het niet echt veel uit.
Verwijderd
Sorry hoor, maar hoe krijg je overdruk zonder lucht (en dus ook stof) in je kast te blazen?Op maandag 07 januari 2002 12:48 schreef Cryolite het volgende:
Overdruk is beter om dingen uit je kast te houden zoals stof, voor warmte transport maakt het niet echt veel uit.
Met stof zal het idd heeeel erg weinig te maken hebben, dat komt toch echt binnen door je airflow..
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()