Sea en Mac

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hier een aantal .sea bestanden die gemaakt zijn op de Mac, daarna gekopieerd naar een Windows machine en nu gehost op een unix machine.
Maar ondertussen begrijpen de Macs geen moer meer van het .sea bestand. Sommige macs downloaden het bestand nog wel goed, maar de meeste macs zien het als tekst.

Wat moet ik met de bestanden doen zodat ze wel goed downloadbaar worden? Het windows en unix traject is nodig, dus dat moeten de bestanden wel overleven.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Volgens mij (dit is een disclaimer) kun je ze nog wel gewoon openen, alleen niet meer door erop te dubbelklikken. Je kunt ze echter wel openen in StuffitExpander. En ja, dan zijn ze dus niet meer SELF-extracting.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Je moet ff aan een resource editor komen :)

Het is namelijk zo, dat een Mac niet kijkt naar de extensie, maar naar een resourcefork. Die snapt unix weer niet - en stript hem eraf. Hierdoor is je .sea file niet meer van het TYPE: APPL (applicatie)...

Fix dat, of gooi hem op stuffit expander (die dan de inhoud vanzelf extract)...

have fun :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 10:52 schreef chem het volgende:
Je moet ff aan een resource editor komen :)

Het is namelijk zo, dat een Mac niet kijkt naar de extensie, maar naar een resourcefork. Die snapt unix weer niet - en stript hem eraf. Hierdoor is je .sea file niet meer van het TYPE: APPL (applicatie)...

Fix dat, of gooi hem op stuffit expander (die dan de inhoud vanzelf extract)...

have fun :)
Ja, IK kan bovenstaande wel doen, maar het gaat erom dat de rest van de wereld dit natuurlijk niet eerst moet doen.

Ik maak er wel .sit-jes van, dat gaat wel werken als ik dat goed gelezen heb.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

.sit.hqx dan.

Anders raak je alsnog die resourcefork kwijt...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.