ECS K7S5A (DDR) verbetering tov abit KT7

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Ik zit met het idee het ecs bordje te kopen en het abit bordje in een tweede pc te stoppen, is dit een goed idee of gaat er dan veel performance, stabiliteit enzo verloren

Op dit moment heb ik een duron 600, dit wordt ook nog wel vervangen

Verwijderd

Het ECS-bordje heeft wel DDR, en als jij nog een gewone 100MHz bus-KT7 hebt is dat zeker een verbetering.

Ik denk alleen niet dat je er met je Duron al veel meer plezier van zult hebben. Als je op meer frames uit bent in spellen moet je een betere videokaart nemen. Wil je betere overall performance, neem dan zo'n ECS met DDR en een AthlonXP

Verwijderd

Ja die ECS is een verbetering. Je kunt op FSB van 133Mhz en hoger werken, kan niet op een Kt7. Je kunt niet multiplier tweaken (wel met de Abit, maar er zou een biosje komen waardat ook mee zou kunnen op de ECS dus..)
ECS'en kunnen XP's aan je KT7 niet. Zou d'r wel een andere processor op zetten dan je Duron, anders zal de winst marginaal zijn.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 07 januari 2002 03:38 schreef arjandijk het volgende:
Op dit moment heb ik een duron 600, dit wordt ook nog wel vervangen
Vooral dat laatste gedeelte.. Met dit DDR bordje kun je nog aardig upgraden.. Met die KT7 zit je gebonden aan een 100MHz FSB proc, dus max. 1400 (Die al bijna niet meer te krijgen is, dus val je terug op 1200/1300).

Dus zeker als je voor een XP ofzo wilt gaan zou ik zo'n upgrade doen..