MSI KT7 Turbo: AC97 sound defekt?

Pagina: 1
Acties:

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
vandaag AC97 geluidskaart (onboard MSI) aangesloten op mijn versterker (hetgeen ik vaker doe) en ik had niets als ruis en gekraak. Lag niet aan kabels of aan drivers (getest met sb128pci) dus: ac97 storing!

andere tweakers dit ook al eens gehad met deze plank?
valt dit binnen garantie?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
Zal vast wel binnen garantie vallen, maareh: heb je nu niet stiekum een reden om fatsoenlijke sound te kopen?

Ik had die stomme klik geluidjes van IE er nog opstaan. Elke keer als ik een link klikte schokte mn muis :(

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb een MSI K7T pro2, en de onboard sound daarvan ging steeds over in 1 lange piep na een tijdje gamen... Het schijnt dat die chip te heet werd of zo..

Heb toen een terratec kaartje gekocht... ik schrok gewoon van hoeveel beter dat klonk :)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

ahum... die onboard audio is toch kut. Dus koop gewoon een SB Audigy voor €90

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Een AC97 soundchip is niet de moeite om je mobo terug te brengen, aangezien het de grootste baggerchip ooit is (zoek maar es [search=ac97]). Gewoon ff een SB Live kopen voor 99.- NLG en je bent weer helemaal het heertje :)

Heb ik ook gedaan :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34
Op maandag 07 januari 2002 10:08 schreef havana het volgende:
Een AC97 soundchip is niet de moeite om je mobo terug te brengen, aangezien het de grootste baggerchip ooit is (zoek maar es [search=ac97]). Gewoon ff een SB Live kopen voor 99.- NLG en je bent weer helemaal het heertje :)

Heb ik ook gedaan :)
Precies!
Ik heb zelf ook een MSI K7T turbo, maar die AC'97 heb ik zelfs nog nooit gebruikt.
Kopuh? >:) ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook een k7t turbo en ook een tijdje die onboard chip gebruikt.. ik had er geen enkel probleem mee (geen haperingen, ruis oid), behalve dat de geluidskwaliteit wat minder is (wat doffer enzo).. daarom heb ik ook een sb live gekocht :)

maar aan de andere kant.. als je dat mobo net hebt gekocht en je wilt toch wel graag, om welke reden dan ook, die onboard sound gebruiken dan zou ik het mobo gewoon omruilen. Het hoort gewoon goed te werken.
Pagina: 1