Toon posts:

Goedkoop Tualatin moederbord welk/waar ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een moederbord voor een celly 1200.
De enige die ik in de winkels zie is de Asus Tusl2-C.
Die kost rond de 130 euro maar heeft verder helemaal geen leuke opties. Bovendien heb ik hier nogal wat berichtjes van problemen met dat ding gezien.

Ik zoek een ander moederbord: of goedkoper of met wat leuke extra's zoals goede onboard audio of lan. Wie weet wat?

De Iwill BD133u is helaas niet in NL verkrijgbaar (6 channel audio). Dat mobo is echt het mooiste voor een tualatin. Ik snap echt niet dat het niet in Nederland verkocht wordt :( :( :(
Op pricewatch staat een MSI 815* Pro-R maar op de websites van de daar opgegeven winkels wordt die niet meer verkocht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem contact op met Space Promotion. Ze zijn de officiele Nederlandse importeur van Iwill.

Verwijderd

zoek anders eens door de bios updates, wellicht dat een el cheapo bordje met een bios update "t" faehig te maken is...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 07 januari 2002 07:36 schreef mousehouse het volgende:
zoek anders eens door de bios updates, wellicht dat een el cheapo bordje met een bios update "t" faehig te maken is...
Weinig kans. De Tualatin heeft een licht gewijzigde pinout, het draait sowieso niet op een 'gewone' FCPGA plankje. De FCPGA2 plankjes ondersteunen wel zowel de Tualatin als de Coppermine.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar een ASUS TUV4X.een redelijk goedkoop plankje met redelijk veel opties :) ook qua tweaking (fsb in bijvoorbeeld stappen van 1 mhz te verhogen)
Kijk hier maar eens voor de verder specs.
Alleen zullen er nu vast wel weer anderen reageren met het is een VIA based chipset.
Maar ik heb de TUV4X in een server zitten ik heb totaal geen problemen met deze plank. Je moet alleen zorgen dat je de goede drivers gebruikt maar dat is met andere planken ook zo :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Ik heb zelf zo'n MSI 815EPT plankje....

Ik krijg het zaakje alleen stabiel als ik de FSB op 66MHz zet.

En ik geloof niet dat jij dat ook wil, zo'n Cellie1200@800!

>specs<

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 07 januari 2002 15:59 schreef Thorne het volgende:
Ik heb zelf zo'n MSI 815EPT plankje....

Ik krijg het zaakje alleen stabiel als ik de FSB op 66MHz zet.

En ik geloof niet dat jij dat ook wil, zo'n Cellie1200@800!
Das zeker een maandagochtend plank en daar moet je gewoon mee terug naar MSI.
Op maandag 07 januari 2002 11:23 schreef gellie het volgende:
Alleen zullen er nu vast wel weer anderen reageren met het is een VIA based chipset.
Nee hor ik ga lekker zeggen dat hij bij mij ook lekker stabiel draad. -puntje nog steeds geen Vcore optie (en dat weet gellie ook wel)

Verwijderd

Ik meen dat Abit's ST6 ook Tualatins accepteert... maar ja goedkoop zal wrs een ander verhaal zijn ;)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

gewoon asus tusl2-c kopen...stabiel...( waar heb je die problemen gelezen dan? )....werkt goed..

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1