E-mail op mobiel ontvangen, kan dat goedkoper?

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb nu al bijna 2 jaar een Ben Vaak abonnement, en ja, ik hou veels te veel belminuten over, maar dat is niet terzake :/ ... Ik werk bij een ISP, waar de servers continu gemonitord worden. Zodra er iets down en/of up gaat krijg ik een e-mailtje per sms, 1 e-mailtje bestaat altijd uit 2 sms'jes. Ben berekend 50 cent per sms, dus dat is elke keer 1 gulden. Tegenwoordig €0,20 ... maar ik hou van de gulden :) Ik vind dit dus echt niet handig, want ik hou wel gigantisch veel belminuten over elke maand, maar ik betaal me alsnog blauw aan sms'jes. Op zich niet zo'n probleem want ik kan de factuur gewoon doorgeven aan me baas zodat hij ze betaald, maar ik vraag me toch af of het niet anders kan.

Ik hoorde van een vriend van mij dat bij Telfort Clarity een e-mail adres zit inbegrepen en dat dat verder niks kost, om e-mails te ontvangen. Maar, ik kan helemaal niks vinden op de Telfort site hierover.

Dus ik zou graag willen weten of er tweakers zijn die mij hier meer over kunnen vertellen, eventueel of er nog meer providers zijn die dat zo aanbieden, e-mail zonder kosten ontvangen.

/edit

Die sms'jes worden trouwens door GIN verstuurd.

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:56
Volgens mij kan dat gratis via http://www.vizzavi.nl

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 04:20 schreef zedonite het volgende:
Volgens mij kan dat gratis via http://www.vizzavi.nl
Ik zou de uptime van mijn servers niet op een gratis dienst als vizzavi gaan baseren....

Verwijderd

Je hebt toch zo'n sms-abo bij Ben? Misschien is dat wat...

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 23:27
bij d* kan dat ook. je krijgt dan een e-mail adres als :
061474894@gsm.wanadoo.nl

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
www.watchmyserver.com

Dan KRIJG je smsjes met status van je server..
dus kost je nix :)

• tiguan
  • Nu online
Nee, alle e-mails die als sms worden afgeleverd kosten de ontvanger geld. En zo'n speciaal sms abo is ook niet helemaal wat ik zoek. Niemand bekend met Telfort Clarity?

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 09:49
Telfort idem dito... Je krijgt wel een e-mail adres, maar dat gaat d8 ik ook via gin. Je kunt wel een abo bij d* aanvragen, die hebben alles binnen de belbundel, dus ook sms en e-mail...

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

genie...

is zeer stabiel in het doorsms-en van mailtje die aan [username]@sms.genie.nl worden gestuurd.

Dsu als de server downgaat mailtje naar je sms.genie.nl adres en je krijg sms, is vrij stabiel. Maar ja de beste oplossing zal altijd geld kosten.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• tiguan
  • Nu online
Ok, thanks... Ik zal genie eens proberen. Ik ben benieuwd of de kosten dan nog steeds zo hoog zijn.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Op maandag 07 januari 2002 14:12 schreef Wannapuf het volgende:
Ok, thanks... Ik zal genie eens proberen. Ik ben benieuwd of de kosten dan nog steeds zo hoog zijn.
lijkt me niet, een smsje(email wordt omgezet naar sms wel binnen de 160char. blijven dus) ontvangen kost toch geen geld? of kost het versturen van het mailtje je geld? dan blijf je het houden

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mischien een rotopmerking hoor maarre.... als je er nou eens voor zorgt dat er *zelden* iets down gaat? Hoef je je ook geen zorgen te maken over de kosten er van :D :D :D

Goed systeembeheer is het halve werk ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• tiguan
  • Nu online
Op maandag 07 januari 2002 17:35 schreef maartena het volgende:
Mischien een rotopmerking hoor maarre.... als je er nou eens voor zorgt dat er *zelden* iets down gaat? Hoef je je ook geen zorgen te maken over de kosten er van :D :D :D

Goed systeembeheer is het halve werk ;)
Ja wil je dat ook dan even tegen onze klanten zeggen, want die mogen zelf ook aan hun servers prutsen hoor.

• tiguan
  • Nu online
Op maandag 07 januari 2002 15:05 schreef aardbeix15 het volgende:

[..]

lijkt me niet, een smsje(email wordt omgezet naar sms wel binnen de 160char. blijven dus) ontvangen kost toch geen geld? of kost het versturen van het mailtje je geld? dan blijf je het houden
Bij gin kost het in ieder geval wel geld om e-mail te ontvangen. Neem aan dat bij genie niet anders zal gaan :/

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
genie is gratis!

alle sms alerts op je @sms.genie.nl account zijn gratis!!!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• tiguan
  • Nu online
Op maandag 07 januari 2002 22:59 schreef miel het volgende:
genie is gratis!

alle sms alerts op je @sms.genie.nl account zijn gratis!!!
Ik hoop het, het zou wel fijn wezen in ieder geval. Ik zal het binnenkort wel zien op de factuurtjes van Ben.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ga er maar vanuit dat het gratis is bij genie. als ik een mailtje stuur naar mijn @sms.genie.nl adres dan zet genie het voor me om naar sms en krijg ik het op mijn telefoon kosteloos.

Pagina: 1