Hallo,
Na aanleiding van het volgende topic heb ik m'n eigen dynamische usericon geschreven: [PHP] je eigen counter icon!
Dit is het resultaat: counter, checkt of ik online ben, zet m'n nick er in, en laat een random avatar op de achtergrond.
Vanwege de funktie dat je je post niet meer kan editen na 24 uur (= code updaten waneer nodig) heb ik er voor gekozen om de code in een file neer te zetten: hier dus
Benodigtheden:
wat je nodig hebt aan files:
stap een:
copy & paste de text die in dat icon-bron file staat in een .txt bestand, zoek naar: 'kijk of ik online ben', daaronder staat mijn hostname (l33t.xs4all.nl
), verander dat in jou hostname, daaronder staat mijn IP, verander dit naar jou IP (als jij dat allemaal niet hebt, moet je dat er uit knippen). Het gele stuk daaronder legt uit hoe je dat image/png enzo insteld. Kijk nou verder naar: '$nr=rand', daarachter staan twee cijfers, de uitleg staat er bij. Save het als icon.php (of als icon.txt en rename het dan naar .php). Je upload dit file naar je server. Wees niet bang dat je 'oude code' hebt, dit file showed mijn icon zoals het nu is 
stapje twee: maak een count.txt bestand aan, zet er een 1 in, op regeltje één. Dit ook uploaden naar de dir waar je icon.php staat, en chmod count.txt 777.
drie: maak files aan in de extentie die jij wilt gebruiken (maar één soort, ie: png, jpg) en noem ze 0.jpg, 1.jpg, 2.jpg and so on. Het is handig om ze precies 60x60 te maken, anders loopt je tekst uit het beeld
. Upload deze pics in de zelfde dir als je twee andere files.
Dat was de setup, nu nog dit:
hoe zet je dit in je profiel?
http://www.yourserver.com/yourpath/yourproject.php?ext=.png
het .png kan dus verandern in .jpg en .gif
Dat was het, lieve kijkbuiskinderen!
############################################################
nog een paar dingetjes die ik zelluf niet echt snap, ik ben immers ook nog maar een n00b in php, die wat hulp heeft gehad van de starter van het orriginele topic
1: ik wil graag inbouwen dat de achtergrond van de tekst standaard wit wordt (ik heb geen zin al mijn icons te gaan editen
). Maar: alleen daar dus, niet op de rest van het plaatje. --> HOE?
2: ik wil graag dat het script de plaatjes standaard uit/in hun verband (d)rukt naar 60x60. Dit omdat, als je er een plaatje bijstopt wat groter is dan 60x60 het de tekst ook meeneemt buiten de lijnen
Bedankt Escobar voor het hosten van m'n icon, en bedankt Xtentic voor de hulp in de code.
Hope you enjoy, Atar.
edit: hier nog wat andere links die wel handig mochten zijn:
[php] Random Usericon
[PHP] je eigen counter icon!
en als laatste deze: [BC3] [PHP] Hoe maak ik een usericon die telt...
Na aanleiding van het volgende topic heb ik m'n eigen dynamische usericon geschreven: [PHP] je eigen counter icon!
Dit is het resultaat: counter, checkt of ik online ben, zet m'n nick er in, en laat een random avatar op de achtergrond.
Vanwege de funktie dat je je post niet meer kan editen na 24 uur (= code updaten waneer nodig) heb ik er voor gekozen om de code in een file neer te zetten: hier dus
Benodigtheden:
wat je nodig hebt aan files:
- icon.php
- plaatjes
- count.txt
- ruimte op internet
- de mogelijkheid om je chmod te veranderen op het count.txt-je
- php & GD geinstalleerd
- een vast IP + hostname (voor het online/offline gebeuren)
stap een:
copy & paste de text die in dat icon-bron file staat in een .txt bestand, zoek naar: 'kijk of ik online ben', daaronder staat mijn hostname (l33t.xs4all.nl
stapje twee: maak een count.txt bestand aan, zet er een 1 in, op regeltje één. Dit ook uploaden naar de dir waar je icon.php staat, en chmod count.txt 777.
drie: maak files aan in de extentie die jij wilt gebruiken (maar één soort, ie: png, jpg) en noem ze 0.jpg, 1.jpg, 2.jpg and so on. Het is handig om ze precies 60x60 te maken, anders loopt je tekst uit het beeld
Dat was de setup, nu nog dit:
het .png kan dus verandern in .jpg en .gif
Dat was het, lieve kijkbuiskinderen!
############################################################
nog een paar dingetjes die ik zelluf niet echt snap, ik ben immers ook nog maar een n00b in php, die wat hulp heeft gehad van de starter van het orriginele topic
1: ik wil graag inbouwen dat de achtergrond van de tekst standaard wit wordt (ik heb geen zin al mijn icons te gaan editen
2: ik wil graag dat het script de plaatjes standaard uit/in hun verband (d)rukt naar 60x60. Dit omdat, als je er een plaatje bijstopt wat groter is dan 60x60 het de tekst ook meeneemt buiten de lijnen
Bedankt Escobar voor het hosten van m'n icon, en bedankt Xtentic voor de hulp in de code.
Hope you enjoy, Atar.
edit: hier nog wat andere links die wel handig mochten zijn:
[php] Random Usericon
[PHP] je eigen counter icon!
en als laatste deze: [BC3] [PHP] Hoe maak ik een usericon die telt...