A7V266-E vergeetachtige bios (!)

Pagina: 1
Acties:

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 09:04
Als ik bepaalde biosinstellingen wijzig in de bios (1005 beta 04) worden die instellingen niet opgeslagen.
Het gaat hier vooral om instellingen in de chip configuration.

De DDR_1T/2T_ITEM blijft bijvoorbeeld hardnekkig op 1T CMD staan. En dat terwijl mijn (brakke) geheugen mijn systeem constant laat crashen met deze setting |:(

Iemand enig iedee??

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Verwijderd

probeer de laatste bios : 1005-15, deze is bij asuscom.de te halen.

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Geef je bios een papiertje en dankan ie opschrijven wat ie moet weten :+

ff serieus, misschien zit er iets verkeerd met je stroom zodat ie de hele tijd de bios wist, of kan ie andere dingen wel onthouden??

Wèh zedde gij??

Verwijderd

neem een final bios, beta is soms :r

Verwijderd

Staat in deze bios al de optie:load performance setting?
Zo ja,zet dit uit,deze setting zet dat steeds aan.
Sterkte!

• westergas
Op maandag 07 januari 2002 06:45 schreef fav_tinov het volgende:
Staat in deze bios al de optie:load performance setting?
Zo ja,zet dit uit,deze setting zet dat steeds aan.
Sterkte!
Die staat idd aan. Het stomme is, als ik die uit zet kan ik de graphics arperture size niet meer op 64 mb zetten (Ti500).

Ik denk dat ik maar es op zoek moet naar een andere bios versie.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Vervang eventueel de batterij van je mobo eens.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 07:43 schreef w3sTErGaS het volgende:

[..]

Die staat idd aan. Het stomme is, als ik die uit zet kan ik de graphics arperture size niet meer op 64 mb zetten (Ti500).

Ik denk dat ik maar es op zoek moet naar een andere bios versie.
Gewoon BIOS 1004B terugflashen of de performance setting op 'Normal' laten staan. Die 64 MB aperture size levert toch geen schokkende performancewinst op. Lees de laatste CT-magazine maar eens (de Duitse versie).

• westergas
Op maandag 07 januari 2002 08:38 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Die 64 MB aperture size levert toch geen schokkende performancewinst op. Lees de laatste CT-magazine maar eens (de Duitse versie).
Schokkend? Nee dat niet nee. Maar toch 150 puntjes in 3D Mark 2001.

Ik weet het, dat ge-miereneuk om die 3D Mark is onzin. Zeker als het om 100 puntjes gaat...maar toch. Die optie zit er niet voor niks en dan zal ik heb gebruiken ook *D

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 08:38 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Gewoon BIOS 1004B terugflashen of de performance setting op 'Normal' laten staan. Die 64 MB aperture size levert toch geen schokkende performancewinst op. Lees de laatste CT-magazine maar eens (de Duitse versie).
wat stond er dan in dat blad ?
heb zelf weer veel problemen, als dat niet verbeterd ruil ik hem om voor een epox

Verwijderd

er is een nieuwe officiele 1005e bios, hopen dat dit werkt voor je en voor mij

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 22:23 schreef w3sTErGaS het volgende:

[..]

Schokkend? Nee dat niet nee. Maar toch 150 puntjes in 3D Mark 2001.

Ik weet het, dat ge-miereneuk om die 3D Mark is onzin. Zeker als het om 100 puntjes gaat...maar toch. Die optie zit er niet voor niks en dan zal ik heb gebruiken ook *D
In de Duitse CT (01/2002) zijn de resultaten voor A7V266-E als volgt:

32 MB --> 7671
64 MB --> 7696

Dit verschil kun je al krijgen als je 2 x achter elkaar met dezelfde settings draait... Maar om helemaal zeker te zijn, zou ik zelf even moeten terugflashen naar 1004B om te zien of het een aantoonbaar verschil oplevert.

Feit is natuurlijk wel, dat er maar weinig spellen zijn (als die er al zijn), die daadwerkelijk profiteren van een aperture size van 64 MB. Maar ik ben het met je eens: de ware tweaker perst er alles uit wat erin zit. *D

Wat voor moederbord heb je? En wat is je 3D Mark 2001 score? :)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 00:19 schreef epo het volgende:

[..]

wat stond er dan in dat blad ?
heb zelf weer veel problemen, als dat niet verbeterd ruil ik hem om voor een epox
Zie de voorgaande post. Wat voor problemen heb je nu dan?
Lees dit maar eens en kijk of je alles volgens het boekje geconfigureerd hebt: :)

http://www.teccentral.de/asus_a7v266_guide/

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 00:29 schreef w3sTErGaS het volgende:
...
...
En dat terwijl mijn (brakke) geheugen mijn systeem constant laat crashen met deze setting |:(
Zet in ieder geval je VDIMM op 2,8 V. Ook op 2T crashte mijn bordje regelmatig toen ie nog op 2,65 V stond. Als je geheugentimings kritischer worden (hogere FSB, agressievere timings), moet je meer bandbreedte pakken. Dus omhoog met dat voltage! :7

• westergas
Op dinsdag 08 januari 2002 13:00 schreef mace2001 het volgende:

[..]

Zet in ieder geval je VDIMM op 2,8 V. Ook op 2T crashte mijn bordje regelmatig toen ie nog op 2,65 V stond. Als je geheugentimings kritischer worden (hogere FSB, agressievere timings), moet je meer bandbreedte pakken. Dus omhoog met dat voltage! :7
Je bedoeld de I/O voltage settings (?)
Nah...die staan al op 2.8V zie ik nu. Op zich typisch aangezien ik daar nooit aan ben geweest en de default volgens het boekje op 2.65V staat.
Maargoed, Ik ben dus zwaar genaaid met mijn RAM.

• westergas
Op dinsdag 08 januari 2002 12:49 schreef mace2001 het volgende:

[..]

Wat voor moederbord heb je? En wat is je 3D Mark 2001 score? :)
Bord zie topic :z xp 1800+ 512 DDR Ti500
Ik ben nog niet aan klokken toegekomen helaas.
Score 3DMark2001 7952

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 01:38 schreef epo het volgende:
er is een nieuwe officiele 1005e bios, hopen dat dit werkt voor je en voor mij
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met dit nieuwe bios. Laat dat hier aub even weten.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Bios 1005 Beta 015E heb ik hier draaien zonder probs.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 18:20 schreef w3sTErGaS het volgende:

[..]

Bord zie topic :z
:) LOL, of beter nog: LUL! Ik zat (op m'n werk) inderdaad te slapen. Meerdere draadjes door mekaar aan het halen. Zal de leeftijd wel zijn... Mooie score. 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 18:51 schreef Kool het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met dit nieuwe bios. Laat dat hier aub even weten.
Vanmiddag op m'n werk ging ik naar www.asuscom.de en kreeg ik een vernieuwde versie van de site. Daarop stond inderdaad de 1005e final. Wil ik net thuis die nieuwe BIOS binnenhalen, krijg ik verdomme de oude versie van de site weer... ZONDER 1005e final dus. What the f*#!... |:( Kan iemand van jullie die um al binnengehaald heeft um ff mailuh? :)

Update: Lamaar. De 1005e staat wel degelijk op de ftp-server, maar de knakkers hebben het naampje van de hyperlink er naartoe nog niet aangepast. :z

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 18:08 schreef w3sTErGaS het volgende:
[..]
Maargoed, Ik ben dus zwaar genaaid met mijn RAM.
Ahhh... ik ben er weer. Ik wilde weten wat voor GEHEUGEN je hebt (en niet wat voor ASUS A7V266-E :P)!

• westergas
Op dinsdag 08 januari 2002 20:18 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Ahhh... ik ben er weer. Ik wilde weten wat voor GEHEUGEN je hebt (en niet wat voor ASUS A7V266-E :P)!
Wat voor geheugen...ik schaam me dood maar...goeie vraag!
Dit is mijn 1e AMD systeem. Altyd Pentiums gehad en me nooit bezig gehouden met verschillende soorten geheugens. Tot nu dus.
Ik heb bij de computerboer gewoon om 2x 256 DDR gevraagd zonder eerst ff te checken hoe en wat. Ik denk echt dat dit de zwakke schakel is van mijn systeem. Aan de Ti500 of mijn bord licht het denk ik niet. Die optimal setting kan ie gewoon niet aan.

• westergas
Update---> Met de 1004B is de amnesia verdwenen 8-)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 23:40 schreef w3sTErGaS het volgende:
Update---> Met de 1004B is de amnesia verdwenen 8-)
Da's heel mooi! Zelf heb ik gisteravond ook 1004b teruggezet, maar mijn systeem is instabiel op FSB 163. Op FSB 160/161 loopt ie wel okee. Het lijkt erop dat 1005-15/beta mijn systeem stukken stabieler maakt. Vanavond ga ik verder met experimenteren.

Interessant om te weten: in CT-magazine schrijven ze over de A7V266-E, dat dit moederbord zijn geld pas waard wordt op het moment dat er een fatsoenlijk BIOS voor uitkomt...

Tja, die indruk heb ik toch ook wel een beetje. Ze nemen in ieder geval wel behoorlijk de tijd ervoor! :( Ik kijk nu uit naar 1006e, want volgens mij is de 1005-15/beta gewoon overgegaan in de 1005e/final.

Verwijderd

draai nu al 2 dagen met de final 1005e en zonder problemen zoals het moet ! alle settings zijn op optimal maar geen overklokking totdat ik me nieuwe kastje krijg.

Verwijderd

zelfde hier met de 1005 final bios , agp aparture size kan niet hoger meer dan 32?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 13:08

Nessuno

io sono nessuno

hmmm vreemd ik kan hem wel gewoon instellen tot max 128 mb

Na rose e cient spin

• westergas
Op donderdag 10 januari 2002 00:56 schreef prodigy het volgende:
Ik kan de arpenture /fast writes/agp4x ALLEEN instellen als ik preformance op optimal zet. Maar dan kan ik geen 2T_CMD instellen en dan crasht de boel. Zal wel kut DDR zijn (?)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 08:01 schreef w3sTErGaS het volgende:

[..]

Ik kan de arpenture /fast writes/agp4x ALLEEN instellen als ik preformance op optimal zet. Maar dan kan ik geen 2T_CMD instellen en dan crasht de boel. Zal wel kut DDR zijn (?)
Ik heb Infineon CAS2 (2-2-2), maar ook mijn systeem krijgt af en toe vastlopers als ik 1T kies. Na veel experimenteren (2 maanden geleden) onder BIOS 1004B kwam ik erachter dat deze parameter de ENIGE was die mijn systeem instabiel maakte. Daarom wacht ik op een BIOS release die de flexibiliteit van 1004B combineert met de stabiliteit van 1005e. Of dat niet kunnen afwijken van de bij Normal/Optimal horende defaults nou de bedoeling is... Ik denk eerder aan een bug. Misschien moeten we het gewoon aan ASUS rapporteren en hopen op verbetering in 1006e...

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 00:56 schreef prodigy het volgende:
Je gebruikt echt 1005e? En staat die 128 Mb er ook nog als je reboot en de BIOS editor ingaat?

Verwijderd

tis echt de bios 1005E ja, en als ik weer de bios editor inga , dan staat die echt weer op 32mb erg vreemd dus .
het scheelt in performance niet veel, maar met laden van een map in UT wil ie dan een keer verder in die map een keer schokken, wat je niet kan hebben in multieplayer game,want dan ben je dood. :(

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 08:01 schreef w3sTErGaS het volgende:

[..]

dit heb ik net nog geprobeerd , en hier is dat exact hetzelfde :?

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 13:28 schreef maxi het volgende:
tis echt de bios 1005E ja, en als ik weer de bios editor inga , dan staat die echt weer op 32mb erg vreemd dus .
het scheelt in performance niet veel, maar met laden van een map in UT wil ie dan een keer verder in die map een keer schokken, wat je niet kan hebben in multieplayer game,want dan ben je dood. :(
Zoals al eerder gezegd in deze draad: de BIOS-parameter 'Load performance setting' bepaalt de waarde van een aantal ANDERE parameters zoals AGP-modus, AGP aperture size en dus ook DDR_1T/2T_ITEM. Deze laatste schijnt vaak problemen te geven op 1T. Zie ook
http://www.teccentral.de/asus_a7v266_guide/index2.php

Als je per se die 64 MB aperture size wil (ik betwijfel of DEZE parameter dat schokken veroorzaakt), flash dan 1004B. :)

Verwijderd

GOED NIEUWS: Vorige week is de 1006-01 BETA uitgekomen en met deze versie is het WEL mogelijk om een override te doen op de defaults die bij de 'Normal' en 'Optimal' performance setting horen. Ik draai nu dus een weekje hiermee en ben nog geen enkel probleem tegengekomen... Flashen die hap!!! :)

• westergas
Dat is zekers goed nieuws. kan ik weer booten zonder die irri raid-bios 8-)

Verwijderd

check je mobo batterij. als je je mobo van de stroom afhaalt geeft deze spanning om de instellingen te behouden.
als die op is...... je raadt het waarschijnlijk al.

Verwijderd

Top features van Asus weer... Heb REV 5 nu en hij heeft soms de tijd gemist...

btw: Weet iemand maybe of Asus ooit nog eens advanced PCI settings gaat includen in de BIOS.. Zit namelijk al 3 jaar te toppen met de performance van m'n RAID in comb met TV/SB and so on... Weet alleen dat je de latency kan setten, maar meer kan geloof ik niet... Settings zoals dit:

PCI Master Bus Time-Out = Disabled
Master Priority Rotation Control = Disabled
PCI Master Broken Timer Enable = Disabled

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 21:19 schreef Freak_66 het volgende:
check je mobo batterij. als je je mobo van de stroom afhaalt geeft deze spanning om de instellingen te behouden.
als die op is...... je raadt het waarschijnlijk al.
Lees de hele draad! Heeft niets te maken heeft met de CMOS-batterij... :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 23:21 schreef Zwaargenieten het volgende:
REV 5 = PCB REV 5 moederbord? Welk moederbord heb je? En wat bedoel je met: "hij heeft soms de tijd gemist"?
btw: Weet iemand maybe of Asus ooit nog eens advanced PCI settings gaat includen in de BIOS.. Zit namelijk al 3 jaar te toppen met de performance van m'n RAID in comb met TV/SB and so on...
Als je moederbord al 3 jaar oud is (dat leid ik tenminste af uit je verhaal), hoef je er niet op te rekenen dat er nog BIOS upgrades uitkomen... :(

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 23:21 schreef Zwaargenieten het volgende:

btw: Weet iemand maybe of Asus ooit nog eens advanced PCI settings gaat includen in de BIOS.. Zit namelijk al 3 jaar te toppen met de performance van m'n RAID in comb met TV/SB and so on... Weet alleen dat je de latency kan setten, maar meer kan geloof ik niet... Settings zoals dit:

PCI Master Bus Time-Out = Disabled
Master Priority Rotation Control = Disabled
PCI Master Broken Timer Enable = Disabled
je zou eens kunnen zien met de progs WPCREDIT en WPRSET, die geven wel advanced mogelijkheden.
progs plus de bijbehorende pcr file zijn te downen op de via site.

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Op maandag 07 januari 2002 00:29 schreef w3sTErGaS het volgende:
Als ik bepaalde biosinstellingen wijzig in de bios (1005 beta 04) worden die instellingen niet opgeslagen.
Het gaat hier vooral om instellingen in de chip configuration.

De DDR_1T/2T_ITEM blijft bijvoorbeeld hardnekkig op 1T CMD staan. En dat terwijl mijn (brakke) geheugen mijn systeem constant laat crashen met deze setting |:(

Iemand enig iedee??
Jij zegt dat het bij jou om bepaalde (vooral chip) settings gaat. Ik heb dit probleem dus met alles settings (zelfs de juiste proc instellen vergeet ie). Iemand die mij nog kan helpen :?
[topic=381288/1/25]

And now the most interresting part of deze grot

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dit is waarschijnlijk de oplossing van jullie probleem... :7

"Important Note to all A7V 266 / A7V266-E owners:

There is an error in the manual regarding the CMOS memory reset jumper (CLR_RTC):
It should read To clear, place a jumper on it, in normal operation DON'T place a jumper on it.

The manual tells it the other way round (To clear take off jumper, normal is with jumper)

I repeat: DO NOT place a jumper there during normal operation, this might damage your mainboard! In the forum there were quite a few posts about boards loosing date and settings after having been run with that jumper in place."

Bron: http://www.a7vtroubleshooting.com
Pagina: 1