Maxtor dood, maar test prog werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Het test programma dat op de maxtor site is te vinden om een fout melding nummer te krijgen voor je RMA. Maar het proggie detecteert geen devices :'( Dus wat moet ik nu doen?

Want ik wil ook wel eens een low format proberen.

Probleem met HDD is trouwens. Als je in windows komt alleen de hdd ziet in verkenner enzo maar je kan er niet op. Maar met ntfsdos in dos kan ik er wel weer heen. :? heel vreemd allemaal. Iemand nog tips om hem weer te kunnen gebruiken, mijn data heb ik alweer terug :D

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Geen low-level format uitvoeren, heeft geen nut en bovendien weet je maar nooit of de garantie dan vervalt of zo. Je hebt gewoon drie jaar fabrieksgarantie dus even met de HDD naar je leverancier en als het goed is sturen ze de HDD wel voor je op of ruilen ze de HDD (zoals het hoort) direkt na testen om voor een nieuwe HDD.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hebbik ook gehad, testproggie kan nie alles vinden :)
Daar heeft men een mooie (dure) testopstelling voor bij maxtor@home... opsturen dus :)

Ook eens gehad dat mijn disk soms rete traag werdt en de test niks kon vinden, blijkt een fabrieksfout te zijn in een serie 40G disken simpelweg opgestuurd en nwe voor gekregen :)

Ff vergeten |:( check ook ff de site van je mobo fabrikant!
Oudere mobo's herkennen geen disken >=32Gb en er wil nog wel eens een bios update voorhanden zijn.

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

zit hij soms op een aparte ide controller aangesloten?

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 00:28 schreef picobyte het volgende:
Hebbik ook gehad, testproggie kan nie alles vinden :)
Daar heeft men een mooie (dure) testopstelling voor bij maxtor@home... opsturen dus :)

Ook eens gehad dat mijn disk soms rete traag werdt en de test niks kon vinden, blijkt een fabrieksfout te zijn in een serie 40G disken simpelweg opgestuurd en nwe voor gekregen :)
JA klopt ik heb een 40 gig ja. Is dat een fout in de productie? Dus gewoon opsturen, terwijl ik geen rma formulier heb?

edit:

Hier alle specs van het hddtje:
S/N: k80jb5qc
Model: 54098h8
HDA: 08a
PCBA: 61a
Unique: 15a
Code: dac10sc0

40 gig 7200 rpm

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

rma kan je aanvragen op de maxtor site, het kost je alleen de verzendkosten.

Powered bij meergranenbrood.

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 00:32 schreef picobyte het volgende:
rma kan je aanvragen op de maxtor site, het kost je alleen de verzendkosten.
:z ik moet dus een geldig foutmeldingsnummer invoeren.

:z :Z dom ik moest ergens anders op drukken als ik geen nummer had :D

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 00:37 schreef Cloontje het volgende:

[..]

:z ik moet dus een geldig foutmeldingsnummer invoeren.
Als ie aan aparte controller hangt: gewoon aan primary of secundary IDE kabel hangen, jumpers goed zetten, bij voorkeur geen ander device aan de kabel er bij.

En als dat niet het geval is, vul je toch gewoon in dat ie niet eens meer wordt gevonden. Ga na: de motor van de disk kan toch ook uitvallen?... Suc6! (En ik zou het idd rechtstreeks naar Maxtor sturen ipv via de winkel: sneller.)
Pagina: 1