Toon posts:

Probleem met laptop: accu wordt leeggetrokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn oude laptop heb ik aan een vriend van me verkocht, da's leuk&aardig, maar de laptop had altijd 1 probleem: de accu was altijd binnen korte tijd leeg. Soms kon je er een uur mee werken, soms was ie na 5 minuten al leeg.

Nou zou je dus denken dat 't aan de accu zou liggen (tis een nimh, die zijn zowiezo kwetsbaar). Niet dus :( Nieuwe accu gekocht, zelfde probleem :(

Weet iemand hier een oplossing voor? :? Het is een Siemens Mobile 350

EDIT: zo te zien is 't een bekend probleem: [topic=79450/1/50]

Op de laptop staat win2k en is 't geheugen dus uitgebreid.. maar eerst onder win98 gaf 't ook al problemen met de accu!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

draait koe erop ?
of zoiets ?
vraagt meestal meer van de accu
hoogstwaarschijnlijk niet zoveel, wat ook nog zou kunnen, is dat er gewoon een soort kortsluiting inzit (los contactje ofzo, ook omdat het dan wel en dan weer niet is) trekt een accu ook sneller leeg van

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 23:47 schreef ETM het volgende:
draait koe erop ?
of zoiets ?
vraagt meestal meer van de accu
hoogstwaarschijnlijk niet zoveel, wat ook nog zou kunnen, is dat er gewoon een soort kortsluiting inzit (los contactje ofzo, ook omdat het dan wel en dan weer niet is) trekt een accu ook sneller leeg van
Koe draait er niet op, en contactjes zitten bij mijn weten niet los :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
lijkt me een compaq kwaaltje van de 1600 serie, daar had je zelfde soort problemen, en oorzaak was de Voltage Regulation Board, ofwel, deze zorgde voor de schakeling datalles wat met de batterij te maken heeft en de adapter in goed banen word geleid, tis een dc-dc convertor , en ac-dc converter, en microproccesor gestuurd..., en bevind zicht in 2 lussen bij de accu op mobo en op acu laad punten,.....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die batterij niet gewoon behoorlijk mishandeld?
vooral NIMH batterijen kunnen daar niet zo goed tegen.
Kijk eens of je in de bios een battery refresh hebt zitten, dit helpt nogal eens.
er was ooit eens een proggie dat heette dischrg.com, maar dat heb ik nooit meer kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 10:15 schreef terw_dan het volgende:
Is die batterij niet gewoon behoorlijk mishandeld?
vooral NIMH batterijen kunnen daar niet zo goed tegen.
Kijk eens of je in de bios een battery refresh hebt zitten, dit helpt nogal eens.
er was ooit eens een proggie dat heette dischrg.com, maar dat heb ik nooit meer kunnen vinden.
Euhmm, zoals ik al zei: OOK met een nieuwe accu hetzelfde probleem :{

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Garantie ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 19:07 schreef prenobe het volgende:
Garantie ?
model van 2 jaar oud, denk niet dat er garantie op zit helaas :{
Pagina: 1