functie bool?

Pagina: 1
Acties:

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 09:37

x-man

Proud newbie!

Topicstarter
Ik moet volgens m'n c++ leraar een functie bool allesgoed()
gebruiken voor m'n Mastermind programma/ opdracht.
Maar kan iemand me een voorbeeld geven van een functie bool.

Vraag mij niet waarom hij het in een functie-vorm wil hebben :?
Alvast bedankt.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Verwijderd

code:
1
2
3
4
bool allesgoed()
{
  return true;
}

:?

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 09:37

x-man

Proud newbie!

Topicstarter
Code:

class Combinatie {
private:
vector<int> combi;
public:
Combinatie( int aantalCijfers );
void randomInit();
void invoer();
int get( int i );
void print();
};

class Antwoord {
private:
int aantalJuisteKleurEnPlaats;
int aantalJuisteKleur;
public:
void vergelijk( Combinatie & c1,
Combinatie & c2 );
void print();
bool geraden();
};]

Het gaat om deze code.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Heb je ENIG idee wat een boolean value (booleaanse waarde, in goed Nederlands) is?

Zo nee: dat is een waarheidspredicaat: ofwel TRUE (waar) ofwel FALSE (onwaar). In C++ zijn die dingen als keywords 'true' en 'false' gedefinieerd.

Wat je leraar dus van je wil, is een functie die oplevert of in de huidige situatie 'alles goed' is (alle kleurtjes op de juiste plaats ofzo). Dat wil dus zeggen, een functie die 'true' oplevert als dit het geval is en 'false' in de overige gevallen.

En nu heel snel je C++ boek erbij pakken en je er van schaamte achter verbergen, vlegel!

PS. Als je je broncode in [ code ] en [ /code ] tags (maar dan zonder spaties) insluit wordt het wat duidelijker weergegeven.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
je zou eventueel ook een int kunnen teruggeven, 1 (waar) of 0 (niet waar) ... begrijp trouwens niet helemaal je probleem, ik neem aan dat je wel het principe van terugkeer waardes begrijpt?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs