Toon posts:

Access keuzeveld met invoervak vraag....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig met een kleine applicatie voor een dieetdagboek.
Nou wilde ik een formulier maken waarop de producten kunnen worden ingevoerd in de database.
Nu heb ik op dat formulier een veld staan waarop een eenheidsoort kan worden ingevuld (bijv "per portie" of "1 eetlepel").

voorbeeld productrecord:
productnr : 4
productnaam : Croissant
eenheid : per stuk
energie : 200 kcal
productsoort : brood

Nu kan de eenheid een heleboel zijn (per stuk, 1 snee, 1 glas, 100 gram, 1 portie etc.).

Mijn vraag is dan ook of ik dat veld zó kan maken dat ik een waarde kan intikken die na het opslaan van de record wordt opgeslagen in het attribuut eenheid.
Vervolgens moet ik dan die waarde in een nieuwe productrecord kunnen kiezen uit een keuzelijst.
Kort gezegd, Bij het invoeren van de waarde eenheid moet ik kunnen kiezen uit al reeds ingevoerde waardes of een nieuwe waarde ingeven die vervolgens wordt toegevoegd aan de lijst om zodoende dienst te doen als keuzewaarde bij een volgende nieuwe productrecord.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
avb MrJooper

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09

Skinny

DIRECT!

Extra tabel aanmaken met eenheden lijkt mij.. Bij "niet gevonden" tijdens invoer, moet je het ingevoerde item toevoegen aan die tabel.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoiets dergelijks heb ik geprobeerd.
Je kan bij het opgeven van het invoervak met keuzemogelijkheid aangeven in welk element hij de gekozen of getikte waarde moet opslaan, alleen je krijgt als opties daarvoor alleen maar de elementen die uit de tabel product komen. En niet die uit die aparte tabel