Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
IK wilde zojuist m'n bios aanpassen met het biosproggie Flashradeon201 ik wilde de kloksneheid op 295/295 zetten en kreeg de volgende foutmelding: "error parsing custom bin"
ik heb voor GPU MEM 295 ingevuld, maar hij blijft 275/275 draaien
Of is mijn bios gelockt of iets dergelijks?
Niet op voorraad.
Reality beats fiction by far!
XBO: Michaël#3318
Anoniem: 38456
ik draaide eerst de oude 6006
Anoniem: 2211
Er zit schijnbaar een foutje in mijn 2e beta versie van het Flashprogramma.
Ben ermee bezig om het te verbeteren.
Maar als je VOORAF even die Custom.bin file even delete an daarna pas start2.exe start, gaat het wel goed. Mijn programma raakt in de war door de al aanwezige custom.bin file....
Heb overigens ook al ontdekt dat alle files niet meer op een floppydisk passen, maar heb al samen met Alex een oplossing gemaakt die ik in de final versie zal intergeren.
Succes Jongens!
Ik heb even 3dMark gedraaid en mijn scores zijn echt dramatisch...
2000 -> 3518
2001 -> 5618
Ik heb geen idee waardoor het komt.
Bij die 64 mb renderding nog wat, had ik 1,2 fps !!! (of hoort dat zo?)
Met mijn specs moet het toch allemaal een stuk beter gaan zou je zeggen.
Het is maar een score zeggen jullie dan, maar ik had toch wel wat hoger verwacht eigenlijk!!
wat is je aperture size?Op maandag 07 januari 2002 09:44 schreef Basz19 het volgende:
Heeft iemand een oplossing / oorzaak voor het probleem wat ik in deel 34 had ->
2000 -> 3518
2001 -> 5618
Het is maar een score zeggen jullie dan, maar ik had toch wel wat hoger verwacht eigenlijk!!
staat fast writes aan?
windows al overnieuw geinstalleerd met nieuwe drivers?
zo te zien geen DDR geheugen.. dus dat is al een verschil..
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Thanx, vanavond gelijk eens kijkenOp maandag 07 januari 2002 09:21 schreef John_Hoek het volgende:
Edward2:
Maar als je VOORAF even die Custom.bin file even delete an daarna pas start2.exe start, gaat het wel goed. Mijn programma raakt in de war door de al aanwezige custom.bin file....
Heb overigens ook al ontdekt dat alle files niet meer op een floppydisk passen, maar heb al samen met Alex een oplossing gemaakt die ik in de final versie zal intergeren.
Succes Jongens!
Niet op voorraad.
Dat geen ddr is het dus niet, ik heb dat namelijk ook niet maar haal 1200pnt meer in 2001 terwijl mijn cpu 300mhz langzamer loopt.Op maandag 07 januari 2002 11:01 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
wat is je aperture size?
staat fast writes aan?
windows al overnieuw geinstalleerd met nieuwe drivers?
zo te zien geen DDR geheugen.. dus dat is al een verschil..
fast writes uit? via chipset 4-1 geinstalleerd? agp aperture size op 128? snelle memory timings? Dat 3dmark2000(dx7.0) lager is dan 2001(dx8.0) is wel apart, dit zou door een rotte directX (beta) versie kunnen komen. als je geen xp hebt moet je 8.0 eens installeren ipv 8.1.Op maandag 07 januari 2002 09:44 schreef Basz19 het volgende:
2000 -> 3518
2001 -> 5618
als dat allemaal niet werkt raad ik aan om windows erop nieuw op te zetten en alles schoon installeren. doet vaak wonderen.
ghehe lol
ik wacht gewoon nog even met die flash radeon tool
btw. ik heb wel hynix 36 geheugen erop
maar...
met powerstrip krijg ik ongeloofelijke bugs en strepen
enz... als ik hem op 275 / 275 zet op 268 / 268 doet ie het wel goed hoe komt dit? door het te kort aan Mem voltage?
waardoor ik dus toch echt die flash radeon tool moet gebruiken?
Die flashtool veranderd geen voltages, hooguit wat timings maar verwacht geen wonderen. ik kwam geen mhz verder met een flash naar retail. je zal dus moeten gaan solderen of potloden wil je meer voltage krijgen.Op maandag 07 januari 2002 12:07 schreef Morph666 het volgende:
jeekijk mijn intro
ghehe lol
ik wacht gewoon nog even met die flash radeon tool
btw. ik heb wel hynix 36 geheugen erop
maar...
met powerstrip krijg ik ongeloofelijke bugs en strepen
enz... als ik hem op 275 / 275 zet op 268 / 268 doet ie het wel goed hoe komt dit? door het te kort aan Mem voltage?
waardoor ik dus toch echt die flash radeon tool moet gebruiken?
maar ik wil wel zeker weten dat het goed gaat
is 300/300 mooie snelheid
aangezien iemand 2 boven mij 315/320 heeft gekregen ook de LE
dus wat moet ik percies ervoor doen?
1. Flashtool downloaden van http://members.ams.chello.nl/rnolten/
2. Potlooden? waar en wat voor soort potlood heeft iemand readme's over het OC'en van r200 ?
3. Flashtool runnen? hoe? gewoon onder dos ( met win98 opstart disk dos runnen ? ) en dan gewoon huppa gelijk
die .exe file runnen of werkt dat niet zo makkelijk?
100% zekerheid heb je nooit met overklokken maar het is goed te doen. mijn kaart draait ook wel 310/310 en hoger.Op maandag 07 januari 2002 12:44 schreef Morph666 het volgende:
hmmz ik wil dus best wel gaan modden
maar ik wil wel zeker weten dat het goed gaat
is 300/300 mooie snelheid
aangezien iemand 2 boven mij 315/320 heeft gekregen ook de LE
dus wat moet ik percies ervoor doen?
1. Flashtool downloaden van http://members.ams.chello.nl/rnolten/
2. Potlooden? waar en wat voor soort potlood heeft iemand readme's over het OC'en van r200 ?
3. Flashtool runnen? hoe? gewoon onder dos ( met win98 opstart disk dos runnen ? ) en dan gewoon huppa gelijk
die .exe file runnen of werkt dat niet zo makkelijk?
als je nou ff naar het radeon voltage mod topic gaat dan word alles haarfijn uitgelegd. je moet nl wel wat voltages op meten, en wat tips voor het kleuren en dat staat daar allemaal netjes beschreven. als je wil solderen staan daar ook de waardes van de weerstanden die je moet gebruiken/vervangen als je dat topic nog niet gelezen had..
Waar kan je die fast writes veranderen?Op maandag 07 januari 2002 11:43 schreef salvador4 het volgende:
[..]
fast writes uit? via chipset 4-1 geinstalleerd? agp aperture size op 128? snelle memory timings? Dat 3dmark2000(dx7.0) lager is dan 2001(dx8.0) is wel apart, dit zou door een rotte directX (beta) versie kunnen komen. als je geen xp hebt moet je 8.0 eens installeren ipv 8.1.
als dat allemaal niet werkt raad ik aan om windows erop nieuw op te zetten en alles schoon installeren. doet vaak wonderen.
En ik heb Windows XP (dus ook de nieuwe Direct X)
En waar kan je je aperture size zien/veranderen?
(ik ben nog een beetje een leek op Radeon gebied)
dat kan allemaal in je bios!Op maandag 07 januari 2002 12:58 schreef Basz19 het volgende:
[..]
Waar kan je die fast writes veranderen?
En ik heb Windows XP (dus ook de nieuwe Direct X)
En waar kan je je aperture size zien/veranderen?
(ik ben nog een beetje een leek op Radeon gebied)
het verschilt per bios waar je die opties vind maar meestal staan ze bij (advanced) agp/pci instellingen.
Ok, ik zal zou even kijken of ik het kan vinden...Op maandag 07 januari 2002 13:03 schreef salvador4 het volgende:
[..]
dat kan allemaal in je bios!
het verschilt per bios waar je die opties vind maar meestal staan ze bij (advanced) agp/pci instellingen.
Die fast writes moet ik, neem ik aan, aanzetten
En die aperture size waar moet ik die opzetten?
oorspronkelijk kwamen de problemen als het AAN staat, dus zet het uit als het aanstaatOp maandag 07 januari 2002 13:40 schreef Basz19 het volgende:
[..]
Ok, ik zal zou even kijken of ik het kan vinden...
Die fast writes moet ik, neem ik aan, aanzetten
En die aperture size waar moet ik die opzetten?
ik heb het uit staan en het scheelt niks in performance. (maar toch kan het problemen geven in sommige configuraties)
agp aperture size staat hier op 128. maar ik heb 256mb ram. als je 512mb hebt kun je 256mb als aperture size pakken, dan gewoon ff kijken wat het beste loopt. maakt over het algemeen niet echt veel uit.
Bij fast writes staat supportedOp maandag 07 januari 2002 13:57 schreef salvador4 het volgende:
[..]
oorspronkelijk kwamen de problemen als het AAN staat, dus zet het uit als het aanstaat
ik heb het uit staan en het scheelt niks in performance. (maar toch kan het problemen geven in sommige configuraties)
agp aperture size staat hier op 128. maar ik heb 256mb ram. als je 512mb hebt kun je 256mb als aperture size pakken, dan gewoon ff kijken wat het beste loopt. maakt over het algemeen niet echt veel uit.
En ik heb 1,2 gig aan RAM dus ik zet hem wel op 256, misschien helpt het.
MAar wat je zegt, het scheelt niet zoveel.
Wat is er dan mis met mijn systeem dat het zo brakke scores uitkomen met 3DMark???
nou, kwestie van drivers? je mobo? windows? kan van alles zijn. maar door agp aperture size en fast writes waren er in het begin veel problemen met de radeon, of dat aan de hand van drivers is opgelost weet ik niet.Op maandag 07 januari 2002 14:04 schreef Basz19 het volgende:
[..]
Bij fast writes staat supported
En ik heb 1,2 gig aan RAM dus ik zet hem wel op 256, misschien helpt het.
MAar wat je zegt, het scheelt niet zoveel.
Wat is er dan mis met mijn systeem dat het zo brakke scores uitkomen met 3DMark???
Of bedoelde je de Rage3d tweaker? of de unituner? of nog een andere?
is dat een goed kaartje?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Nee joh, waardeloos, daarom lullen ze er al 35 topics over. (nou okay, de eerste 20zoveel gingen over de originele Radeon)Op maandag 07 januari 2002 15:32 schreef jooers het volgende:
ik wil misschien zo'n 8500 kopen
is dat een goed kaartje?
ik vraag alleen maar wat hoor...Op maandag 07 januari 2002 15:34 schreef hjs het volgende:
[..]
Nee joh, waardeloos, daarom lullen ze er al 35 topics over. (nou okay, de eerste 20zoveel gingen over de originele Radeon)
chill out dude
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
ik heb een iTouch toetsenbord en als ik in een spel mijn volume ga veranderen van het geluid dan draait het wel wel door alleen haal ik niet meer dan 2 FPS dus dan moet ik het weer afsluiten en opnieuw starten
zijn er meer mensen met dit probleem ?
ik heb de laatste drivers van de Ati site : 6.13.10.3286
en ik draai win XP met het systeem hier onder
Heb ik nodig ivm het halen van ramsinks (zijn er in verschillende maten).
Anoniem: 38232
Ik heb het zelfde probleem gehad!!Op maandag 07 januari 2002 09:44 schreef Basz19 het volgende:
2000 -> 3518
2001 -> 5618
Oorzaak: verkeerde drivers / of driver die doorelkaar staat
Wat je moet doen is eerst je ouwe driver er compleet afhalen. Ook de informatie in de inf dir.
Dan de juiste 6011 driver downen.. Ik had eerst een vaag .exe bestand! die ging compleet fout .. later heb ik 6011 in een zip file gedownload. Unzippen en install runnen .. en het werkte. ben zo'n 300 punten in 3dmark vooruit gegaan. Ik krijg nu alleen wel steeds een vage fout melding als ik naar de video instellingen ga .. maar alles werk wel gewoon.!
Ik heb dit maar ook ff vermeld op mijn site mocht er mensen zijn die daar interresse in hadden of dachten dat het aan de download lag.Op maandag 07 januari 2002 09:21 schreef John_Hoek het volgende:
Edward2:
Succes Jongens!
Ik heb nu ook een tk domein
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik heb al een kabel gehad van svhs naar een scart stekker (deze zaten aan elkaar vast als 1 kabel), dan had ik rare spikkels in mijn beeld.
Daarna heb ik een losse svhs kabel gehaald met een losse scart stekker. Toen kreeg ik alleen maar zwart wit beeld.
Ik heb met elke instelling die ik kon vinden gerommeld.
Ik heb hem zowel als NTSC als PAL geflasht.
Met verschillende lengtes svhs kabl gebruikt.
Maar nu kom ik er dus niet meer uit
En mijn Radeon ViVo heeft wel altijd gewerkt.
Wie kan me helpen???
22x10 mm, net gemetenOp maandag 07 januari 2002 15:44 schreef Nefiorim het volgende:
Kom op er moet toch wel iemand zijn die weet wat de afmetingen van de ram chips op zo'n r8500 zijn.
Heb ik nodig ivm het halen van ramsinks (zijn er in verschillende maten).
Niet op voorraad.
Ook direct s-video naar s-video geprobeerd.Op maandag 07 januari 2002 16:20 schreef hr15 het volgende:
Wel ik zit nu nog steeds te rommelen met mijn tv-uit.
Ik heb al een kabel gehad van svhs naar een scart stekker (deze zaten aan elkaar vast als 1 kabel), dan had ik rare spikkels in mijn beeld.
Daarna heb ik een losse svhs kabel gehaald met een losse scart stekker. Toen kreeg ik alleen maar zwart wit beeld.
Wie kan me helpen???
Ik heb zelf de tv-out nog niet uitgeprobeerd maar bij mijn vorige kaart die ik mijn vorig systeem zat kreeg ik hem alleen op die manier aan de gang
Ik heb dus geen svhs aansluiting op mijn tv zittenOp maandag 07 januari 2002 16:31 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Ook direct s-video naar s-video geprobeerd.
Ik heb zelf de tv-out nog niet uitgeprobeerd maar bij mijn vorige kaart die ik mijn vorig systeem zat kreeg ik hem alleen op die manier aan de gang
Anoniem: 2211
Ik wil GEEN powerstip gebruiken ofzo. kan dit niet in de registory worden gezet?
WIE WEET RAAD?!
Heb je dit al geprobeerd?Op maandag 07 januari 2002 16:55 schreef John_Hoek het volgende:
Al iemand met een simpele truuk om van die lastige 60Hz bug af te komen in Windows 98 se met drivers versie 9005 en 9008?
Ik wil GEEN powerstip gebruiken ofzo. kan dit niet in de registory worden gezet?
WIE WEET RAAD?!
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E96E-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0000\MODES\1800,1440]
"Mode1"="30.0-96.0,48.0-120.0,+,+"
Dat laatste stukje is boeiend. De 48.0-120.0 zijn de laagste en hoogste refresh rate van een in dit geval 1800,1440 monitor. Gewoon het minimum verhogen naar je minimale setting. (Als je naar een reso gaat die dese refresh rate niet aan kan krijg je dus wel "out of scan range") Owja, je moet rebooten en de key staat op meerdere plekken...gewoon ff searchen.
(bovenstaande waardes kunnen dus varieren met je eigen waardes.)
P.s zag dit ergens staan misschien heb je het nog niet gelezen.
iemand een schema van een fatsoenlijke regelbare voeding, 12 volt 10A en bij 24v 12 ofzö
Reality beats fiction by far!
Hoe haal je dan je oude driver volledig van je systeem af?Op maandag 07 januari 2002 15:53 schreef wildweazel het volgende:
[..]
Ik heb het zelfde probleem gehad!!
Oorzaak: verkeerde drivers / of driver die doorelkaar staat
Wat je moet doen is eerst je ouwe driver er compleet afhalen. Ook de informatie in de inf dir.
Dan de juiste 6011 driver downen.. Ik had eerst een vaag .exe bestand! die ging compleet fout .. later heb ik 6011 in een zip file gedownload. Unzippen en install runnen .. en het werkte. ben zo'n 300 punten in 3dmark vooruit gegaan. Ik krijg nu alleen wel steeds een vage fout melding als ik naar de video instellingen ga .. maar alles werk wel gewoon.!
En waar down ik wel de goede 6011 XP drivers?
Als die handmatige reg.wijziging niet helpt kan je de rage3dtweaker proberen en dan alleen de customdisplay's installeren, je kan dan je frequentie instellen en tevens 1290x960, daarna kan je dat proggie weer verwijderen, want die regsetting blijft staan.Op maandag 07 januari 2002 16:55 schreef John_Hoek het volgende:
Al iemand met een simpele truuk om van die lastige 60Hz bug af te komen in Windows 98 se met drivers versie 9005 en 9008?
WIE WEET RAAD?!
Niet op voorraad.
Anoniem: 24312
Je tv kan geen svhs signaal aan, dus moet je een composite -> scart kabel gebruiken. Dat werkte bij mij iigOp maandag 07 januari 2002 16:20 schreef hr15 het volgende:
Wie kan me helpen???
Heb je dan geen video speler bij de hand (deze hebben vaak wel een s-video aansluiting)Op maandag 07 januari 2002 16:48 schreef hr15 het volgende:
[..]
Ik heb dus geen svhs aansluiting op mijn tv zitten, maar via mijn scart ingang wel
Raku
Anoniem: 19977
kijk in je bios of er geen kaart het irq van je video kaart gedeelt wordt. Gebruik trouwens nooiyt het pci slot onder de vga kaart, dat deelt zo ie zo een irq met het agp slot.
Ik heb alle drivers geprobeerd (nou ja behalve 3276 dan
3293
Tot nu toe het beste resultaat. Alleen mijn 3dmark score is wat laag (ongeveer 6950, voor een ahtlon xp 1800+ en 512 mb ddr, radeon 250/250). In CS komt af en toe mijn muispijltje voor de crosshair tijdens het spelen, weet iemand hier iets op?
6011
werkt bij mij niet goed. Ik krijg bij 3dmark 2001 regelmatig errors (could not initialize your display accelerator, please downgrade your display settings), dit kan in het begin zijn maar ook halverwege de bench, puur random dus. Ook kan hij de standaard settings met compressed textures niet aan
CS loopt niet echt lekker, laat m'n pc hangen als ik eruit ga en weer terug
Bij de andere drivers had ik ook steeds last van dat ze nooit 100% werkten
2x FSAA in OGL zorgt voor een raar scorescherm in CS, en met zowel 2x als 4x had ik echt last van een soort van lag (alsof het beeld vertraagd was).
Is er eigenlijk een soort van manier of utlility om een driver compleet te verwijderen van mijn systeem? Of gewoon de uninstall in het software scherm gebruiken?
Tevens, als ik op 1024x768 mijn tv-out van clone naar primary switch dan wordt mijn tv-out beeld fucked up, een reboot kan dit verhelpen
Kunnen jullie aangeven welke driver voor jullie het beste werkt? En wanneer kunnen we nieuwe officiele drivers van ati verwachten? (uit de 32x serie)
KIJK HIER NIEUWE SITE IS GERELEASED
<a href="http://home-2.12move.nl/~sh921974/Ati%20Radeon%208500%20To">RADEON 8500 WE</a>
ey zie ik daar mijn gecopyrighte pics geleeched worden!! dat gaat je geld kosten maatjeOp maandag 07 januari 2002 23:43 schreef Morph666 het volgende:
http://home-2.12move.nl/~sh921974/Ati%20Radeon%208500%20Tools/index.htm
KIJK HIER NIEUWE SITE IS GERELEASED
<a href="http://home-2.12move.nl/~sh921974/Ati%20Radeon%208500%20To">RADEON 8500 WE</a>
(no offence maar had je echt frontpage nodig om die site te maken, code is een mess
Ik heb ook heel veel problemen gehad met tv/out (Lees er hier meer over. Misschien heb je er wat aanOp maandag 07 januari 2002 16:20 schreef hr15 het volgende:
Wie kan me helpen???
Mijn proc loopt overgeklokt op 1800+ (1500 met multipier 10.5 en FSB 148 dacht ik) en ik haal met de standaard benchmark (mijn 8500 op 250/250) +/- 7350 punten. Ik draai hem nu op 270/274.5 (met retail BIOS) en ik haal +/- 8050 3dmarks.Op maandag 07 januari 2002 23:22 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Laten we het eens over drivers hebben
Ik heb alle drivers geprobeerd (nou ja behalve 3276 dan), en de ene driver doet weer iets goed en iets anders weer minder
3293
Tot nu toe het beste resultaat. Alleen mijn 3dmark score is wat laag (ongeveer 6950, voor een ahtlon xp 1800+ en 512 mb ddr, radeon 250/250). In CS komt af en toe mijn muispijltje voor de crosshair tijdens het spelen, weet iemand hier iets op?
Je systeem ff opschonen met bijv. utilities prog van ene meneer norton doet wonderen. HEEL veel wonderenOp maandag 07 januari 2002 23:22 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Laten we het eens over drivers hebben
Ik heb alle drivers geprobeerd (nou ja behalve 3276 dan), en de ene driver doet weer iets goed en iets anders weer minder
3293
6011
werkt bij mij niet goed. Ik krijg bij 3dmark 2001 regelmatig errors (could not initialize your display accelerator, please downgrade your display settings... nog meer blaat
ThxOp maandag 07 januari 2002 16:27 schreef edward2 het volgende:
[..]
22x10 mm, net gemeten

klik: voor de grote versie.

in beide gevallen ziet de schaduw er niet uit. Ik weet niet of dir door ' wegvallende' textures van het orginele object komt, of omdat de shaduw zelf fout gaat. iemand ideeen ?
verder is er nog een ander probleem. Deze 'kikker' verspringt van vorm van gewoon naar zoiets:

Ik heb het probleem zich nog niet zien voordoen bij spellen die ik speel. iemand ?
Koffie en meer...
Die verschijnselen heb ik ook gehad, toen mijn kaart te warm werd. Probeer eens voor de gein wat fans erop te zetten. Niet dat dit de oplossing is natuurlijk, maar dan weet je wel of warmte het probleem is.Op dinsdag 08 januari 2002 12:16 schreef Masselink het volgende:toon volledige bericht
ok....ik heb plaatjes van mij probleem gemaakt, nu eens kijken of er mensen zijn die dit ook hebben. Het betreft een Radeon 8500 Retail (275/275)
[afbeelding]
[afbeelding]
in beide gevallen ziet de schaduw er niet uit. Ik weet niet of dir door ' wegvallende' textures van het orginele object komt, of omdat de shaduw zelf fout gaat. iemand ideeen ?
verder is er nog een ander probleem. Deze 'kikker' verspringt van vorm van gewoon naar zoiets:
[afbeelding]
Ik heb het probleem zich nog niet zien voordoen bij spellen die ik speel. iemand ?
Ik heb 2 extra case fan's eentje onder de voeding, en eentje door eynstein in de zijkant van de case gemaakt.Op dinsdag 08 januari 2002 12:28 schreef Laszlo het volgende:
[..]
Die verschijnselen heb ik ook gehad, toen mijn kaart te warm werd. Probeer eens voor de gein wat fans erop te zetten. Niet dat dit de oplossing is natuurlijk, maar dan weet je wel of warmte het probleem is.
misschien geen optimale flow, maar warm is het er niet....
Koffie en meer...
HahahaOp dinsdag 08 januari 2002 00:15 schreef salvador4 het volgende:
[..]
ey zie ik daar mijn gecopyrighte pics geleeched worden!! dat gaat je geld kosten maatje
(no offence maar had je echt frontpage nodig om die site te maken, code is een mess)
ok ik help mensen alleen maar doormiddel van plaatjes en informatie vrij te geven
verder...
frontpage is een mess ( kijk nou een keer niet naar de source ) maar ik kan het ook wel met notepad maar dat kost me gewoon paar uur tijd , al die codes opzoeken voor type txt enz... dus ik dacht laat ik een site in elkaar breie met frontpage
Ik bedoel op de kaart, dus een beetje creatief zijn met tieribs, dan kan je de tests uitvoeren met de case-fans, heb ik ook gedaan. Dan weet je ook zeker of het om warmte gaat.Op dinsdag 08 januari 2002 12:30 schreef Masselink het volgende:
[..]
Ik heb 2 extra case fan's eentje onder de voeding, en eentje door eynstein in de zijkant van de case gemaakt.
misschien geen optimale flow, maar warm is het er niet....
Of je brengt hem gewoon terug. Het is een niet-overclockte 8500 Retail, dus die moet het gewoon doen. Ik denk echt dat de verschijnselen die je toont te wijten is aan warmte of dat je geheugen het niet trekt.
om nou heatsinks te gaan kopen en op je mem plaatsen
is ook overdreven maar dan heb je wel "geen garantie" meer
maar dan weet je wel dat ie te warm werd
verder hoeduur kosten die Ramsinkjes eigenlijk?
ik zat te denken om de zelf te vrezen in alluminium
maar dat kost me wel een paar uur denk ik maar
ik wil er natuurlijk ook geen €50,- voor betalen
iemand oplossingen?
PS. laat ons weten als je de oplossing heb gevonden
maar als ik jouw was zou ik toch naar de winkel gaan
mits het niet al te ver weg is
Ik zal dit proberen te testen, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Het is namelijk niet zo dat elk object vervormt. alleen die kikker, de rest ziet er weer goed uit. verschillende drivers maken geen verschil.Op dinsdag 08 januari 2002 12:37 schreef Laszlo het volgende:
[..]
Ik bedoel op de kaart, dus een beetje creatief zijn met tieribs, dan kan je de tests uitvoeren met de case-fans, heb ik ook gedaan. Dan weet je ook zeker of het om warmte gaat.
Of je brengt hem gewoon terug. Het is een niet-overclockte 8500 Retail, dus die moet het gewoon doen. Ik denk echt dat de verschijnselen die je toont te wijten is aan warmte of dat je geheugen het niet trekt.
Koffie en meer...
Het als je een link in je sign wilt dan doe je dat zoOp dinsdag 08 januari 2002 12:43 schreef Morph666 het volgende:
maakt niet wat voor bericht
1
| [url=www.jouwurl.com]de naam van de link[/url] |
Ik heb ook ramsinkies gekocht (let op als je een KT7(a)(-raid) hebt, dan past er eentje niet! Grrr).Op dinsdag 08 januari 2002 12:43 schreef Morph666 het volgende:toon volledige bericht
hmmz...
om nou heatsinks te gaan kopen en op je mem plaatsen
is ook overdreven maar dan heb je wel "geen garantie" meer
maar dan weet je wel dat ie te warm werd
verder hoeduur kosten die Ramsinkjes eigenlijk?
ik zat te denken om de zelf te vrezen in alluminium
maar dat kost me wel een paar uur denk ik maar
ik wil er natuurlijk ook geen €50,- voor betalen
iemand oplossingen?
PS. laat ons weten als je de oplossing heb gevonden
maar als ik jouw was zou ik toch naar de winkel gaan
mits het niet al te ver weg is
Ik heb het gekocht in combinatie met 2 componenten epoxy van Artic Silver bij de oc-shop. Met 8 heatsinks in totaal was ik iets van 75,- (goelden) kwijt.
Oh, en ik kan niet echt vertellen of het wat scheelt, aangezien ik mijn kaart nog steeds niet 100% stabiel heb (crash met afspelen van filmpies of verliest soms zijn sync).
heeft iemand pics ervan?
BTW.
ik wil jullie even verwijzen naar dit topic
[topic=373515/1/50]
bestaat deze Radeon met 3.3ns al?
en wanneer wordt ie leverbaar ik wil hem
maar al te graag kopen ( deze verkoop ik wel weer )
voor 500 piek is een Le die op 288/275 geen artifacts vertoont
€225,-
Ik dacht het niet. Deze kaart is een tijdje terug aangekondigd bij rage3d rage3d, maar geen prijzen ofzo.Op dinsdag 08 januari 2002 14:09 schreef Morph666 het volgende:
€225,-
PS: klik hier om direct naar de site van PowerColor te gaan.
btw.
link is verandert :
http://home-2.12move.nl/~sh921974/index.htm
gewoon een beetje met een HB potlood op die dingetjes krassen?
zie hier :
http://home-2.12move.nl/~sh921974/zoomshot2.JPG
maar waar kan ik dan zien hoe hoog het Voltage is
3.15 is mooie voltage maar hoe kom ik hier aan?
contact mij anders even
msn : wrongadres@msn.com
http://voronk.chat.ru/RefreshFix.zipOp maandag 07 januari 2002 20:21 schreef edward2 het volgende:
[..]
Als die handmatige reg.wijziging niet helpt kan je de rage3dtweaker proberen en dan alleen de customdisplay's installeren, je kan dan je frequentie instellen en tevens 1290x960, daarna kan je dat proggie weer verwijderen, want die regsetting blijft staan.
http://www.radeon2.ru/refreshfix.html
De boys uit rusland hebben een refreshfix for de ati radeon gemaakt.
Als je hem al hebt kan jij hem dan ergens online gooien? Want die russen hebben een trage upload?Op dinsdag 08 januari 2002 16:20 schreef MartNL het volgende:
[..]
http://voronk.chat.ru/RefreshFix.zip
http://www.radeon2.ru/refreshfix.html
De boys uit rusland hebben een refreshfix for de ati radeon gemaakt.
.... Ik weet het ook niet
(zie http://www.ati.com/na/pages/na_index.html)
hebben de mac eigenaren eindelijk een goeie 3d kaart
En de goede XP 6011 driver geinstalled
Nu zijn mijn scores wel hoger maar niet echt hoog genoeg ten opzichte van mijn specs
2000 -> 3518 naar 4615
2001 -> 5648 naar 5803
Heeft iemand nog meer ideeen om die score hoger uit te komen?
Anoniem: 39866
Ik heb XP1800+, 512Mb en 8500 op 250/250 met XP home en getest op raid configuratie (maakt het iets uit?) --? 7100 en wanneer alles op default stond, zowel bij drivers als bij 3dmark2001 had ik 7300 --> drivers 3293Op dinsdag 08 januari 2002 10:18 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Mijn proc loopt overgeklokt op 1800+ (1500 met multipier 10.5 en FSB 148 dacht ik) en ik haal met de standaard benchmark (mijn 8500 op 250/250) +/- 7350 punten. Ik draai hem nu op 270/274.5 (met retail BIOS) en ik haal +/- 8050 3dmarks.
Heb ik gedaan maar krijg zelf een lagere score, dus ddar ligt hiet niet aan...Op dinsdag 08 januari 2002 21:47 schreef AaroN het volgende:
Je moet natuurlijk wel ff SmoothVision uitzetten bij je beeldscherm opties en Wait for Vsync. Als je dat al gedaan hebt weet ik het ook ff niet
Ik vind het maar vaag...........
Dat heb ik natuurlijk ook gedaanOp dinsdag 08 januari 2002 21:47 schreef AaroN het volgende:
Je moet natuurlijk wel ff SmoothVision uitzetten bij je beeldscherm opties en Wait for Vsync. Als je dat al gedaan hebt weet ik het ook ff niet
Ik heb vandaag nog eens zitten testen, aangezien ik met geen van de drivers helemaal tevreden was, was ik van plan ze allemaal te gaan testen
Dus ik eerst grondig mijn huidige drivers gepoogd te deinstalleren (lastig met xp), rage 3d tweakers eraf gegooid, die russische refresh rate fix erop gezet, 3286 drivers installed en in bios alles op optimized defaults gezet, aperture size op 256, xp 1800+ standaard laten lopen
Ik was eigenlijk van plan alle drivers (3286, 3293, 6006 en 6011) te testen, maar ik heb om de een of andere reden niet zo'n vertrouwen in die verbouwde 60xx drivers
En tot mijn verbazing werken deze drivers (in tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen met 3286) nagenoeg perfect! Ik heb 7338 3d marks. Ik heb getest met CS, RTCW en AVP2, met verschillende smoothvision en anisotropic filtering instellingen. Alles werkte perfect, geen bugs, artifacts of vastlopers. Ook mijn DVD en divx werken perfect op mijn tv-out
Enige minpuntjes: tv-out gaat niet boven 800x600 (moet op 1024x768 kunnen dacht ik), en het lijkt erop dat, wanneer mijn tv-out kabel verbonden is, mijn systeem elke keer start met tv als primary (en monitor dus op 50 hz zet

Wat ik ook een beetje apart vind, is de dualhead optie. Ik heb een 15 inch monitor verbonden via de dvi -> vga convertor. Deze geeft beeld tijdens het opstarten EN als mijn ati drivers NIET geinstalleerd zijn! Maar normaal gesproken kan ik in het display menu geen monitor kiezen, zelfs niet als ik de tv-out kabel eruit haal
Maar ja dat zijn details, hopelijk worden ze opgelost in de volgende officiele driver release van Ati (iemand enig id wanneer dat zal zijn?) Ik geloof ook dat 8x FSAA toch mogelijk moet zijn? Dat kan met 3286 dus maar op max 6x
Mag aannemen dat een score van 7338 3dmarks, op een standaard geclockte 1800+, met 512 mb ddr (cas 2.5) op een kr7a-raid met een club3d 250/250 radeon prima is? Ik las net wel volgens mij dat iemand met een verhoging naar ongeveer retailsnelheid naar de 8000 schoot, heeft dat echt zo veel invloed? ivm schaling?
w00t raad is welke ik heb; http://www.radeon8500.tkOp dinsdag 08 januari 2002 22:49 schreef bluppy2 het volgende:
ik heb m'n account naar Chello ff een makkelijkere url gegeven:
http://www.bluppy2.tk
lol, die was idd al bezetOp dinsdag 08 januari 2002 22:51 schreef salvador4 het volgende:
[..]
w00t raad is welke ik heb; http://www.radeon8500.tk
heeft niemand het zelfde probleem als mij !! ??Op maandag 07 januari 2002 15:39 schreef Sonic- het volgende:
ik heb een probleempje
ik heb een iTouch toetsenbord en als ik in een spel mijn volume ga veranderen van het geluid dan draait het wel wel door alleen haal ik niet meer dan 2 FPS dus dan moet ik het weer afsluiten en opnieuw starten
zijn er meer mensen met dit probleem ?
ik heb de laatste drivers van de Ati site : 6.13.10.3286
en ik draai win XP met het systeem hier onder
Ik heb zo'n kaart in mijn hand gehad bij Completer. Ik dacht dat het een foutje was aangezien ik op dat moment alleen nog maar van 3.6 en 4.0 Hyundai geheugen had gehoord. Heb (helaas blijkt nu) toen toch voor de LE versie gekozen (was zo'n fl 120,- goedkoper)........quote:
€225,-
Wat doet die refreshrate fix eigenlijk van die russen? Installeer je dat en blijft de refresh rate dan in iedere resolutie de waarden die je hebt ingevuld in je settings of kun je per resolutie instellen. Hoe werkt het?
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Anoniem: 43429
Hoi medetweakers,
Ik gebruik nu de 6011 drivers op winXP en alles draait nu best goed. Alles standaard haal ik ong 7800 3d2001 marks waar ik redelijk tevreden mee ben. Overclocked (145 *12 =1740 mhz) ddr op cas2, readeon op 290/285 haal ik rond de 8800 3d2001 marks waar ik ook niet ontevreden mee ben. maar nu zie ik in de adapter properties van powerstrip dat m'n kaart fastwrite (kaart schrijft direct naar cpu) ondersteunt, maar dat het niet ingeschakeld is. In m'n bios staat fastwrite enabled, in m'n driveropties kan ik niets over fastwrite vinden. Kan dit nog ergens ingeschakeld woren?
Stel een je kaart in op 256/256 dan zul je zien dat je score echt ff omhoog gaat. Ik heb bij de score ook niet de 6001 (of zoiets) drivers gebruikt maar de gene die daarvoor uitwaren. Met de 6001 of 6006 (ik weet het echt niet hoor) haalde ik ook een score rond de 5500 3dmarks.Op dinsdag 08 januari 2002 21:36 schreef HeerVanHasselt het volgende:
[..]
Ik heb XP1800+, 512Mb en 8500 op 250/250 met XP home en getest op raid configuratie (maakt het iets uit?) --? 7100 en wanneer alles op default stond, zowel bij drivers als bij 3dmark2001 had ik 7300 --> drivers 3293
Ik zou als ik jouw was die 2 dingen of proberen dus eerst ff kijken was je bereikt met het overklokken (het kan waarschijnlijk wel verder maar dat moet je zelf ff zien of je geen artifacs krijgt) en daarna ff met een oudere driver.
Ik heb mijn LE met een retail bios geflash en ik heb hem ingesteld op 270/274.5 (gpu/mem).
Nee ik denk niet dat het met je RAID te maken heeft omdat 3dmark niet met je HD maar je Videokaart controleerd. Het kan alleen wezen dat hij de verschillende benchmarks wat sneller laad omdat de performance van RAID vaak beter is dan bij non-RAID (ik dacht dat wanneer je alleen mirroring gebruikt dat de config dan wel langzamer is)
Anoniem: 8392
Van die fastwrite wil ik ook wel wat meer weten.
Ik moet nog het een en ander vertalen van radeon2.ru denk ik.
Verder heb ik in .ru een PowerMagic Ati 8500 (3.6 ns)
gekocht voor niet al te veel, was iets van 520,-
piek ofzo.
Maar nog niet ingebouwd. Eerst ff de rest erbij kopen.
It's never easy.....
in spellen weer geen probleem. Heb verschillende drivers geprobeerd. (voor zowel de monitor als de Radeon) ik gebruik nu 6011 en windows 2000 met ragetweak proggie voor meer refreshrates. (zonder dat tooltje geen verschil)
vraag 2: wat is nu aan te raden Fastwrites aan of uit??
Koffie en meer...
Anoniem: 19977
Zeg probeer jij het eens op met powerstrip opOp woensdag 09 januari 2002 10:23 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Stel een je kaart in op 256/256 dan zul je zien dat je score echt ff omhoog gaat. Ik heb bij de score ook niet de 6001 (of zoiets) drivers gebruikt maar de gene die daarvoor uitwaren. Met de 6001 of 6006 (ik weet het echt niet hoor) haalde ik ook een score rond de 5500 3dmarks.
Ik zou als ik jouw was die 2 dingen of proberen dus eerst ff kijken was je bereikt met het overklokken (het kan waarschijnlijk wel verder maar dat moet je zelf ff zien of je geen artifacs krijgt) en daarna ff met een oudere driver.
Ik heb mijn LE met een retail bios geflash en ik heb hem ingesteld op 270/274.5 (gpu/mem).
edit:
Nee ik denk niet dat het met je RAID te maken heeft omdat 3dmark niet met je HD maar je Videokaart controleerd. Het kan alleen wezen dat hij de verschillende benchmarks wat sneller laad omdat de performance van RAID vaak beter is dan bij non-RAID (ik dacht dat wanneer je alleen mirroring gebruikt dat de config dan wel langzamer is)
GPU 285
MEM 272
dat is het uiterste volgens mij voor een normale ati radeon 8500 Le die normaal op 250/250 loopt
mooie overclock maarOp woensdag 09 januari 2002 12:30 schreef Peltier het volgende:
Hirogene, ik zou ff kijken of je niet wat aan je systeem kan versnellen oid. Ik haal met een 1400Mhz tbird, overgeclockde radeon en sdr geheugen al vrij gemakkelijk 8000 3dmarks. Niet dat je pc langzaam is hoor, maar het kan met een beetje moeite wel naar de 9000 of hoger vermoed ik
Hirogene download powerstrip eens
en zet hem voor de grap eens op 295/295
dat hoort ie makkelijk te halen en
je 3dmark zal heus wel rond de 9000 liggen
verder tip voor allemaal :
stel je kan kiezen voor of hoge multiplie
of hogere fsb , kies voor een hogere FSB
ik kreeg met FSB 133(x2) 7933 3dmarks en
met FSB 140 8323 3dMarks2k1 en me Ati loopt nog normaal
op 250/250 laat staan als ik die ook nog op
300/300 krijg of 295/295 is ook mooie overclock
[NFI]Op woensdag 09 januari 2002 12:50 schreef Morph666 het volgende:
[..]
Zeg probeer jij het eens op met powerstrip op
GPU 285
MEM 272
dat is het uiterste volgens mij voor een normale ati radeon 8500 Le die normaal op 250/250 loopt
Ik wou ff een voorbeeld geven voor hem.
[/NFI]
Ik had zelf op 275/275 best veel artifacs. Ik gebruik Geen koelelementjes op geheugen maar er zit wel een case fan er boven en een slotfan er onder dus er wordt wel wat extra gekoeld.
Het vetgedrukte was een typo
Dit topic is gesloten.