TFF reactie snelheid crew

Pagina: 1
Acties:

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Topicstarter
dit even als een "vervolg" op mijn posting in de public changelog.

Dit subforum is in leven geroepen voor op- en aanmerkingen op de FP en andere gedeeltes van Tweakers.net,
staat ook mooi in de FAQ van Wouter.
Maar ik heb het gevoel (niet ik alleen btw) dat er juist door de crew soms nogal laat of juist niet gereageerd wordt.
Okay er is voor jullie meer te doen dan hier continu rondkijken naar nieuwe topics.
Toch zou het beter zijn, lijkt mij althans, dat de crew eens wat vaker hun aanwezigheid vertoonde.
Om het maar eens bot weg te zeggen, zie je hier vaker nieuwsposters en een enkel liev adje dan bijvoorbeeld het MT en anderen binnen de crew.
Ik krijg af en toe het gevoel dat er steeds meer een soort van afstand onstaat tussen de crew en de gebruikers.

En op de "huidige" manier lijkt het mij dat /TFF een beetje een dood geboren kindje is.

Wat ik m'n fp posting ook al zei, er hangen hier nog verschillende threads die niet afgesloten zijn en/of behandeld.

Verder lopen hier hier ook verschillende Shopsurvey draadjes, hoe en wat is het de bedoeling om fouten en ze te melden.
Dan heb ik dus aan de dubbele shop entries in de DB en ook reacties die totaal niet in de beoordelingen horen (chatbox verhalen)
Femme zegt op de FP ook al dat er op verschillende plekken daar voor een optie is.
Is het mischien een optie om daar voor een vast punt voor te nemen hetzij hier of ergens in de Shopsurvey zelf, en dat ook duidelijk in een FAQ te zetten hier en op t.net zelf

Het kan geen kwaad om in dat soort dingen een strakke "regime" aan te houden. Het haalt heel wat onrust weg :)

Nu nog een laatste punt :)
Typoz in FP postings, meuk en de rest, Hier kan je het zelfde zeggen als wat ik hierboven al aangaf, de meeste /tmfers kennen de reacties maar al te goed over de typoz. Het duurt soms wel erg lang voor dat er dus een liev adje of een nieuwsposter de postings edit.
Fouten maken we, we zijn mensen immers :) maar het lijkt wel alsof jullie niet de reacties lezen die er volgen :?
Het moet 99% van de gevallen eerst persoonlijk een adje "wakker" gemaakt worden. Dit is ook de bedoeling ongeveer, het wordt ook vrij vaak wel gezegd door /TMFers en of het Moddereter Account.
Maar helaas zit te vaak een te lange tijd tussen plaatsing en edit op een posting.
Hier loopt geloof ik ook al een draadje over in /TMF en /PMO

Voor een groot deel wat betreft bugs en requests is er devtrack maar daar kun je niet dit soort draadjes kwijt :)
en ook op de FP hoort dit niet vandaar deze...

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Om het maar eens bot weg te zeggen, zie je hier vaker nieuwsposters
Als een nieuwsposter al niet goed genoeg is, wat versta je dan onder crew? Zij kunnen vaak de problemen al oplossen.

Het zou ook beter zijn wanneer topics die opgelost worden meteen worden gesloten. Dan is het tenminste duidelijk wat wel en wat niet gedaan moet worden.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als ik hier topics sluit dan vallen ze helemaal uit de lijst :? .

Opgelost.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 22:51 schreef Femme het volgende:

[..]

Als een nieuwsposter al niet goed genoeg is, wat versta je dan onder crew? Zij kunnen vaak de problemen al oplossen.

Het zou ook beter zijn wanneer topics die opgelost worden meteen worden gesloten. Dan is het tenminste duidelijk wat wel en wat niet gedaan moet worden.
Idd ze kunnen vaak de problemen oplossen, maar in de Shopsurvey bijvoorbeeld ben jij de enige met trash rechten :) Mischien moet er daar opnieuw naar gekeken worden en zou je die taak naar iemand anders kunnen delegeren :)

Dat laatste (het sluiten af gehandelde topics) is idd al een oplossing om hier wat meer rust te krijgen.
een soort SU methode bijvoorlbeeld.

Maar een beetje meer "bezoeken" en ook reageren door andere crew leden geeft wel meer het gevoel van : "Kijk ze zijn er wel en doen wat voor ons"
nu hangt er bij meerdere (ook binnen de crew denk ik zelfs) het gevoel van, waar doen we het voor :? en heeft /TFF wel enig nut. Of zakt het steeds verder weg in de kelders en kan het hele /TFF over een poosje weer dicht, snap je wat ik bedoel :?

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 22:59 schreef Femme het volgende:
Als ik hier topics sluit dan vallen ze helemaal uit de lijst :? .

Opgelost.
Nee ze hangen onder in :)
Het is geen SU :P

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ze verdwenen helemaal in de standaard lijst, maar dat lag aan de settings van dit forum in de db.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Idd ze kunnen vaak de problemen oplossen, maar in de Shopsurvey bijvoorbeeld ben jij de enige met trash rechten <http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif> Mischien moet er daar opnieuw naar gekeken worden en zou je die taak naar iemand anders kunnen delegeren <http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif>
Toen iedereen nog rechten kon krijgen om een shop te vernietigen kwam het regelmatig voor dat shops op mysterieuze wijze uit de database verdwenen. Dat is een ernstig probleem omdat sommige shops veel tijd steken in het up-to-date houden van hun prijzen. Dat is toen veranderd zodat alleen ik shops kan verwijderen en sindsdien zijn er geen gekke dingen meer gebeurd.

Het zou handig zijn als meerdere mensen dit kunnen doen (bijv. Wouter), maar niet iedereen die in de backend van de pricewatch kan.

Ik heb zelf absoluut geen tijd om allerlei kleine dingen in TTF op te gaan lossen. Ik moet ook al devtrack bij proberen te houden omdat anders de indruk ontstaat dat t.net niet naar de users luistert. Ondertussen probeer ik ook nog wat vooruit gang te boeken met nieuwe toevoegingen aan Tweakers.net, maar dat gaat traag omdat ik telkens bugfixjes en features requestjes moet oplossen.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 22:51 schreef Femme het volgende:
...
Dan zou je hier net zo goed een soort van SU kunnen maken maar dan bedoelt voor de FP :)
Op zondag 06 januari 2002 22:37 schreef gellie een heleboel
Je merkt wel dat er gereageerd wordt, maar dan net 2 á 3 keer per dag. M.a.w. sporadisch dus. En dit terwijl er op de FP best een boel gebeurt.

En wat bedoel je precies met een srtak "regime" :? Dat je van TFF een soort van SU wilt maken en dat er binnen een bepaalde tijd gereageert moet worden :? :?

Wat misschien ook nog wil helpen is dat T.net crew om een vaste periode eens een kijkje neemt in TFF. Ik heb nu het gevoel dat er maar "een kijkje" wordt genomen in TFF. En als er iets interessants is "dan doe ik dat dan wel behandelen en de rest bekijkt een ander maar". En ik neem aan dat TFF niet voor de lol is gemaakt :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 23:08 schreef robinvreuls het volgende:

[..]

[..]

Je merkt wel dat er gereageerd wordt, maar dan net 2 á 3 keer per dag. M.a.w. sporadisch dus. En dit terwijl er op de FP best een boel gebeurt.

En wat bedoel je precies met een srtak "regime" :? Dat je van TFF een soort van SU wilt maken en dat er binnen een bepaalde tijd gereageert moet worden :? :?

Wat misschien ook nog wil helpen is dat T.net crew om een vaste periode eens een kijkje neemt in TFF. Ik heb nu het gevoel dat er maar "een kijkje" wordt genomen in TFF. En als er iets interessants is "dan doe ik dat dan wel behandelen en de rest bekijkt een ander maar". En ik neem aan dat TFF niet voor de lol is gemaakt :)
Strak Regime :
Wat jij nu zegt met dat ze (=crew) vaker moeten komen en tijd er voor vrijmaken om de postings te behandelen, of om in iedergeval aan te geven dat er aan gewerkt zal worden op een kort termijn.
En dat ook andere leden van de crew, je ziet hier in het algmemeen maar een klein percentage van de crew.
Een beetje meer het gevoel kweken van de betrokkenheid om het zo maar eens te zeggen

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Anders een sticky topic met daarin de mededeling dat er echt wel naar gekeken wordt, maar dat er domweg niet altijd even vaak/veel tijd is... :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 23:20 schreef brammus het volgende:
Anders een sticky topic met daarin de mededeling dat er echt wel naar gekeken wordt, maar dat er domweg niet altijd even vaak/veel tijd is... :?
dan kun je /TFF net zo goed gelijk maar sluiten :) dan heeft het totaal weinig zin meer op een draadje te openen.
Je kweekt dan bij veel posters het gevoel van: "naja lama ze reageren toch niet...."

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 06 januari 2002 23:20 schreef brammus het volgende:
Een 'goed gevoel' creeër je niet door te zeggen dat je er wat aan doet. Het moet merkbaar zijn; en veel van het werk van de crew is 'onmerkbaar'

Best niet zo makkelijk dus.

Een reactie in de trand van "Hmm, ik weet daar nie zo veel vanaf, maar ik geef [die-en-die] wel ff een schop" kan trouwens al veel helpen (hint-hint) :P

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 23:25 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Een 'goed gevoel' creeër je niet door te zeggen dat je er wat aan doet. Het moet merkbaar zijn; en veel van het werk van de crew is 'onmerkbaar'

Een reactie in de trand van "Hmm, ik weet daar nie zo veel vanaf, maar ik geef [die-en-die] wel ff een schop" kan trouwens al veel helpen (hint-hint) :P
En dan zou het nog helemaal mooi zijn als de geschopte [die-en-die] ook daadwerklijk even aangeeft van: "ben er en heb gekeken en gehandeld" :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 23:25 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Ik ga het eventjes een beetje voor de 'men in blue' opnemen. Ik heb een aantal dubbele shops gemeld hier in een topic, en die werden behoorlijk snel verwerkt. Alleen de shops die verwijderd konden worden, duurde ff omdat Femme natuurlijk ook andere dingen te doen heeft.

Ook vind ik dat de devtrack redelijk snel wordt verwerkt, binnen een dag ofzo is er of een oplossing of een reactie op je bug-report.

Dus opzich is de reactiesnelheid, IMHO natuurlijk en wat mijn opmerkingen omtrend de FP, wel snel genoeg, alleen denk ik dat het nuttig is als 1 of 2 andere crew members bijvoorbeeld shops kunnen trashen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 23:07 schreef Femme het volgende:

[..]

Ik heb zelf absoluut geen tijd om allerlei kleine dingen in TTF op te gaan lossen. Ik moet ook al devtrack bij proberen te houden omdat anders de indruk ontstaat dat t.net niet naar de users luistert. Ondertussen probeer ik ook nog wat vooruit gang te boeken met nieuwe toevoegingen aan Tweakers.net, maar dat gaat traag omdat ik telkens bugfixjes en features requestjes moet oplossen.
Tja, ik zeg ook niet dat jij het moet doen hier in /TFF :)
Maar er zijn meerderen in de crew die capabel genoeg zijn om taken van jouw te kunnen overnemen toch :?
T.net groeit nog steeds (toch :? ) en om nu helemaal even een andere kant op te gaan:
Je moet de organisatie binnen het bedrijf wel aanpassen naar de groei. Mij is "vroeger" tijdens mijn opleiding tot het ondernemerschap altijd een regel heel goed bij gebleven
"stilstand is achteruitgang."
Er is nu het MT en t.net is een dynamisch bedrijf, mischien moet je het organogram nog verder aanpassen en taken binnen het bedrijf herverdelen en delegeren.
En ondanks het nu economisch in de IT/ICT wereld slechter lijkt tegaan, moet je toch durven te investeren :) en dat doe je ook getuige enkele recente veranderingen.
Dit bovenstaande heeft eigenlijk met deze draad weinig meer te maken :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zondag 06 januari 2002 22:37 schreef gellie het volgende:
Ik krijg af en toe het gevoel dat er steeds meer een soort van afstand onstaat tussen de crew en de gebruikers.
Dat gevoel is wederzijds. Ik vind het persoonlijk bijvoorbeeld erg jammer dat er wel veel topics zijn over foutjes die gefixed moeten worden, maar juist heel weinig draden waar mensen echt een interessante discussie aangaan (zoals deze :)), of met ideeën komen voor nieuwe features, zoals dat op LA regelmatig gebeurd. Het 'meldpunt' idee maakt een forum als dit natuurlijk ook minder interessant om in te kijken.

Misschien komt het omdat er een zekere scheiding is tussen bezoekers van Tweakers.net en die van GoT. Vroeger was er bijna 100% overlapping, tegenwoordig is dat veel minder. Er is volgens mij ook geen directe link tussen de frontpage en TFF, waardoor het publiek hier beperkt wordt tot mensen die én GoT goed kennen, én de frontpage goed kennen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 21:06 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]
Misschien komt het omdat er een zekere scheiding is tussen bezoekers van Tweakers.net en die van GoT. Vroeger was er bijna 100% overlapping, tegenwoordig is dat veel minder. Er is volgens mij ook geen directe link tussen de frontpage en TFF, waardoor het publiek hier beperkt wordt tot mensen die én GoT goed kennen, én de frontpage goed kennen.
Dit kan ik beamen, vroeger kwam ik alleen op de t.n frontpage, beetje nieuws bekijken e.d. .
De laatste tijd houdt ik me ook weer wat in GoT op, en eigenlijk pas vandaag heb ik TFF ontdekt :D

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 21:06 schreef Wouter Tinus het volgende:
[...]
Daar kan ik me het compleet mee eens zijn :)
Ik zat net te kijken in De T.net FAQ en daar kom ik toch heel weinig tegen wat op en verwijzing naar /TFF lijkt.
Er is denk ik nog te weinig "moeite" gedaan om de t.net bezoeker (al dan niet geregged) op /TFF te wijzen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle gereggede t.netter ook op GoT een accountje hebben :? of andersom.
Er hier hier op GoT het laatste (half) jaar veel veranderd en/of verbetert. De GoT crew is dynamischer qua organisatie inmiddels, en beter in staat om op bepaalde dingen in te springen.
Ik kan natuurlijk niet achter de schermen kijken, maar uit verschillende gesprekken met t.net crewleden, krijg ik nog steeds het idee dat de t.net crew een beetje te statisch in gesteld is....
Er zijn recentelijk wel veranderingen enm verbeteringen geweest: de shop en het vernieuwde/verbeterde Nieuwteam en ook /TFF bijvoorlbeeld. Maar het lijkt af en toe alsof er in het organogram een of soms zelfs meerdere lijnen verbroken zijn (404 error :) )

Als de communicatie lijnen binnen de organisatie al beter gaan lopen (en dat gebeurt ook al) zal je zien dat ook het gevoel en het contact met de "gebruiker of zoals je wilt de consument" een stuk makkelijker zal gaan lopen.
Dit is ter verduidelijking totaal niet de bedoeling om de crew af te z###en maar meer als opbouwende kritiek.

• syserr
  • Laatst online: 09-03 12:02

syserr

kangoeroe

Op zondag 06 januari 2002 22:37 schreef gellie het volgende:
ik ook, en ik het vermoeden dat dat komt doordat t.net/GoT steeds meer een bedrijf wordt met medewerkers en klanten ipv een community met users en users met wat meer rechten. sommige crewleden zijn mijns inziens te veel crew en te weinig user en zeker hier op GoT lijkt het alsof adjes etc graag ook wat over t.net te zeggen zouden willen hebben, veel (nieuwe) users spreken hen dan ook op t.net aan terwijl mensen als nieuwsposters etc een btje slecht uit de bus komen als het gaat om bv rechten met wijzigingen op t.net...

misschien is het een idee om iemand (wouter? daniel? of iemand anders) aan te stellen die TFF bijhoudt, voldoende rechten heeft om de meest gebruikelijke wijzigingen te doen op de FP en de wat lastigere problemen doorspeelt naar bv Femme (maar dan wel met een berichtje van, heej, nou je het zegt, ik zal et eens in de groep gooien..)

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
Zit net het hele draadje nog weer eens terug te lezen :)
En dan blijft er bij mij het wooordje FAQ hangen... en wat Wouter zei:
Dat gevoel is wederzijds. Ik vind het persoonlijk bijvoorbeeld erg jammer dat er wel veel topics zijn over foutjes die gefixed moeten worden, maar juist heel weinig draden waar mensen echt een interessante discussie aangaan (zoals deze :)), of met ideeën komen voor nieuwe features, zoals dat op LA regelmatig gebeurd. Het 'meldpunt' idee maakt een forum als dit natuurlijk ook minder interessant om in te kijken.

Er staat in zoals ik al zei in de t.net FAQ ook nog vrij weinig over /TFF in :{ Mischien een optie om het sticky topic van Wouter te pasten of te verwerken in de FAQ :?
En denk ook dat er eventueel op andere plaatsen nog wel meer verwijzingen naar hier om, beklag, opmerkingen, complimenten en de rest kwijt te kunnen.
En met de andere plekken bedoel ik o.a. de verschillende reactie velden op t.net.
Voor GoT is het vrij duidelijk waar je zijn moet dat is LA, maar ik denk dat er veel zijn die het niet weten dat je voor t.net hier moet zijn :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:41

Daniel

Kapitein NCC-1701
Je kunt de topics in TFF globaal in 3 delen opsplitsen:

1. Technische issues / development-vragen
2. User-vragen
3. Content-vragen

Technische dingen moeten vrijwel altijd door Femme opgelost worden, en hij heeft het stervens druk. Om die reden hebben we gisteren overleg gevoerd met AntonT en het ziet er naar uit dat hij een deel van dit soort dingen op zich zal gaan nemen om snellere respons te kunnen geven en Femme te ontlasten.

User- en content vragen kunnen meestal door gewone T.net crewleden worden opgelost. Misschien is het een idee om net zoals voor LA een aantal mensen aan te wijzen die als extra taak hebben het bijhouden van dit soort simpele dingen in TFF.

• Robin
  • Niet online
[b]Op dinsdag 08 januari 2002 11:02 schreef Daniel Kegel een boel[b]
User- en content vragen kunnen meestal door gewone T.net crewleden worden opgelost. Misschien is het een idee om net zoals voor LA een aantal mensen aan te wijzen die als extra taak hebben het bijhouden van dit soort simpele dingen in TFF.
Misschien is het een idee om net als het Dokters Team ook een paar crewleden (1 a 2) van GoT in een soort nieuw team te zetten: Frontpage Team :?
Pagina: 1