Ten eerste: ga er maar van uit dat dit ding over een tijdje rijp voor ontleding/vuilnis is....
Ik denk niet dat het aan vuile koppen ligt, want dan had je namelijk een hele tijd goed beeld moeten hebben als de sneeuw eenmaal weg is, ook als je de band er opnieuw in doet.
Het lijkt me waarschijnlijker dat de casette niet goed in de video komt, of iets in het loopwerk is verschoven waardoor de band niet goed langs de koppen gaat.
Mocht je ondanks dit toch je koppen schoon willen maken (dat grote ronde draaiende ding met 2 kleine kopjes erin)
doe het dan met alcohol of eventueel spiritus, of van die "speciale"zooi maar
NOOOOOOOOOOOOOIT met OLIE of iets anders met vet erin.
Het beste gewoon met een wattenstaafje met een klein beetje alcohol.
Daarna even een half uurtje (minstens) laten staan.
Dat je band af en toe niet in de casette teruggaat is weer wat anders, dat komt doordat 1 van de spoelen niet terugdraait bij stop/eject.
Heeft meestal te maken met uitgedroogd of versleten rubber en/of tandwieltjes.
Kan je dus weinig aan doen.... ja rubber vervangen maar dan ben je met een nieuwe video beter af.
Schoonmaak casettes zijn BTW ook niet goed.
Hebben meestal een veel te ruw oppervlak, en je haalt het vuil wel weg maar het komt verderop weer in je loopwerk of op je geluidskop terecht en de slijtage neemt alleen maar toe
nog eeen BTW:
mocht het nog eens voorkomen dat er een hele sliert band in blijft zitten en je merkt het toevallig:
Druk NIET op eject. Had je dit al gedaan doe hem dan NIET weer terug.
Als je band er nog in zit, kan je aan het motortje draaien om die sliert weer in de casette te krijgen.
motortje zit meestal rechtsboven in het loopwerk, net links van die grote printplaat, en ziet er ongeveer zo uit:
Daar kan je dus aan draaien en dan heb je kans dat je je band nog kan redden.
Heb je BTW wel eens naar je videobanden gekeken of er bobbels enzo in komen, dat is voor je eigen banden niet zo'n hele grote ramp maar de plaatselijke videotheek zal er iets minder blij mee zijn gok ik.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.