Toon posts:

Scanner stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Scanjet 2200c, laatst wilde ik wat gaan scannen (voor de 5e keer ofzo) en toen kreeg ik de melding dat m'n scanner niet gevonden werd. Ik controleren of die stekkers nog vast zitten en dat was gewoon zo.

Ik trek het USB stekkertje eruit en duw em er weer in maar er wordt niks gevonden. M'n USB toetsenbord werkt nog gewoon. Is m'n scanner stuk of is er wat anders aan de hand?

Verwijderd

En als je nou eens je keyboard in die andere usb port gooit en je scanner in die andere? Misschien ligt het wel aan je usb port ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

herinstalleer de software eens en plug vervolgens de scanner in, kijken of dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu het toetsenbord eruit gehaald, software opnieuw geinstalleerd en scanner er weer in gedaan...still not working :(

Verwijderd

Er zit ergens zo'n schuifje dat je op een bepaalde stand moet zetten na transport (iig bij mij), staat dat ding goed?

Verwijderd

Topicstarter
dat is een soort pennetje bij die HP die je eruit moet trekken bij gebruik, en die is er uit....dus dat is het ook niet

• PCR
  • Laatst online: 21:46

PCR

Als je de voeding uit de scanner haalt en er daarna weer in doet, brandt de lamp dan ook?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Kan in ieder geval dat je USB poort kapot is probeer hem is bij iemand anders. Als je mij nog verteld welk OS kan ik je wel nog wat verder helpen.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
OS = WinXP, USB poort is niet kapot want als het toetsenbord erin zit werkt die wel...

lamp hoort niet te gaan branden, die gaat pas branden als je de software opstart...

• PCR

PCR

Op zondag 06 januari 2002 23:03 schreef Tux_NL het volgende:
OS = WinXP, USB poort is niet kapot want als het toetsenbord erin zit werkt die wel...

lamp hoort niet te gaan branden, die gaat pas branden als je de software opstart...
Oh bij mijn hp gaat de lamp aan als ik er stroom afhaal en daarna weer opdoe

Verwijderd

Topicstarter
da's dan vast geen 2200c

• Sine
  • Laatst online: 12:46
Op zondag 06 januari 2002 23:05 schreef Tux_NL het volgende:
da's dan vast geen 2200c
Tux met win xp :?

Tjah .. met drijvers kun je leuke problemen hebben
en zeker in xp (met 2k drivers waarschijnlijk ?)

Repareren doe je zo.

• PCR

PCR

Op zondag 06 januari 2002 23:05 schreef Tux_NL het volgende:
da's dan vast geen 2200c
right

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Sinds gisteren werkt mijn HP 5200 ook niet meer :(. Op de USB poort werkt mijn muis nog wel gewoon. Van alles geprobeerd met als resultaat nul komma niks. Andere kabels, ander poort, opnieuw drivers installeren, update installeren, zelfs XP opnieuw geinstalleerd. Mijn printer (ook HP) en muis hebben geen problemen, maar de scanner doet het niet meer. Gisteren deed hij het nog gewoon. De lamp brand gewoon, maar onder XP krijg ik een vage melding als "Nieuwe hardware gevonden, er zijn problemen waardoor het apparaat mogelijk niet goed werkt". Dus....

Niet dat je hier iets mee opschiet, maar ik moest mijn verhaaltje wel even kwijt...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 23:18 schreef Sine het volgende:

[..]

Tux met win xp :?

Tjah .. met drijvers kun je leuke problemen hebben
en zeker in xp (met 2k drivers waarschijnlijk ?)
Yah Tux met WinXP :) Voor dit soort dingen staat windows er nog op....scanner werkt niet echt lekker in linux....zal es kijken of ie een klein beetje wil werken in linux..

't zij trouwens gewoon XP drivers...

Verwijderd

Topicstarter
Hm....ff met HP gebeld....Uiteindelijk bleek dat die adapter kapot was...naja krijg een nieuwe toegestuurd..

Thnx anywayz...

• EyE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 17:42

EyE

Op maandag 07 januari 2002 13:27 schreef Tux_NL het volgende:
Hm....ff met HP gebeld....Uiteindelijk bleek dat die adapter kapot was...naja krijg een nieuwe toegestuurd..
hmmz, krijg je die van hun? ik heb zelfde probleem, maar dan met 5370C (op win2k), moet t verder oplossen met dealer.
eerst maar eens die adapter door laten meten bij een lokaal pc-shopje.
of weet iemand hoe je zelf kan testen of de scanner nog stroom krijgt?
Pagina: 1