Toon posts:

Digital Audio Extraction

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand die ik ken een cd wil branden met de hp-software van de brander. Dan krijgt hij de melding dat de cd rom geen dae heeft.

Kan dit aan de software liggen.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zondag 06 januari 2002 22:07 schreef marcell het volgende:
Als iemand die ik ken een cd wil branden met de hp-software van de brander. Dan krijgt hij de melding dat de cd rom geen dae heeft.

kan, maar das niet waarschijnlijk. welke software en welke brander?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zondag 06 januari 2002 22:07 schreef marcell het volgende:

Ik vermoed het wel dat dit een software/driver probleem is want alle huidige cd-romspelers hebben toch DAE

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Creative cd-rom(niet al te oud) en een HP brander. Types weet ik zo niet. Software is easy cd-creator3

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op zondag 06 januari 2002 22:12 schreef marcell het volgende:
Het is een Creative cd-rom(niet al te oud) en een HP brander. Types weet ik zo niet. Software is easy cd-creator3
3 ?
Ga je software maar even update dan.
download Nero !

Verwijderd

Er zijn inderdaad CD-rom drives die geen DAE ondersteunen, ook nieuwe, maar het kan inderdaad geen kwaad om es wat recente brandersoftware te proberen.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mocht de Creative inderdaad geen DAE hebben, kun je de cd toch gewoon lezen met de HP?

Verwijderd

Dat lijkt mij wel, ja...

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 11:19
Hoe kom je erachter of je CD-ROM DAE ondersteunt of niet? Ik heb een (best wel oude) A-Open 24x en deze schijnt geen DAE te hebben.

Bladiebla!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 08:12

smallboy

N/A

Op zaterdag 25 mei 2002 12:57 schreef TuLPMaN het volgende:
Hoe kom je erachter of je CD-ROM DAE ondersteunt of niet? Ik heb een (best wel oude) A-Open 24x en deze schijnt geen DAE te hebben.
Lijkt me sterk, zelfs mijn inmiddels een jaar of 5 oude 12 speed cd rom ondersteunt het (snelheid 4 x ofzo). Ik zou het gewoon proberen met een dae proggie. Verander de instellingen als het niet werkt, er zit er vast wel een tussen waarbij het wel kan.

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 11:19
Weet jij zo'n proggie te vinden dan ??

Bladiebla!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 08:12

smallboy

N/A

Ja, er zijn er een heleboel. Eac is een goede, zie http://www.exactaudiocopy.de/

Kijk anders ff hier.

Verwijderd

je moet audio zowiezo niet on-the-fly kopieeren....

Verwijderd

wel met burnproof ed enabled en als je cd GEEN KRASSEN bevat :)

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Het is aan te bevelen je audio CD met je brander in te lezen omdat de meeste branders beter zijn in het lezen van audio. Zeker als je oorspronkelijke CD van slechts kwaliteit is, is hier ook een lage snelheid aan te bevelen (zie exactaudiocopy, gebruik ik ook).
Nooit on the fly audio kopieren, dat vraagt om problemen.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
Heb zelf een oude Creative cd-rom en HP 2speed brander.
Draai nu Cd-clone en nero 5.5. Kan nu zelfs rw's branden (kon eerst ook niet).

Angels2 Tip: EAC is perfect als je gaat rippen, cd-clone is beter voor copieren ! (geen conversie van gevens).

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Pagina: 1