Toon posts:

Nieuwe server

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

ben voor ons bedrijf bezig, omdat we wat aan het uitbreiden zijn een soort van server te gaan aanschaffen.

Het volgende wil ik ermee gaan/kunnen doen:

- Hij moet goed kunnen samenwerken met de Arescom NetDSL 1000 router van Versatel
- Firewall
- Alle bestanden centraal op een duidelijke manier opslaan die ook beveiligd kunnen worden per user
- Alle adressen die iedereen nu nog apart in zijn eigen Outlook heeft zitten centraal zetten op de server en overal kunnen raadplegen
- Bestanden vanaf thuis kunnen downloaden naar je eigen pc, wat bijvoorbeeld de projectleider en de directeur graag willen kunnen doen.

Nu is mijn vraag:

- Welk besturingssyteem kan ik het beste gaan draaien: WinXP Prof/ Win2000 Prof of Win2000 Server ?? iig geen linux
- Welke programma`s kan i het beste gaan draaien om bovenstaande mogelijk te maken?
- Wat voor systeem kan ik het beste aan gaan schaffen?

Ik hoop dat iemand zin heeft om mij een oplossing te gaan bieden.

Alvast bedankt

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
Sorry hoor, maar als je deze vragen hier moet stellen zou ik maar op zoek gaan naar een goed automatiserings bedrijf.

Omdat ik niet al te flauw zal toch antwoorden op je vragen:

- Welk besturingssyteem kan ik het beste gaan draaien: WinXP Prof/ Win2000 Prof of Win2000 Server ?? iig geen linux

XP en 2000 Prof heb je niks aan als je met meer dan 5 (kan ook minder zijn) werkt in je netwerk. XP en 2000 Prof laten namelijk niet meer connecties toe op de "server"

- Welke programma`s kan i het beste gaan draaien om bovenstaande mogelijk te maken?

Exchange voor mail/agenda en ISA voor firewall. Alle andere mogelijkheden (VPN en bestanden delen) zijn standaard in Windows 2000.

Een server ??? Dit hangt volledig af van je budget, maar ga een kijken bij Compaq, Dell en/off IBM. Ga uit van € 5000,-

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:59 schreef aqua-des het volgende:
- Hij moet goed kunnen samenwerken met de Arescom NetDSL 1000 router van Versatel
>> dat kan elke server in principe
- Firewall
>> Als het geld mag kosten een hardware firewall ertussen, anders een software oplossing zoals zonealarm ofzo.
- Alle bestanden centraal op een duidelijke manier opslaan die ook beveiligd kunnen worden per user
>>Windows 2000 server met een domeintje.
- Alle adressen die iedereen nu nog apart in zijn eigen Outlook heeft zitten centraal zetten op de server en overal kunnen raadplegen
>>Exchange 2000 met public folder voor de adressen. Web acces activeren voor normaal gebruik, en inbellen op de machine om outlook te synchen.
- Bestanden vanaf thuis kunnen downloaden naar je eigen pc, wat bijvoorbeeld de projectleider en de directeur graag willen kunnen doen.
>> Terminal services in admin mode activeren. Dit kost niks, maar de gebruikte accounts (2 max) moeten wel afgeknepen worden, omdat de gebruikers in de local admin groep moeten zitten.

Nu is mijn vraag:

>>win2k server.
>>exchange server 2000 en eventueel zonealarm of zoiets
>>Kijk eens bij dell.nl voor een simpele server.

Ik hoop dat iemand zin heeft om mij een oplossing te gaan bieden.

Alvast bedankt

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 22:16 schreef Masta-T het volgende:
Dan zeg ik het maar:

LINUX
Lees nou ens |:(
Op zondag 06 januari 2002 21:59 schreef aqua-des het volgende:

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 06 januari 2002 22:34 schreef paulhekje het volgende:

[..]

nou dan zeg ik het maar: Novell Netware met Border manager en Groupwise.
Inderdaad :)

Alle proemn in n drek

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 08:59
Laat 1 ding ff duidelijk zijn.....firewall en fileservers gaan niet samen......ik neem tenminste aan dat het allemaal ook een beetje veilig moet. Heb je al over backups en redundancy etc. nagedacht?

Voor de veiligheid kunt je het beste dus twee servertjes bouwen....firewall en fileserver dus...laat je je clients ook meteen inbellen op de firewall..wel zo veilig.

en mijn voorkeur gaat uit naar Linux of OpenBSD...maar das persoonlijk...en hier geen optie begrijp ik.
Van de Licentie kosten voor Win2k server kun je trouwens een leuke firewall kopen, maar dat was geen optie inderdaad... :)

Verwijderd

Alto-opmerking:

Koop een simpele PC/server.
Gooi daar een zwik geheugen in dat je denkt dat ie uit elkaar spat van de DIMMS.
Installeer Terminal services en laat iedereen daarop werken.

Koop een SONIC WALL firewalletje en vlammen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie hier voor meer info:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5

Sorry, maar deze gaat dicht.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.