KT333 de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ben van plan om eind deze maand het pc prive project van m'n moeder maar eens aan te spreken ;). Nou zat ik zelf te denken aan een KT266A bordje maar is het de moeite waard om nog even te wachten en een KT333 of KT333A bordje te kopen zodra die uitkomen?
Het is de bedoeling dat er een AMD XP 2.0 op komt, maar ook dat kan nog veranderd worden ;)

Verwijderd

voor wat ga je die pc dan gebruiken? Toch een essentiële vraag :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het dan al bekend wanneer de 333's uit gaan komen?

Verwijderd

En is het niet verstandig om een Northwood te overwegen?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:59 schreef HeerVanHasselt het volgende:
offtopic: van Hasselt? Cool, want ik ben van sint-truiden :)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:59 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Waarom :? Op dit moment is de beste keus voor een tweaker toch echt een XP. Niet dat ik tegen intel ben hoor (heb altijd intel gehad), maar het is gewoon zo.

On topic:
Tja.. Ik heb net een KT266A en ben dik tevreden. Ik dacht nog even aan een KT333, maar volgens mij duurt het nog wel even voordat er procs voor komen. Daarom heb ik dus nu een upgrade gedaan.
Eigenlijk denk ik nooit zo heel hard na over dit soort dingen (wel een beetje natuurlijk). Probleem is namelijk dat je aan de gang _blijft_. Er komt altijd wat beters :(

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik persoonlijk denk zo: je kunt wwachten tot een nieuwe serie uitkomt , maar als die nieuwe uit is is er alweer nieuws over een nog nieuwere etc. BTW als je tussen intel en amd gaat kiezen moet je gewoon ff searchen naar reviews van de 2 proc. Dan kun je voor jezelf uitmaken wat je de beste vind , en wat je prioriteiten zijn. Als je het hier vraag einigt het soms in een flamewar en pietje zweert natuurlijk bij amd , terwijl jantje niet kan zonder intel. Zo schiet je natuurlijk nix op.

Raku

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 23:27 schreef Fewture het volgende:

[..]
Probleem is namelijk dat je aan de gang _blijft_. Er komt altijd wat beters :(
Dat is zeer zeker waar. De Kt333 en de kt333a zullen nog wel even op zich laten wachten. Nu beste keuze is nu gewoon een kt266a.

Er komt ALTIJD weer wat beters je kan niet blijven wachten.

• froggie
Ik dacht dat op een KT333 gewoon de bestaande XP procs konden, maar dat is dus niet het geval?

If not ga ik idd gewoon voor een KT266a bordje (asus ofzo) want dan ga ik niet wachten tot er stabiele bordjes en betaalbare cpu's die op zo'n bord lopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 07 januari 2002 10:03 schreef Froggie het volgende:
Ik dacht dat op een KT333 gewoon de bestaande XP procs konden, maar dat is dus niet het geval?
Dat is wél het geval hoor! Het wordt geen compleet nieuw ontwerp. De Thoroughbred, Appaloosa en de Hammer processors blijven nog altijd compatible met de 462pins SocketA. Dus de KT333(A) biedt volop upgrademogelijkheden!

• froggie
Dan wacht ik denk ik nog ff, kan ik aan het eind van het jaar dat mobo nog gewoon gebruiken en er een andere cpu op kwakken.

btw geinge thuispagina heb je ;)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op maandag 07 januari 2002 10:20 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat is wél het geval hoor! Het wordt geen compleet nieuw ontwerp. De Thoroughbred, Appaloosa en de Hammer processors blijven nog altijd compatible met de 462pins SocketA. Dus de KT333(A) biedt volop upgrademogelijkheden!
Of je moet een Abit KT7-a hebben lager dan V1.3 :'(

• froggie
Op maandag 07 januari 2002 10:24 schreef zandpaddo het volgende:
Of je moet een Abit KT7-a hebben lager dan V1.3 :'(
:? leg uit... dat is toch geen KT333 bord?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

je moet inderdaad w88 op amd dat ze met een processor komen met een fsb van 333, er is zijn aan 2 chipsets btw die fsb ondersteunen Ali... (Iwill heeft zulke plankjes) en de Sis745, Ecs en pcchips.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 07 januari 2002 10:23 schreef Froggie het volgende:
btw geinge thuispagina heb je ;)
Tnx :)

Is ook mijn werk, wordt ook toegepast op de Intranetsite van een niet nader te noemen bedrijf :) Let wel, alleen de vormgeving en dus niet de inhoud :+

Jouw homepage doet dan wel een beetje kaaltjes aan, maar is wel goed (lees: profi ;) ) opgezet.

• froggie
Op maandag 07 januari 2002 10:49 schreef BalusC het volgende:
Jouw homepage doet dan wel een beetje kaaltjes aan, maar is wel goed (lees: profi ;) ) opgezet.
Dat was ook mijn werk ;)

Maar wat kan ik nou het beste doen? Aan het eind v.d. maand een XP 2000+ in combinatie met een KT266a en PC2100 bestellen of m'n geld in de vriezer leggen en wachten tot de KT333 betaalbaar wordt?

(hmm... denk dat ik toch maar gewoon nu bestel, heb tot nu toe altijd gehad dat als ik ging upgraden ik een nieuwe cpu/mobo/ram combo moest kopen...)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou nu gewoon gaan voor een KT266A met een 2000+ XP, je blijft anders aan de gang. Het beste is dan om NOOIT een PC te kopen - loop je in ieder geval ook niet achter ;)

Toch vind ik die opmerking van die Pentium 4 Northwood helemaal niet zo slecht. Ik gebruik zelf ook AMD (TB900@1Ghz) en ben zeer tevreden maar dat stukje wat ik las over 0.13 micron 2Ghz P4 die makkelijk @2.5Ghz wilde doen.. tja dat is ook niet zo slecht. Ze zijn alleen een beetje errug boel duur enzo. En da's jammer.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• froggie
Ik vind idd dat een AMD een betere prijs/prestatie heeft dan een P4.

Maar de Intel/AMD oorlog is ondertussen wel een nutteloze aangelegenheid. Wil je de rode hamer of de blauwe hamer om de spijker in de plank te slaan?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nou nee, daar ben ik het niet mee eens. De Pentium 4 en AMD XP CPU's zijn anders, hebben elk andere voor en nadelen. Deze voor en nadelen kunnen bepalend zijn voor welke CPU je neemt en dat is voor iedereen anders.

Echter vind ik het jammer dat elke serieuze discussie over het verschil en overeenkomsten van beide soorten CPU's altijd moet verzanden in een "Intel vs AMD" flamewar .. iets wat ik altijd als een erge teleurstelling heb moeten ervaren van een uitstekend forum als GoT/Tweakers.net.

Anyway, zoals ik al zei.. ik zou zelf voor een KT266A gaan - dat lijkt de beste keus.

Aan de andere kant, toen ik mijn Abit KT7 kocht waren alleen de KT7 en ASUS A7V op de markt als interesante mobo's (de K7TPro-2 was nog niet uit van MSI en ik wilde uiteraard multiplier en FSB kunnen beinvloeden)... en ik ging er vanuit dat het dure KT7 moederbord toch lange tijd mee zou moeten gaan.

En nu heb ik dus het probleem dat ik de KT7 weg kan mikken als ik mijn TB900@1Ghz wil vervangen door een 2000+ XP CPU. En dat vind ik erg jammer..want dat maakt het upgraden toch een dure grap.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• froggie
Een KT266a mobo'tje dan maar...
Pagina: 1