Maakt AMD nog chipsets of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik wil over een tijdje een nieuwe computer (ongeveer eind van dit jaar) kopen, en het liefst wil ik een AMD hebben (heb ik goede ervaring mee).
Mijn huidige mobo heeft een AMD 750 chipset met een duron 800 erop.
nu weet ik dat AMD de 761 chipset heeft ontwikkeld die meekan met de huidige processoren, maar die is over een jaar ook weer verouderd.

Nu wil ik weten, is AMD nog van plan een nieuwe chipset te ontwerpen (voor de AMD K8 en evt K9 processoren?).

Anders moet ik uitwijken naar een SiS, Nvidia of Ali chipset en daar heb ik weinig zin in.
Via = crap dus die moet ik sowieso niet.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

via is niet helemaal crap..je moet er alleen wat voor doen :) en je goeie onderdelen kopen ervoor. uhmz
ik denk dat AMD vast nog wel een neuwe chip maakt..
ik heb heir een amd 761 (abit kg7-raid)
alles werkt nu perfect.. ik :r alleen omdat ie men geluidskaart niet wilt pakken (hij doet wel men sb-live)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:58
AMD750 chipset is voor slot-a, ik neem aan dat je een amd 760 hebt, voor de rest ben ik het met je eens,

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

AMD zal altijd een reference chipset maken voor hun nieuwe CPU mocht hun main chipset parter de deadline niet halen dan zal die chipset ook als aanloop produkt geleverd worden of VIA moet Deze keer wel op tijd zijn.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:41 schreef TLRnZ het volgende:
AMD750 chipset is voor slot-a, ik neem aan dat je een amd 760 hebt, voor de rest ben ik het met je eens,
Nee hoor een AMD 750 chip met een Socket A

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 21:41 schreef TLRnZ het volgende:
Niet helemaal waar, Gigabyte heeft een Socket-a bord met de oude AMD750 chipset.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 22:09 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, Gigabyte heeft een Socket-a bord met de oude AMD750 chipset.
De 7IXE4, die heb ik dus.
en deze bevalt me goed, dus ik ben benieuwd of AMD nog verder gaat met het ontwikkelen van chipsets

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op zondag 06 januari 2002 22:14 schreef terw_dan het volgende:
De 7IXE4, die heb ik dus.
en deze bevalt me goed, dus ik ben benieuwd of AMD nog verder gaat met het ontwikkelen van chipsets
Ze hebben laatst nog de nieuwe 762 uitgebracht, en ik denk dat ze nog wel even bezig blijven met het bouwen van chipsets

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AMD heeft meermaals aangegeven itt Intel geen chipsetbakker an sich te willen worden, maar dat ze wel waar hun CPU's het nodig hebben (dus geen goede 3rd party chipsets zijn) in zullen springen.

Vandaar:
750 omdat er gewoon geen andere Athlon chipset was destijds
760 omdat de DDR support van andere bakkers ontbrak of zoog (ALi :r )
760MP(X) niemand anders die zich aan een dual chipset waagde

Dus het zit er dik in dat er (in eerste instantie) chipsets gaan komen voor nieuwe ontwikkelingen (Hammer). Vergeet niet dat de Hammer een ingebakken mem-ctrl gaat hebben, dus dat eigenlijk de northbridge overbodig wordt- alleen een tikje uitgebreide southbridge gaat nodig zijn (behalve bij geintegreerde VGA chipsets- die hebben weer een eigen mem-ctrl nodig)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ja ik dacht het wel amd Athlon, thunderbird, Duron chipsets zijn te vinden op www.intel.com, en dan zoeken naar amd chipsets

*D *D :Z :Z

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Ze zijn zelfs al gestopt met maken v.d. 760, dit omdat er eindelijk snellere verkrijgbaar zijn. Alleen de 760MP en MPX blijven gemaakt worden. Dus als je een redelijk betaalbaar bord met AMD chipset wil hebben heb je pech (of je neemt een MPX met één cpu, voordeel is dat er i.t.t. de verkochte '760' borden géén ViA southbridge opzit, alleen is het natuurlijk geen koopje)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1