Toon posts:

Vastlopen met DvD en spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier laatst een topic geplaastst voor een vraag over mijn systeem. Dat was namelijk het vastlopen tijdens het opstarten van de DvD video, en met spontane reboots met spellen. Dit is nu opgelost dus heb ik ook een tippie voor jullie.
Het eerst wat ik gedaan heb is een geheugenmodule (256) vervangen en toen was het al wat beter. Maar nog steeds niet goed. Toen heb ik maar es in de irq adressen wezen spitten en ja hoor. Er zaten gvd 6 apparaten op 1 irq adres en 4 op een andere. Het grootste deel van die irq conflicten heb ik kunnen oplossen in de BIOS door de acpi controller uiteschakelen. Hierdoor worden er 1 a 2 irqs vrij gemaakt en alle !! apparatuur opnieuw ingedeeld als je weer in windows komt. Toen dit allemaal gedaan was heb ik windows voor de zekerheid er toch maar ff opnieuw op gerammeld en tadaaaaaa me probs zijn over. :z 8-)

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Told ya :P

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op zondag 06 januari 2002 21:36 schreef Draaisma het volgende:
Ik heb hier laatst een topic geplaastst voor een vraag over mijn systeem. Dat was namelijk het vastlopen tijdens het opstarten van de DvD video, en met spontane reboots met spellen. Dit is nu opgelost dus heb ik ook een tippie voor jullie.
Het eerst wat ik gedaan heb is een geheugenmodule (256) vervangen en toen was het al wat beter. Maar nog steeds niet goed. Toen heb ik maar es in de irq adressen wezen spitten en ja hoor. Er zaten gvd 6 apparaten op 1 irq adres en 4 op een andere. Het grootste deel van die irq conflicten heb ik kunnen oplossen in de BIOS door de acpi controller uiteschakelen. Hierdoor worden er 1 a 2 irqs vrij gemaakt en alle !! apparatuur opnieuw ingedeeld als je weer in windows komt. Toen dit allemaal gedaan was heb ik windows voor de zekerheid er toch maar ff opnieuw op gerammeld en tadaaaaaa me probs zijn over. :z 8-)
alle apparaten op 1 irq? sounds like windows 2000. da's heel normaal en werkt met de meeste borden probleemloos. je acpi controller doet dan je irq management (heb ik eens gehoord).
ik had daar vroeger ook last mee (abit kt7/asus a7v) en acpi uitzetten helpte idd. paar bios updates later werkte het gewoon weer perfect met acpi :)

Verwijderd

Topicstarter
En toch is het geen windows 2000 maar het was win98 totdat ik een harddisk crash kreeg. |:(

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

nou mooi zo :)