Wanneer ik in WCPUID F5 vaak achter elkaar indruk zie ik dat m'n kloksnelheid van m'n cpu doorgaans ietsiepietsie verandert, dit schommelt 3 honderste Mhz, hoe is zoiets mogelijk?
Onnoukeurigheid (alles aan elkaar
) van het proggie
hoe dit precies kan weet ik niet maar je hoeft je er geen zorgen over te maken. Die kleine afwijkingen komen bij alle processoren voor. Het komt denk ik door de afrondings fouten die ie telkens maakt (het programma maakt afrondingen en elke keer zijn ze anders).
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
dit komt gewoon door crystal, deze is nooit 100% de waarde die op de behuizing staat
bv een 4Mhz zal iets van 3,9975464 zijn en de temperatuur is ook een factor waardoor de kloksnelheid iets veranderd
hier hoef je je geen zorgen om te maken.
bv een 4Mhz zal iets van 3,9975464 zijn en de temperatuur is ook een factor waardoor de kloksnelheid iets veranderd
LOL, oké bedankt! Maar ik maakte me hier ook duidelijk geen zorgen over, gewoon benieuwd!Op zondag 06 januari 2002 21:35 schreef DrNo het volgende:
hoe dit precies kan weet ik niet maar je hoeft je er geen zorgen over te maken.
Dat ligt aan je clockgenerator. Deze werken met een kristalletje enzo en zijn niet altijd even accuraat.
Maar het zou geen problemen mogen opleveren, dus maak je geen zorgen.
edit: Mijn celly's 366@550 worden ook door XP en 3DMark2001 als 551 mhz gezien (wcpu heb ik hier nu ff niet)
Maar het zou geen problemen mogen opleveren, dus maak je geen zorgen.
edit: Mijn celly's 366@550 worden ook door XP en 3DMark2001 als 551 mhz gezien (wcpu heb ik hier nu ff niet)
AMD zuigt wat betreft de juiste kloksnelheid weergeven met de K7.
Bij vrijwel iedere K7 was de afwijking > 1% (naar boven).
Mijn Duron 800 draait ook gewoon op 808mhz.
Verder ga ik daar niet over klagen, ze werken perfect, dus waarom gaan zeuren
Bij vrijwel iedere K7 was de afwijking > 1% (naar boven).
Mijn Duron 800 draait ook gewoon op 808mhz.
Verder ga ik daar niet over klagen, ze werken perfect, dus waarom gaan zeuren
En hoe meet die software die waarde? juist ja, dmv de CPU clock zelf, dus deze waarde zegt helemaal NIXOp zondag 06 januari 2002 21:39 schreef PBloem het volgende:
dit komt gewoon door crystal, deze is nooit 100% de waarde die op de behuizing staat
met papier mache kun je alles maken!!
Pagina: 1