Toon posts:

replicatie tussen twee servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aansluiting van een tweede netwerkkaart werkt de replicatie tussen de servers niet meer. De oorzaak is dat de server over de toegevoegde netwerkkaart wil repliceren. In DNS wordt steeds het IP adres van deze kaart toegevoegd.

Mijn vraag is het mogelijk om ip adressen / netwerkkaarten uit te sluiten voor replicatie.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
OS?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Windows 2000 server

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zondag 06 januari 2002 21:04 schreef OliBBommel het volgende:
Na aansluiting van een tweede netwerkkaart werkt de replicatie tussen de servers niet meer. De oorzaak is dat de server over de toegevoegde netwerkkaart wil repliceren. In DNS wordt steeds het IP adres van deze kaart toegevoegd.

Mijn vraag is het mogelijk om ip adressen / netwerkkaarten uit te sluiten voor replicatie.
Wat wordt er gerepliceert Active Directory ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
even de 'binding-order' veranderen? (advanced setting in netwerk control panel)

nadat ik een 3com kaartje in mijn systeem had bijgeplaatst (ongeacht welk pci slot) zag ie hem ook als 1ste kaart (terwijl de intel pro er al eerder in zat)

check dit dus even

A wise man's life is based around fuck you

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Als je het over Active Directory hebt, moet je in de management console van Sites het subnet weghalen. Zo wordt dit subnet uitgesloten van replicatie.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of even File replication service herstarten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
FF nog het volgende om het wat duidelijker te maken...

Binnen 1 site worden twee servers gerepliceert (Active Directory ).
De tweede netwerk kaart is bedoeld voor een back up server maar die mag absoluut niet meedoen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeeh, dan snap ik het ook even niet. Ik heb hier ook 2 servers staan die repliceren. Het repliceren gebeurt op naam van de server, en dus in feite via IP. Als een server 2 netwerkkaarten heeft moet dan in feite niet uit mogen maken, aangezien de server zelf weet waar die andere server te vinden is. Op de andere kaart zit alleen de backup server, en daar wil je niet mee repliceren. Weet je zeker dat de IP adressen goed in de DNS staan? Met de PTR's? Kijk ook in de event log bij de replication service, daar staan vaak ook hele goede aanwijzingen in de foutmeldingen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1